Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 17 .

Zeitschriftenartikel

Nistor, Nicolae, Lerche, Thomas, Weinberger, Armin, Ceobanu, Ciprian and Heymann, Jan Oliver (2012): Towards the integration of culture into the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. In: British Journal of Educational Technology [PDF, 287kB]

Weinberger, Armin, Stegmann, Karsten and Fischer, Frank (2010): Learning to argue online. Scripted groups surpass individuals (unscripted groups do not). In: Computers in Human Behavior, Vol. 26, Nr. 4: S. 506-515 [PDF, 299kB]

Strijbos, Jan-Willem and Weinberger, Armin (2010): Emerging and scripted roles in computer-supported collaborative learning. In: Computers in Human Behavior, Vol. 26: S. 491-494 [PDF, 150kB]

Rosé, Carolyn P., Wang, Yi-Chia, Cui, Yue, Arguello, Jaime, Stegmann, Karsten, Weinberger, Armin and Fischer, Frank (2008): Analyzing collaborative learning processes automatically. Exploiting the advances of computational linguistics in computer-supported collaborative learning. In: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Vol. 3, Nr. 3: S. 237-271 [PDF, 709kB]

Stegmann, Karsten, Weinberger, Armin and Fischer, Frank (2007): Facilitating argumentative knowledge construction with computer-supported collaboration scripts. In: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Vol. 2, Nr. 4: S. 421-447 [PDF, 519kB]

Clark, D. B., Sampson, V., Weinberger, Armin and Erkens, G. (2007): Analytic frameworks for assessing dialogic argumentation in online learning environments. In: Educational Psychology Review, Vol. 19, Nr. 3: S. 343-374 [PDF, 435kB]

Kobbe, Lars, Weinberger, Armin, Dillenbourg, Pierre, Harrer, Andreas, Hämäläinen, Raija, Häkkinen, Päivi and Fischer, Frank (2007): Specifying computer-supported collaboration scripts. In: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Vol. 2, Nr. 2-3: S. 211-224 [PDF, 181kB]

Weinberger, Armin, Stegmann, Karsten and Fischer, Frank (2007): Knowledge convergence in collaborative learning. Concepts and assessment. In: Learning and Instruction, Vol. 17, Nr. 4: S. 416-426 [PDF, 211kB]

Weinberger, Armin and Fischer, Frank (2006): A framework to analyze argumentative knowledge construction in computer-supported collaborative learning. In: Computers & Education, Vol. 46, Nr. 1: S. 71-95 [PDF, 301kB]

Mäkitalo-Siegl, Kati, Weinberger, Armin, Häkkinen, Päivi, Järvelä, Sanna and Fischer, Frank (2005): Epistemic cooperation scripts in online learning environments. Fostering learning by reducing uncertainty in discourse? In: Computers in Human Behavior, Vol. 21, Nr. 4: S. 603-622 [PDF, 289kB]

Weinberger, Armin, Ertl, Bernhard, Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2005): Epistemic and social scripts in computer-supported collaborative learning. In: Instructional Science, Vol. 33, Nr. 1: S. 1-30 [PDF, 298kB]

Paper

Weinberger, Armin, Ertl, Bernhard, Fischer, Frank and Mandl, Heinz (Dezember 2003): Epistemic and Social Scripts in Computer-Supported Collaborative Learning. (Forschungsbericht Nr. 163). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 502kB]

Weinberger, Armin, Fischer, Frank and Mandl, Heinz (Februar 2003): Gemeinsame Wissenskonstruktion in computervermittelter Kommunikation: Wirkungen von Kooperationsskripts auf den Erwerb anwendungsorientierten Wissens. (Forschungsbericht Nr. 156). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 709kB]

Weinberger, Armin, Reiserer, Markus, Ertl, Bernhard, Fischer, Frank and Mandl, Heinz (Februar 2003): Facilitating collaborative knowledge construction in computer-mediated learning with structuring tools. (Forschungsbericht Nr. 158). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 540kB]

Weinberger, Armin and Mandl, Heinz (Januar 2003): Computer-mediated knowledge communication. (Forschungsbericht Nr. 155). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 103kB]

Weinberger, Armin, Fischer, Frank and Mandl, Heinz (Juli 2002): Gemeinsame Wissenskonstruktion in computervermittelter Kommunikation: Welche Kooperationsskripts fördern Partizipation und anwendungsorientiertes Wissen? (Forschungsbericht Nr. 153). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 504kB]

Weinberger, Armin, Fischer, Frank and Mandl, Heinz (November 2001): Scripts and scaffolds In Problem-based computer supported collaborative learning environments: fostering participation and transfer. (Forschungsbericht Nr. 144). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 1MB]

Diese Liste wurde am Tue Apr 24 21:02:27 2018 CEST erstellt.