Logo Logo
Group by: Date | Creators | Item Type | Language | Volume
Jump to: 298 | 272 | 259 | 74 | 63 | 58 | 56 | 55 | 53 | 51 | 47 | 42 | 41 | 30 | 29 | 28 | 27 | 21 | 12 | 9 | 8 | 6 | 4 | 2 | 1
Number of items at this level: 30.

298

Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (2002): Netzwerkcontrolling. Instrumente und ihre Werkzeugunterstützung. Neue betriebswirtschaftliche Forschung, Vol. 298. 1. Auflage. Wiesbaden: Deutscher Universitätsverlag.

272

Wolf, Christian Michael (2010): Leistungstiefe von Softwareunternehmen. Eine Untersuchung von Herstellern monolithischer Standardanwendungssoftware. Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis, Vol. 272. Hamburg: Kovač.

259

Stöckl, Ralph (2008): Zur Beitragshöhe von Open Source Programmierern, Weblogautoren und Onlinecommunity-Mitgliedern. Eine Analyse mit Hilfe partizipationsökonomischer Ansätze. Schriftenreihe Innovative Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis, Vol. 259. Hamburg: Kovač.

74

Anding, Markus and Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (2001): Employing the Balanced Scorecard for the Online Media Business - A Conceptual Framework. In: Schmid, Beat; Stanoevska-Slabeva, K. and Tschammer, V. (eds.) : Towards the e-society : E-commerce, e-business and e-government ; the first IFIP Conference on e-commerce, e-business, e-government (I3E 2001), October 3-5, 2001, Zürich, Switzerland. IFIP International Federation for Information Processing, Vol. 74. Boston: Kluwer Academic Publishers. pp. 354-369

63

Buxmann, Peter ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0235-4454; Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 and Bennett Thatcher, Jason (eds.) (2021): Special issue: "AI-Based Information Systems". Vol. 63. : Springer.

58

Rauscher, Barbara (2008): Nutzen der Individualisierung digitaler Medienprodukte. Entwicklung und Anwendung eines Erklärungsmodells. Strategisches Management, Vol. 58. Hamburg: Kovač.

56

Veit, Daniel; Clemons, Eric; Benlian, Alexander ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7294-3097; Buxmann, Peter; Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477; Kundisch, Dennis; Leimeister, Jan Marco; Loos, Peter and Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2014): Geschäftsmodelle. Eine Forschungsagenda für die Wirtschaftsinformatik. In: Wirtschaftsinformatik, Vol. 56, No. 1: pp. 55-64

55

Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (ed.) (2014): Special issue "Prozesscontrolling und Prozessmanagement". Controlling & Management Review (Formerly: Controlling and Management, ZfCM), Vol. 55. : Springer Nature.

53

Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (ed.) (2014): Special issue "Controlling mit ERP-Systemen". Controlling & Management Review (Formerly: Controlling and Management, ZfCM), Vol. 53. : Springer Nature.

51

Hilkert, Daniel; Wolf, Christian M.; Benlian, Alexander ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7294-3097 and Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (2010): The “As-a-Service”-Paradigm and Its Implications for the Software Industry – Insights from a Comparative Case Study in CRM Software Ecosystems. In: Tyrväinen, P.; Jansen, S. and Cusumano, M. A. (eds.) : Software Business. ICSOB 2010. Lecture Notes in Business Information Processing, Vol. 51. Berlin, Heidelberg: Springer. pp. 125-137

47

Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (2003): Anwendungssysteme im Controlling: was treibt die Entwicklung? In: Zeitschrift für Controlling und Management (ZfCM): Sonderheft, Vol. 47, No. 1: p. 1

Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (2001): Content Syndication. In: Wirtschaftsinformatik, Vol. 43, No. 1: pp. 83-85

Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 and Walter, Benedikt von (2001): iTunes Music Store — Eine innovative Dienstleistung zur Durchsetzung von Property-Rights im Internet. In: Wirtschaftsinformatik, Vol. 45, No. 5: pp. 541-546

42

Samtleben, Michael (2007): Wirkung von Business Intelligence auf die Allokation controllingspezifischer Aufgaben. Schriftenreihe strategisches Management, Vol. 42. Hamburg: Kovač.

41

Kink, Natalie (2010): Methodologie der empirischen Wirkungsanalyse von Informations- und Kommunikationstechnologien. Analyse des Methodenpotenzials von Fallstudien, Experimenten und Surveys. Schriftenreihe Studien zur Wirtschaftsinformatik, Vol. 41. 1. Auflage. Hamburg: Kovač.

30

Berger, Benedikt ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8220-7686; Bründl, Simon; Mütterlein, Joschka ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6245-6079 and Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (18. May 2020): Content platforms. In: Rimscha, M. Bjørn von (ed.) : Management and Economics of Communication. Handbooks of Communication Science, Vol. 30. Berlin, Boston: De Gruyter Mouton. pp. 169-186

29

Ünlü, Vural (2005): Content protection. Economic analysis and techno-legal implementation. Law and Economics, Vol. 29. München: Utz.

28

Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 and Constantiou, Ioanna (eds.) (2018): Special issue on “Digitalization and the Media Industry”. Vol. 28. : Springer Nature.

27

Wilde, Thomas (2008): Experimentelle Forschung in der Wirtschaftsinformatik. Analyse des Methodenpotenzials und Entwicklung geeigneter Experimentaldesigns. Schriftenreihe Studien zur Wirtschaftsinformatik, Vol. 27. Hamburg: Kovač.

21

Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477; Lang, Karl R. and Xu, Sean Xin (eds.) (2011): Special issue "Social embeddedness and online consumer behavior". Electronic Markets, Vol. 21. : Springer Nature.

12

Berger, Matthias; Haim, Mario ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0643-2299; Graefe, Andreas; Brosius, Hans-Bernd and Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (2015): Computational Journalism. In: MedienWirtschaft, Vol. 12, No. 1: pp. 22-25

9

Lehmann, Christian; Kunz, Reinhard and Mütterlein, Joschka ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6245-6079 (2015): Geschäftsmodellinnovationen in der deutschen Medienwirtschaft – Zwischenbericht. BaRoS - Bayreuth Reports on Strategy, No. 9.

8

Höhne, Elisabeth (2011): Die Bedeutung von IT-Funktionalitäten für den Erfolg virtueller Communities. Schriftenreihe Internet, Vol. 8. Hamburg: Kovač.

6

Bichler, Martin; Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477; Krishnan, Ramayya and Loos, Peter (eds.) (2014): Special issue: Emerging Research Areas in Business and Information Systems Engineering. Business & Information Systems Engineering, Vol. 6. : Springer Nature.

Veit, Daniel; Clemons, Eric; Benlian, Alexander ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7294-3097; Buxmann, Peter; Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477; Kundisch, Dennis; Leimeister, Jan Marco; Loos, Peter and Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2014): Business Models. In: Business & Information Systems Engineering, Vol. 6, No. 1: pp. 45-53

4

Grau, Christoph (2008): Kostendegression in der digitalisierten Medienproduktion. Eine Neukonzeption des First-Copy-Cost-Effekts. Internet - Praxis und Zukunftsanwendungen des Internets, Vol. 4. Hamburg: Kovač.

2

Köster, Antonia; Kaltenegger, Natalie and Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (2015): Searching for new perspectives? Towards Entrepreneurial Orientation and the inclusion of the provider perspective in current Information Systems Research. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 2/2015 [PDF, 358kB]

1

Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 and Barthel, Philipp (September 2020): Auswirkungen von COVID-19 auf Digitalisierungsprogramme in deutschen Unternehmen. Management report / Munich School of Management, Institut für Wirtschaftsinformatik und Neue Medien, No. 1. [PDF, 314kB]

Kink, Natalie and Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 (2008): Wirkungsanalyse von Informations- und Kommunikationstechnologien. Positionierung des Forschungsansatzes. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 1/2008 [PDF, 293kB]

Schreiner, Michel; Hess, Thomas ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 and Benlian, Alexander ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7294-3097 (2015): Gestaltungsorientierter Kern oder Tendenz zur Empirie? Zur neueren methodischen Entwicklung der Wirtschaftsinformatik. Institute for Information Systems and New Media: Work Report, 1/2015 [PDF, 391kB]

This list was generated on Thu Jun 20 18:56:14 2024 CEST.