In: PLOS ONE
8(2), e56617
[PDF, 271kB]
Abstract
Selectively testing parts of learned materials can impair later memory for nontested materials. Research has shown that such retrieval-induced forgetting occurs for low-integrated materials but may be prevented for high-integrated materials. However, previous research has neglected one factor that is ubiquitous in real-life testing: affective state
| Dokumententyp: | Zeitschriftenartikel |
|---|---|
| Publikationsform: | Publisher's Version |
| Fakultät: | Psychologie und Pädagogik
Psychologie und Pädagogik > Department Psychologie > Persönlichkeitspsychologie und Pädagogische Psychologie |
| Themengebiete: | 100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie |
| URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-15069-7 |
| ISSN: | 1932-6203 |
| Sprache: | Englisch |
| Dokumenten ID: | 15069 |
| Datum der Veröffentlichung auf Open Access LMU: | 06. Mai 2013 07:39 |
| Letzte Änderungen: | 04. Nov. 2020 12:55 |

