Abstract
The "digit span backwards" (DSB) is the most commonly used test in clinical neuropsychology to assess working memory capacity. Yet, it remains unclear how the task is solved cognitively. The present study was conducted to examine the use of visual and verbal cognitive strategies in the DSB. Further, the relationship between the DSB and a complex span task, based on the Simultaneous Storage and Processing task (Oberauer et al., 2003), was investigated. Visualizers performed better
Dokumententyp: | Zeitschriftenartikel |
---|---|
Publikationsform: | Publisher's Version |
Keywords: | cognitive strategy; cognitive style; digit span backwards; working memory assessment |
Fakultät: | Psychologie und Pädagogik > Department Psychologie > Psychologische Methodenlehre und Diagnostik |
Themengebiete: | 100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie |
URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-37098-0 |
ISSN: | 1015-5759 |
Allianz-/Nationallizenz: | Dieser Beitrag ist mit Zustimmung des Rechteinhabers aufgrund einer (DFG-geförderten) Allianz- bzw. Nationallizenz frei zugänglich. |
Sprache: | Englisch |
Dokumenten ID: | 37098 |
Datum der Veröffentlichung auf Open Access LMU: | 20. Apr. 2017, 12:59 |
Letzte Änderungen: | 04. Nov. 2020, 13:14 |