Abstract
The synopsis at hand focuses on the teacher’s role in further education. It concentrates on six main aspects, which characterize didactical actions: understanding learning, arranging teaching, creating communication, designing basic conditions, reflecting on one’s own actions, using experience and applying theories.
Abstract
Die vorliegende Zusammenstellung stellt die Rolle des Lehrenden in der Weiterbildung in ihren Mittelpunkt ihrer Betrachtung. Dabei werden sechs zentrale Aspekte fokussiert, die das didaktische Handeln des Lehrenden auszeichnen: Lernen verstehen, Lehren arrangieren, Kommunikation gestalten, Rahmeneinflüsse mitgestalten, eigenes Handeln reflektieren sowie Erfahrungen nutzen – Theorien anwenden.
Item Type: | Paper |
---|---|
Keywords: | Didactical actions, further education, teaching, learning, Didaktisches Handeln, Weiterbildung, Lehren, Lernen |
Faculties: | Psychology and Education Science Psychology and Education Science > Department Psychology > Education and Educational Psychology Psychology and Education Science > Department Psychology > Education and Educational Psychology > Research Reports |
Subjects: | 100 Philosophy and Psychology > 100 Philosophy 100 Philosophy and Psychology > 150 Psychology |
URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-742-3 |
ISSN: | psych01 |
Language: | German |
Item ID: | 742 |
Date Deposited: | 16. Dec 2005 |
Last Modified: | 04. Nov 2020, 12:45 |