Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Springe zu: 2016 | 2011 | 2009 | 2008
Anzahl der Publikationen: 6 .

2016

Agthe, Maria; Strobel, Maria; Spörrle, Matthias; Pfundmair, Michaela und Maner, Jon K. (2016): On the Borders of Harmful and Helpful Beauty Biases: The Biasing Effects of Physical Attractiveness Depend on Sex and Ethnicity. In: Evolutionary Psychology, Vol. 14, Nr. 2 [PDF, 254kB]

Kayser, Daniela Niesta; Agthe, Maria und Maner, Jon K. (2016): Strategic Sexual Signals: Women's Display versus Avoidance of the Color Red Depends on the Attractiveness of an Anticipated Interaction Partner.
In: PLOS ONE 11(3), e0148501 [PDF, 212kB]

2011

Agthe, Maria; Spörrle, Matthias und Maner, Jon K. (2011): Does Being Attractive Always Help? Positive and Negative Effects of Attractiveness on Social Decision Making. In: Personality and Social Psychology Bulletin, Vol. 37, Nr. 8: S. 1042-1054 [PDF, 384kB]

2009

Herget, Philipp; Agthe, Maria und Spörrle, Matthias (Juli 2009): “Yes, (s)he is pretty, but...” An investigation of the simultaneous impact of endorser characteristics relevant to purchasing behaviour. 11th European Congress of Psychology, 07. - 10. July 2009, Oslo, Norway. [PDF, 143kB]

Herget, Philipp; Spörrle, Matthias und Agthe, Maria (März 2009): Attraktivität ist nicht alles: Eine regressionsanalytische Untersuchung produkt- und testimonialbasierter Determinanten konsumrelevanten Verhaltens. 51. Tagung experimentell arbeitender Psycholog/innen, 29. März - 01. April 2009, Jena. [PDF, 145kB]

2008

Agthe, Maria; Spörrle, Matthias und Försterling, Friedrich (2008): Success Attributions and More: Multidimensional Extensions of the Sexual Attribution Bias to Failure Attributions, Social Emotions, and the Desire for Social Interaction. In: Personality and Social Psychology Bulletin, Vol. 34, Nr. 12: S. 1627-1638 [PDF, 230kB]

Diese Liste wurde am Sat Jun 24 22:51:06 2017 CEST erstellt.