Abstract
The project International eLearning Approach on Teaching Strategies for Inclusion of Students with Autism (SUCCESS-TEASD) aiming at a multilateral transfer of knowledge can promote inclusive school development and inclusive teacher training in the light of the UN Convention and the SDGs of the 2030 Agenda. SUCCESS-TEASD promoted an action learning and sharing of challenges and good practices in the field of educational intervention programs for children with ASD. Through the cooperative work the participating Universities provided a support for all participating students considering their national contexts to plan and develop an action research in order to actively learn to understand the perspectives of different groups: Families and children’s with ASD; lecturers in the teachers training and teachers in service (schools). The results of the cooperative, action research and learning of the students, future teachers from both involved Universities are the be found in this publication.
Dokumententyp: | Monographie |
---|---|
Keywords: | Autismus; Inclusion; Virtual Learning; International Cooperation |
Fakultät: | Psychologie und Pädagogik > Department Pädagogik und Rehabilitation > Abt. 3: Präventions-, Inklusions- und Rehabilitationsforschung > Pädagogik bei geistiger Behinderung und Pädagogik bei Verhaltensstörungen |
Themengebiete: | 300 Sozialwissenschaften > 360 Soziale Probleme, Sozialdienste
300 Sozialwissenschaften > 370 Bildung und Erziehung |
URN: | urn:nbn:de:bvb:19-epub-92735-5 |
Ort: | München |
Sprache: | Englisch |
Dokumenten ID: | 92735 |
Datum der Veröffentlichung auf Open Access LMU: | 22. Jul. 2022, 10:23 |
Letzte Änderungen: | 05. Sep. 2023, 12:57 |
Literaturliste: | Amorosa, H. (2010). Klassifikation und Epidemiologie. In M. Noterdaeme, A. Enders & K. Ulrich (Hrsg.), Autismus-Spektrum-Störungen (ASS): Ein integratives Lehrbuch für die Praxis (1. Aufl., S. 19–34). W. Kohlhammer GmbH. BayEUG: Art. 74 (2021). Abgerufen am 7. Januar 2022, von BayEUG: Art. 74 Zusammenarbeit der Schule mit den Erziehungsberechtigten - Bürgerservice (gesetze-bayern.de) Bundesverband Autismus Deutschland e.V. What is Autiosm? Abgerufen am 18. Februar 2022, von https://www.autismus.de/was-istautismus.html Greenspan, S.I. & Wieder, S. 2006. Engaging Autism. Philadelphia, PA: Da Capo Lifelong Books. Schirmer, B. (2016). Schulratgeber Autismus-Spektrum (4., überarbeitete Auflage) [E-Book]. Ernst Reinhardt Verlag. Markowetz, R. (2020). Schüler mit Autismus-Spektrum-Störung im inklusiven Unterricht: Praxistipps für Lehrkräfte (Inklusiver Unterricht kompakt) (1. Auflage, S.53-55) [E-Book]. Ernst Reinhardt Verlag. |