Logo Logo

Psychology and Education Science > Department Education and Rehabilitation

Up a level
Export as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Creators | Item Type | Language | Volume
Jump to: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2013 | 2005 | 1988 | 1986
Number of items at this level: 35.

2018

Csanadi, Andras; Eagan, Brendan; Kollar, Ingo; Shaffer, David Williamson; Fischer, Frank (2018): When coding-and-counting is not enough: using epistemic network analysis (ENA) to analyze verbal data in CSCL research. In: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Vol. 13, No. 4: pp. 419-438

Ghanem, Christian (2018): The need for intercultural sensitivity: A frontline report of a German probation officer. In: International Social Work, Vol. 61, No. 2: pp. 308-311

Greischel, Henriette; Noack, Peter; Neyer, Franz J. (2018): Oh, the Places You'll Go! How International Mobility Challenges Identity Development in Adolescence. In: Developmental Psychology, Vol. 54, No. 11: pp. 2152-2165

Syring, Marcus; Tillmann, Teresa; Weiss, Sabine; Kiel, Ewald (2018): Empirische Arbeit: Positive Einstellung zur Inklusion – ablehnende Haltung zur Umsetzung in der Schule. Analyse des Widerspruchs durch Überprüfung eines aus der Heterogenitätsforschung adaptierten Messinstruments für die Inklusion an Lehramtsstudierenden. In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, Vol. 65, No. 3: pp. 206-220

Titzmann, Peter F.; Gniewosz, Burkhard (2018): With a little help from my child: A dyad approach to immigrant mothers' and adolescents' socio-cultural adaptation. In: Journal of Adolescence, Vol. 62: pp. 198-206

2017

Bechdolf, Andreas; Müller, Hendrik; Stützer, Hartmut; Lambert, Martin; Karow, Anne; Zink, Mathias; Lautenschlager, Marion; Heinz, Andreas; Millas, Walter de; Janssen, Birgit; Gaebel, Wolfgang; Schneider, Frank; Juckel, Georg; Krüger-Özgürdal, Seza; Wobrock, Thomas; Wagner, Michael; Maier, Wolfgang; Klosterkötter, Joachim (2017): PREVENT: A Randomized Controlled Trial for the Prevention of First-Episode Psychosis Comparing Cognitive–Behavior Therapy (CBT), Clinical Management, and Aripiprazole Combined and Clinical Management and Placebo Combined. In: Schizophrenia Bulletin, Vol. 43: S56-S57

Böhm, Bettina (2017): "She Got Spoilt": Perceptions of Victims of Child Sexual Abuse in Ghana. In: Journal of Child Sexual Abuse, Vol. 26, No. 7: pp. 818-838

Han, Meike; Elsaesser, Sibylle; Lang, Volker; Ditton, Hartmut (2017): Geschlechtsspezifische Benotung? Der Einfluss der von Lehrkräften eingeschätzten Verhaltensmerkmale auf die Notengebung. In: Zeitschrift für Soziologie Der Erziehung und Sozialisation, Vol. 37, No. 2: pp. 174-194

Hillert, Andreas; Bäcker, Klaus; Weiß, Sabine (2017): Berufsgruppenimmanente Muster im Erleben von beruflichen Belastungen, Burnout, Gratifikationskrisen und den Symptomen psychischer Störungen. Daten aus dem Stressmonitor-Projekt. In: Zeitschrift für Psychosomatische Medizin und Psychotherapie, Vol. 63, No. 1: pp. 66-67

Hillert, Andreas; Bäcker, Klaus; Weiß, Sabine; Lehr, Dirk (2017): Erfassung von Belastungs- und Burnout-Erleben parallel zu einem Screening psychischer Störungen im Internet: Möglichkeiten und Grenzen am Beispiel des "Stress-Monitors". In: Zeitschrift für Psychosomatische Medizin und Psychotherapie, Vol. 63, No. 1: pp. 65-66

Kiel, Ewald; Syring, Marcus; Weiß, Sabine (2017): How can intercultural school development succeed? The perspective of teachers and teacher educators. In: Pedagogy Culture and Society, Vol. 25, No. 2: pp. 243-261

Merk, Samuel; Schneider, Jürgen; Bohl, Thorsten; Kelava, Augustin; Syring, Marcus (2017): Epistemologische Überzeugungen von Lehramtsstudierenden bezüglich pädagogischen Wissens: Gegenstands-, Quellen- und Kontextspezifi tät. In: Journal for Educational Research Online-Jero, Vol. 9, No. 1: pp. 169-189

Müller-Kreiner, Claudia; Niedermeier, Sandra (2017): Game-based learning in (further) education. In: Inted2017: 11th International Technology, Education and Development Conference: pp. 123-128

Stahn, Veronika; Ditton, Hartmut (2017): Die Rolle motivationaler Schülermerkmale bei der Formation der elterlichen Erfolgserwartung am Ende der Grundschulzeit. In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Vol. 20, No. 4: pp. 604-627

Stavarache, Lucia Larise; Balint, Mihaela; Dascalu, Mihai; Trausan-Matu, Stefan; Nistor, Nicolae (2017): BlogCrawl: Customized Crawling of Online Communities. In: University Politehnica of Bucharest Scientific Bulletin Series C-Electrical Engineering and Computer Science, Vol. 79, No. 2: pp. 3-14

Syring, Marcus; Weiß, Sabine; Keller-Schneider, Manuela; Hellsten, Meeri; Kiel, Ewald (2017): Berufsfeld ´Kindheitspädagoge/in´: Berufsbilder, Professionalisierungswege und Studienwahlmotive im europäischen Vergleich. In: Zeitschrift für Pädagogik, Vol. 63, No. 2: pp. 139-162

Tippelt, Rudolf (2017): David Phillips: Investigating Education in Germany. Historical studies from a British perspective. New York: Routledge, 2016. In: Zeitschrift für Pädagogik, Vol. 63, No. 1: pp. 114-117

Tippelt, Rudolf (2017): Volker Lenhart (Hrsg.): Die erste Schrift zur Vergleichenden Erziehungswissenschaft/The First Treatise in Comparative Education. Fredericus Augustus Hechtius: De re scholastica Anglica cum Germanica Comparata (1795 - 1798). Frankfurt a. M.: Peter Lang Verlag, 2015. In: Zeitschrift für Pädagogik, Vol. 63, No. 1: pp. 114-117

2016

Dworschak, Wolfgang; Ratz, Christoph; Wagner, Michael (2016): Prevalence and putative risk markers of challenging behavior in students with intellectual disabilities. In: Research in Developmental Disabilities, Vol. 58: pp. 94-103

Elshukri, Omsaad; Michou, Emilia; Mentz, Hannah; Hamdy, Shaheen (2016): Brain and behavioral effects of swallowing carbonated water on the human pharyngeal motor system. In: Journal of Applied Physiology, Vol. 120, No. 4: pp. 408-415

Falk, Simone; Maslow, Elena; Thum, Georg; Hoole, Philip (2016): Temporal variability in sung productions of adolescents who stutter. In: Journal of Communication Disorders, Vol. 62: pp. 101-114

Gonon, Philipp; Tippelt, Rudolf (2016): Berufsbildungssysteme im Wandel. Einführung in den Thementeil. In: Zeitschrift für Pädagogik, Vol. 62, No. 3: pp. 303-306

Kiel, Ewald; Heimlich, Ulrich; Markowetz, Reinhard; Braun, Annika; Weiß, Sabine (2016): How to cope with stress in special needs education? Stress-inducing dysfunctional cognitions of teacher students: the perspective of professionalisation. In: European Journal of Special Needs Education, Vol. 31, No. 2: pp. 202-219

Klevers, Markus; Sailer, Michael; Günthner, Willibald A. (2016): Implementation Model for the Gamification of Business Processes: A Study from the Field of Material Handling. In: Kaneda, Toshiyuki; Kanegae, Hidehiko; Toyoda, Yusuke; Rizzi, Paola (eds.) : Simulation and Gaming in the Network Society. Translational Systems Sciences, Vol. 9. Springer. pp. 173-184

Kopp, Birgitta; Mandl, Heinz; Niedermeier, Sandra (2016): Evaluating the integration of values in stem education. In: Gómez Chova, Louis; López Martínez, A.; Candel Torres, I. (eds.) : INTED 2016 : conference proceedings. Valencia: IATED Academy. pp. 8362-8366

Motsch, H.-J.; Marks, D.-K. (2016): Cross-linguistische Transfereffekte lexikalischer Strategietherapie im Deutschen (L2) auf das Türkische (L1). In: Sprache - Stimme - Gehör, Vol. 40, No. 4: pp. 196-201

Pedrotti, Maxime; Nistor, Nicolae (2016): User Motivation and Technology Acceptance in Online Learning Environments. In: Verbert, Katrien; Sharples, Mike; Klobučar, Tomaž (eds.) : Adaptive and Adaptable Learning: 11th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2016, Lyon, France, September 13-16, 2016, Proceedings. Lecture Notes in Computer Science, Vol. 9891. Springer. pp. 472-477

Reindl, Marion; Gniewosz, Burkhard; Reinders, Heinz (2016): Socialization of emotion regulation strategies through friends. In: Journal of Adolescence, Vol. 49: pp. 146-157

Syring, Marcus; Bohl, Thorsten; Kleinknecht, Marc; Kuntze, Sebastian; Rehm, Markus; Schneider, Jürgen (2016): Fallarbeit als Angebot – fallbasiertes Lernen als Nutzung: Empirische Ergebnisse zur kognitiven Belastung, Motivation und Emotionen bei der Arbeit mit Unterrichtsfällen. In: Zeitschrift für Pädagogik, Vol. 62, No. 1: pp. 86-108

2015

Walper, Sabine; Thönnissen, Carolin; Alt, Philipp (2015): Effects of Family Structure and the Experience of Parental Separation: A Study on Adolescents' Well-Being. In: Comparative Population Studies, Vol. 40, No. 3: pp. 335-364 [PDF, 284kB]

2013

Eckstein, Katharina; Noack, Peter; Gniewosz, Burkhard (September 2013): Predictors of intentions to participate in politics and actual political behaviors in young adulthood. In: International Journal of Behavioral Development, Vol. 37, No. 5: pp. 428-435 [PDF, 232kB]

2005

Weber, Barbara; Stalla, Bernhard; Merkel-Trinkwalder, Petra (eds.) (2005): Phänomenologische Dimensionen der Bildungsanthropologie. Interdisziplinäre Forschungsbeiträge im Fokus ethischer Verantwortlichkeit. Regensburg: S. Roderer. [PDF, 34MB]

1988

Kahlert, Joachim (1988): Die Energiepolitik der DDR. Mängelverwaltung zwischen Kernkraft und Braunkohle. DDR - Realitäten, Argumente, Vol. 92. Bonn: Verlag Neue Gesellschaft. [PDF, 5MB]

Kahlert, Joachim (1988): Billige Energie kommt teuer zu stehen. Die Energiepolitik der DDR in der Sackgasse? In: DDR Report, No. 7: pp. 385-388 [PDF, 2MB]

1986

Kahlert, Joachim (1986): Was uns den Atem verschlägt. Luftverschmutzung und ihre Folgen. Weinheim und Basel: Beltz. [PDF, 11MB]

This list was generated on Tue Nov 12 02:58:26 2019 CET.