Logo Logo
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Veröffentlichungsdatum | Autoren | Dokumententyp | Sprache | Band
Springe zu: A | B | C | D | E | F | G | H | I | K | L | M | P | R | S | T | W
Anzahl der Publikationen auf dieser Ebene: 84

A

Alt, Philipp; Reim, Julia und Walper, Sabine (2021): Fall From Grace: Increased Loneliness and Depressiveness Among Extraverted Youth During the German COVID-19 Lockdown. In: Journal of Research on Adolescence, Bd. 31, Nr. 3: S. 678-691

B

Bauer, Christian und Mora, Jose V. Rodriguez (2020): Distortions, misallocation and the endogenous determination of the size oft he financial sector. In: Economic Journal, Bd. 130, Nr. 625: S. 24-49

Bechdolf, Andreas; Müller, Hendrik; Stützer, Hartmut; Lambert, Martin; Karow, Anne; Zink, Mathias; Lautenschlager, Marion; Heinz, Andreas; Millas, Walter de; Janssen, Birgit; Gaebel, Wolfgang; Schneider, Frank; Juckel, Georg; Krüger-Özgürdal, Seza; Wobrock, Thomas; Wagner, Michael; Maier, Wolfgang und Klosterkötter, Joachim (2017): PREVENT: A Randomized Controlled Trial for the Prevention of First-Episode Psychosis Comparing Cognitive–Behavior Therapy (CBT), Clinical Management, and Aripiprazole Combined and Clinical Management and Placebo Combined. In: Schizophrenia Bulletin, Bd. 43: S56-S57

Bickert, Marie ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-7416-3422; Arbeiter, Jana; Sindermann, Lena und Thalhammer, Veronika (2022): Drop-out in der Alphabetisierung und Grundbildung Erwachsener – Pandemiebedingte Herausforderungen und theoretische Perspektiven. In: Zeitschrift für Bildungsforschung, Bd. 12, Nr. 1: S. 61-79 [PDF, 395kB]

Bjarsch, Susanne; Böhmer-Jung, Barbara; Grafe, Silke; Heimlich, Ulrich; Kiel, Ewald und Ratz, Christoph (März 2022): Basiswissen Inklusion und Sonderpädagogik im Erziehungswissenschaftlichen Studium (BAS!S) - ein Zwischenbericht. Forschungsberichte / Ludwig-Maximilians-Universität, Forschungsstelle Inklusionsforschung (F!F), Nr. 14. [PDF, 3MB]

Böhm, Bettina (2017): "She Got Spoilt": Perceptions of Victims of Child Sexual Abuse in Ghana. In: Journal of Child Sexual Abuse, Bd. 26, Nr. 7: S. 818-838

C

Chvorostov, A. und Waechter, N. (2020): Региональные и национальные балансы квалификаций и профессий в странах ЕПВО. In: Sotsiologicheskie Issledovaniya, Nr. 3: S. 78-92

Coninck, David de ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-3831-266X und Swinnen, Manou (2024): Exploring the news media-dark personality nexus: Linking television news consumption, the Dark Triad, and perceived refugee threat. In: Current Psychology, Bd. 43, Nr. 12: S. 10647-10659 [PDF, 1MB]

Csanadi, Andras; Eagan, Brendan; Kollar, Ingo; Shaffer, David Williamson und Fischer, Frank (2018): When coding-and-counting is not enough: using epistemic network analysis (ENA) to analyze verbal data in CSCL research. In: International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Bd. 13, Nr. 4: S. 419-438

D

Dizdarević, Alma; Ahmetovic, Melika und Okic, N. (2019): ADHD. Teorija, praksa I istrazivanje. Banja Luka: Grafopapir.

Dizdarević, Alma; Ahmetovic, Zulfo; Malec, Daniel; Mujezinović, Amila; Ahmetovic, Melika; Zilic, Fata und Mehmedinovic, Senad (2020): Analysis of Factor Validity of the Support Intensity Scale on Bosnian–Herzegovinian Sample. In: Advances in Cognitive Psychology, Bd. 16, Nr. 2: S. 117-130 [PDF, 1MB]

Dworschak, Wolfgang; Ratz, Christoph und Wagner, Michael (2016): Prevalence and putative risk markers of challenging behavior in students with intellectual disabilities. In: Research in Developmental Disabilities, Bd. 58: S. 94-103

E

Eckstein, Katharina; Noack, Peter und Gniewosz, Burkhard (September 2013): Predictors of intentions to participate in politics and actual political behaviors in young adulthood. In: International Journal of Behavioral Development, Bd. 37, Nr. 5: S. 428-435 [PDF, 232kB]

Egert, Franziska; Cordes, Anne-Kristin und Hartig, Fabienne (2022): 3 in 1: Förderung von Sprache, Vorläuferfähigkeiten und frühem Lesen. Eine Metaanalyse zur Wirksamkeit von E-Books in Kindertageseinrichtungen. In: Kindheit und Entwicklung, Bd. 31, Nr. 1: S. 60-70

Egert, Franziska; Cordes, Anne-Kristin und Hartig, Fabienne (2022): Can e-books foster child language? Meta-analysis on the effectiveness of e-book interventions in early childhood education and care. In: Educational Research Review, Bd. 37, 100472

Egert, Franziska; Hartig, Fabienne und Cordes, Anne-Kristin (2022): Metaanalyse zur Wirksamkeit von Bildungs- und Förderaktivitäten mit digitalen Medien in Kindertageseinrichtungen. Welche Bedeutung kommt dem Ansatz des Medieneinsatzes, der Rolle der Fachkraft und der Unterstützung der Fachkraft bei der Implementierung zu? In: Frühe Bildung, Bd. 11, Nr. 2: S. 73-84

Elshukri, Omsaad; Michou, Emilia; Mentz, Hannah und Hamdy, Shaheen (2016): Brain and behavioral effects of swallowing carbonated water on the human pharyngeal motor system. In: Journal of Applied Physiology, Bd. 120, Nr. 4: S. 408-415

Even, Christiane; Hammann, Torsten; Heyl, Vera; Rietz, Christian; Wahl, Hans-Werner; Zentel, Peter und Schlomann, Anna (2022): Benefits and challenges of conversational agents in older adults A scoping review. In: Zeitschrift für Gerontologie und Geriatrie, Bd. 55, Nr. 5: S. 381-387

F

Falk, Simone; Maslow, Elena; Thum, Georg und Hoole, Philip (2016): Temporal variability in sung productions of adolescents who stutter. In: Journal of Communication Disorders, Bd. 62: S. 101-114

G

Gabler, Laura ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-7905-4957 und Ufer, Stefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3187-3459 (2024): Training flexibility in dealing with additive situations. In: Learning and Instruction, Bd. 92, 101902 [PDF, 3MB]

Gebauer, Miriam M.; McElvany, Nele; Bos, Wilfried; Koeller, Olaf und Schoeber, Christian (2022): Empirische Arbeit: Unterrichtsqualität und lesebezogene Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Schülerinnen und Schülern. In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, Bd. 69, Nr. 1: S. 2-21

Ghanem, Christian (2018): The need for intercultural sensitivity: A frontline report of a German probation officer. In: International Social Work, Bd. 61, Nr. 2: S. 308-311 [PDF, 71kB]

Gonon, Philipp und Tippelt, Rudolf (2016): Berufsbildungssysteme im Wandel. Einführung in den Thementeil. In: Zeitschrift für Pädagogik, Bd. 62, Nr. 3: S. 303-306

González Bravo, Luis; Nistor, Nicolae ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9956-1670 und Castro Ramirez, Bernardo (1. März 2021): Narrating in grey: An application to educational management information systems and accountability. In: Information Development, Bd. 37, Nr. 1, UNSP 0266666919894725: S. 58-71

Graefen, Claudia (2019): Soziale Situation von Schülern mit Hörschädigung an der Allgemeinen Schule. In: Sprache-Stimme-Gehor, Bd. 43, Nr. 3: S. 144-149

Greischel, Henriette; Noack, Peter und Neyer, Franz J. (2019): Finding Myself Abroad: Adolescent Identity Processes and Sociocultural Adaptation During Intercultural Transitions. In: Journal of Cross-Cultural Psychology, Bd. 50, Nr. 4: S. 594-614

Greischel, Henriette; Noack, Peter und Neyer, Franz J. (2018): Oh, the Places You'll Go! How International Mobility Challenges Identity Development in Adolescence. In: Developmental Psychology, Bd. 54, Nr. 11: S. 2152-2165

H

Han, Meike; Elsaesser, Sibylle; Lang, Volker und Ditton, Hartmut (2017): Geschlechtsspezifische Benotung? Der Einfluss der von Lehrkräften eingeschätzten Verhaltensmerkmale auf die Notengebung. In: Zeitschrift für Soziologie Der Erziehung und Sozialisation, Bd. 37, Nr. 2: S. 174-194

Heimlich, Ulrich (2019): School Inclusion Handbook. In: Zeitschrift für Padagogik, Bd. 65, Nr. 3: S. 461-463

Herrmann, Sonja; Meißner, Christian; Nußbaumer, Madita und Ditton, Hartmut (2021): Matthew or compensatory effects? Factors that influence the math literacy of primary-school children in Germany. In: British Journal of Educational Psychology, Bd. 92, Nr. 2, e12462: S. 518-534

Hillert, Andreas; Bäcker, Klaus und Weiß, Sabine (2017): Berufsgruppenimmanente Muster im Erleben von beruflichen Belastungen, Burnout, Gratifikationskrisen und den Symptomen psychischer Störungen. Daten aus dem Stressmonitor-Projekt. In: Zeitschrift für Psychosomatische Medizin und Psychotherapie, Bd. 63, Nr. 1: S. 66-67

Hillert, Andreas; Bäcker, Klaus; Weiß, Sabine und Lehr, Dirk (2017): Erfassung von Belastungs- und Burnout-Erleben parallel zu einem Screening psychischer Störungen im Internet: Möglichkeiten und Grenzen am Beispiel des "Stress-Monitors". In: Zeitschrift für Psychosomatische Medizin und Psychotherapie, Bd. 63, Nr. 1: S. 65-66

Hitzler, Melissa; Behnke, Alexander; Guendel, Harald; Ziegenhain, Ute; Kindler, Heinz; Kolassa, Iris-Tatjana und Zimmermann, Janin (2022): Sources of social support for postpartum women with a history of childhood maltreatment: Consequences for perceived stress and general mental health in the first year after birth. In: Child Abuse & Neglect, Bd. 134, 105911

Hugo, Julia (2021): Eltern und Schule – die Rolle von Eltern im Schulverhältnis als Rechtsverhältnis. In: Dds-die Deutsche Schule, Bd. 113, Nr. 3: S. 318-324

I

Ilieva-Trichkova, Petya; Galloway, Sarah; Schmidt-Hertha, Bernhard; Guo, Shibao; Larson, Anne; Duckworth, Vicky und Maruatona, Tonic (2022): Researching inequality and lifelong education from 1982 to 2020: A critical review. In: International Journal of Lifelong Education, Bd. 41, Nr. 6: S. 597-614

K

Kahlert, Joachim (1988): Die Energiepolitik der DDR. Mängelverwaltung zwischen Kernkraft und Braunkohle. DDR - Realitäten, Argumente, Bd. 92. Bonn: Verlag Neue Gesellschaft. [PDF, 5MB]

Kahlert, Joachim (1988): Billige Energie kommt teuer zu stehen. Die Energiepolitik der DDR in der Sackgasse? In: DDR Report, Nr. 7: S. 385-388 [PDF, 2MB]

Kahlert, Joachim (1986): Was uns den Atem verschlägt. Luftverschmutzung und ihre Folgen. Weinheim und Basel: Beltz. [PDF, 11MB]

Kiel, Ewald und Weiss, Sabine (2. Dezember 2022): Good teaching—The adaptive balance between compulsion and freedom. In: Frontiers in Education, Bd. 7 [PDF, 559kB]

Kiel, E. und Weiss, S. (2019): RISK CHECK FOR TEACHER STUDENTS AN ONLINE TOOL FOR ATTRACTING THE BEST FUTURE TEACHERS. In: 12Th International Conference of Education, Research and Innovation (Iceri 2019): S. 2075

Kiel, Ewald; Heimlich, Ulrich; Markowetz, Reinhard; Braun, Annika und Weiß, Sabine (2016): How to cope with stress in special needs education? Stress-inducing dysfunctional cognitions of teacher students: the perspective of professionalisation. In: European Journal of Special Needs Education, Bd. 31, Nr. 2: S. 202-219

Kiel, Ewald; Syring, Marcus und Weiß, Sabine (2017): How can intercultural school development succeed? The perspective of teachers and teacher educators. In: Pedagogy Culture and Society, Bd. 25, Nr. 2: S. 243-261

Klevers, Markus; Sailer, Michael und Günthner, Willibald A. (2016): Implementation Model for the Gamification of Business Processes: A Study from the Field of Material Handling. In: Kaneda, Toshiyuki; Kanegae, Hidehiko; Toyoda, Yusuke und Rizzi, Paola (Hrsg.): Simulation and Gaming in the Network Society. Translational Systems Sciences, Bd. 9. Springer. S. 173-184

Kopp, Birgitta; Mandl, Heinz und Niedermeier, Sandra (2016): Evaluating the integration of values in stem education. In: Gómez Chova, Louis; López Martínez, A. und Candel Torres, I. (Hrsg.): INTED 2016 : conference proceedings. Valencia: IATED Academy. S. 8362-8366

Kuechler, Adina und Ivanova, Alina (2019): Recognition as a Prerequisite for Inclusive and Migration Pedagogical Action in School. In: Zeitschrift für Padagogik, Bd. 65, Nr. 3: S. 315-334

L

Lee, Mikyoung; Na, Hyun Mi; Kim, Bora; Kim, Su Yeon; Park, Jein und Choi, Ja Yun (2021): Mediating effects of achievement emotions between peer support and learning satisfaction in graduate nursing students. In: Nurse Education in Practice, Bd. 52, 103003

Leonhardt, Annette (2019): Wenn gehörlose Kinder hörend werden – Auswirkungen der CI-Versorgung von gehörlosen Kindern gehörloser Eltern auf deren Familiensituation. In: Laryngo-Rhino-Otologie, Bd. 98, Nr. 2: S. 85-90

Liel, Christoph; Eickhorst, Andreas; Zimmermann, Peter; Stemmler, Mark und Walper, Sabine (2021): Fathers, mothers and family violence: Which risk factors contribute to the occurrence of child maltreatment and exposure to intimate partner violence in early childhood? Findings in a German longitudinal in-depth study. In: Child Abuse & Neglect, Bd. 123, 105373

Liu, Shimeng; Nakajima, Yoshitaka; Chen, Lihan; Arndt, Sophia; Kakizoe, Maki; Elliott, Mark A. und Remijn, Gerard B. (2022): How Pause Duration Influences Impressions of English Speech: Comparison Between Native and Non-native Speakers. In: Frontiers in Psychology, Bd. 13, 778018

Lux, Ulrike; Christ, Sharon L. und Walper, Sabine (2022): Coparenting Problems and Parenting Behavior as Mediating Links Between Interparental Conflict and Toddlers' Adjustment Difficulties in Germany. In: Zeitschrift für Kinder-und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, Bd. 50, Nr. 5: S. 346-356

Lux, Ulrike; Mueller, Mitho; Reck, Corinna; Liel, Christoph und Walper, Sabine (2022): Linking maternal psychopathology to children's excessive crying and sleeping problems in a large representative German sample-The mediating role of social isolation and bonding difficulties. In: Infancy, Bd. 28, Nr. 2: S. 435-453

Lux, Ulrike und Walper, Sabine (2019): A systemic perspective on children's emotional insecurity in relation to father: links to parenting, interparental conflict and children's social well-being. In: Attachment & Human Development, Bd. 21, Nr. 5: S. 467-484

M

Merk, Samuel; Schneider, Jürgen; Bohl, Thorsten; Kelava, Augustin und Syring, Marcus (2017): Epistemologische Überzeugungen von Lehramtsstudierenden bezüglich pädagogischen Wissens: Gegenstands-, Quellen- und Kontextspezifi tät. In: Journal for Educational Research Online-Jero, Bd. 9, Nr. 1: S. 169-189

Motsch, H.-J. und Marks, D.-K. (2016): Cross-linguistische Transfereffekte lexikalischer Strategietherapie im Deutschen (L2) auf das Türkische (L1). In: Sprache - Stimme - Gehör, Bd. 40, Nr. 4: S. 196-201

Movsisyan, Ani ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0258-8912; Wendel, Flora; Bethel, Alison; Coenen, Michaela ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-7492-7907; Krajewska, Joanna; Littlecott, Hannah J.; Stöckl, Heidi ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0907-8483; Voss, Stephan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-2497-8065; Wollmershäuser, Timo und Rehfuess, Eva A. ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-4318-8846 (2024): Inflation and health: a global scoping review. In: Lancet Global Health, Bd. 12, Nr. 6, e1038-e1048 [PDF, 831kB]

Muckenthaler, Magdalena; Tillmann, Teresa; Weiss, Sabine; Hillert, Andreas und Kiel, Ewald (2019): Are teachers burdened by collaboration? A view on different collaboration groups and their perceived stress. In: Journal for Educational Research Online-Jero, Bd. 11, Nr. 2: S. 147-168

Müller-Kreiner, Claudia und Niedermeier, Sandra (2017): Game-based learning in (further) education. In: Inted2017: 11th International Technology, Education and Development Conference: S. 123-128

P

Paechter, Manuela; Phan-Lesti, Hellen; Ertl, Bernhard; Macher, Daniel; Malkoc, Smirna und Papousek, Ilona (2022): Learning in Adverse Circumstances: Impaired by Learning With Anxiety, Maladaptive Cognitions, and Emotions, but Supported by Self-Concept and Motivation. In: Frontiers in Psychology, Bd. 13, 850578

Pedrotti, Maxime und Nistor, Nicolae (2016): User Motivation and Technology Acceptance in Online Learning Environments. In: Verbert, Katrien; Sharples, Mike und Klobučar, Tomaž (Hrsg.): Adaptive and Adaptable Learning: 11th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2016, Lyon, France, September 13-16, 2016, Proceedings. Lecture Notes in Computer Science, Bd. 9891. Springer. S. 472-477

R

Reindl, Marion; Gniewosz, Burkhard und Reinders, Heinz (2016): Socialization of emotion regulation strategies through friends. In: Journal of Adolescence, Bd. 49: S. 146-157

S

Schmidt-Hertha, Bernhard; Findsen, Brian und Li, Zhen (2022): Inclusion and exclusion in later life learning. In: International Journal of Lifelong Education, Bd. 41, Nr. 6: S. 634-650

Schmidt-Hertha, Bernhard (2020): Vermittlung medienpädagogischer Kompetenz in der Fort- und Weiterbildung von Lehrkräften. In: Zeitschrift für Pädagogik, Bd. 66, Nr. 2: S. 191-207

Schunke, Annika; Reim, Julia; Lux, Ulrike und Walper, Sabine (2021): Inanspruchnahme von Unterstützungsangeboten in Familien mit einem psychisch belasteten Elternteil. In: Psychotherapeut, Bd. 67, Nr. 1: S. 13-19

Stadler, Matthias; Niepel, Christoph und Greiff, Samuel (2019): Differentiating between static and complex problems: A theoretical framework and its empirical validation. In: Intelligence, Bd. 72: S. 1-12

Stahn, Veronika und Ditton, Hartmut (2017): Die Rolle motivationaler Schülermerkmale bei der Formation der elterlichen Erfolgserwartung am Ende der Grundschulzeit. In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Bd. 20, Nr. 4: S. 604-627

Stavarache, Lucia Larise; Balint, Mihaela; Dascălu, Mihai; Trăușan-Matu, Ștefan ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8082-8497 und Nistor, Nicolae ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-9956-1670 (2017): BlogCrawl: Customized Crawling of Online Communities. In: University Politehnica of Bucharest Scientific Bulletin Series C-Electrical Engineering and Computer Science, Bd. 79, Nr. 2: S. 3-14

Stegmann, Karsten (2020): Effekte digitalen Lernens auf den Wissens- und Kompetenzerwerb in der Schule: Eine Integration metaanalytischer Befunde. In: Zeitschrift für Pädagogik, Bd. 66, Nr. 2: S. 174-190

Syring, Marcus; Bohl, Thorsten; Kleinknecht, Marc; Kuntze, Sebastian; Rehm, Markus und Schneider, Jürgen (2016): Fallarbeit als Angebot – fallbasiertes Lernen als Nutzung: Empirische Ergebnisse zur kognitiven Belastung, Motivation und Emotionen bei der Arbeit mit Unterrichtsfällen. In: Zeitschrift für Pädagogik, Bd. 62, Nr. 1: S. 86-108

Syring, Marcus; Tillmann, Teresa; Weiss, Sabine und Kiel, Ewald (2018): Empirische Arbeit: Positive Einstellung zur Inklusion – ablehnende Haltung zur Umsetzung in der Schule. Analyse des Widerspruchs durch Überprüfung eines aus der Heterogenitätsforschung adaptierten Messinstruments für die Inklusion an Lehramtsstudierenden. In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, Bd. 65, Nr. 3: S. 206-220

Syring, Marcus; Weiß, Sabine; Keller-Schneider, Manuela; Hellsten, Meeri und Kiel, Ewald (2017): Berufsfeld ´Kindheitspädagoge/in´: Berufsbilder, Professionalisierungswege und Studienwahlmotive im europäischen Vergleich. In: Zeitschrift für Pädagogik, Bd. 63, Nr. 2: S. 139-162

T

Thalhmmer, Veronika; Hoffman, Stefanie; Hippel, Alga von und Schmidt-Hertha, Bernhard (2022): Dropout in adult education as a phenomenon of fit - an integrative model proposal for the genesis of dropout in adult education based on dropout experiences. In: European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, Bd. 13, Nr. 3: S. 231-246

Thönnissen, Carolin; Sawatzki, Barbara und Walper, Sabine (2022): Empirische Arbeit: Veränderungen von Selbstwert und Depressivität Jugendlicher im Kontext familialer Rahmenbedingungen und der Individuation in Beziehung zu Mutter und Vater. In: Psychologie in Erziehung und Unterricht, Bd. 69, Nr. 3: S. 163-180

Tillmann, Teresa; Bertrams, Alex; El Matany, Katharina und Lionetti, Francesca (2021): Replication of the existence of three sensitivity groups in a sample of German adolescents. In: European Journal of Developmental Psychology, Bd. 18, Nr. 1: S. 131-143

Tippelt, Rudolf (2017): David Phillips: Investigating Education in Germany. Historical studies from a British perspective. New York: Routledge, 2016. In: Zeitschrift für Pädagogik, Bd. 63, Nr. 1: S. 114-117

Tippelt, Rudolf (2017): Volker Lenhart (Hrsg.): Die erste Schrift zur Vergleichenden Erziehungswissenschaft/The First Treatise in Comparative Education. Fredericus Augustus Hechtius: De re scholastica Anglica cum Germanica Comparata (1795 - 1798). Frankfurt a. M.: Peter Lang Verlag, 2015. In: Zeitschrift für Pädagogik, Bd. 63, Nr. 1: S. 114-117

Titzmann, Peter F. und Gniewosz, Burkhard (2018): With a little help from my child: A dyad approach to immigrant mothers' and adolescents' socio-cultural adaptation. In: Journal of Adolescence, Bd. 62: S. 198-206

Tolks, Daniel; Lampert, Claudia; Dadaczynski, Kevin; Maslon, Eveline; Paulus, Peter und Sailer, Michael (2020): Spielerische Ansätze in Prävention und Gesundheitsförderung: Serious Games und Gamification. In: Bundesgesundheitsblatt-Gesundheitsforschung-Gesundheitsschutz, Bd. 63, Nr. 6: S. 698-707

W

Waechter, Natalia (2019): The participative role of social media for the disadvantaged young generation in the Arab Spring. In: Osterreichische Zeitschrift Fuer Soziologie, Bd. 44: S. 217-236

Wahl, Johannes; Nittel, Dieter und Tippelt, Rudolf (2022): Pädagogische Organisationen: Die Verschränkung von Träger, Einrichtung und Gemeinschaft. In: Zeitschrift für Pädagogik, Bd. 68, Nr. 3: S. 389-407

Walper, Sabine; Thönnissen, Carolin und Alt, Philipp (2015): Effects of Family Structure and the Experience of Parental Separation: A Study on Adolescents' Well-Being. In: Comparative Population Studies, Bd. 40, Nr. 3: S. 335-364 [PDF, 284kB]

Weiß, Sabine; Muckenthaler, Magdalena; Heimlich, Ulrich; Küchler, Adina und Kiel, Ewald (2021): Teaching in inclusive schools. Do the demands of inclusive schools cause stress? In: International Journal of Inclusive Education, Bd. 25, Nr. 5: S. 588-604

Witte, Susanne; Fegert, Jörg M. und Walper, Sabine (2020): Sibling relationship pattern in the context of abuse and neglect: Results from a sample of adult siblings. In: Child Abuse & Neglect, Bd. 106, 104528

Wohlkinger, Florian (2019): The Choice of Secondary School as a Decision Process between Parents and Children. In: Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, Bd. 39, Nr. 3: S. 229-246

Wohlkinger, Florian und Bayer, Michael (2020): Typologie des Schülerhabitus in der Sekundarstufe I. Ein quantitativer Operationalisierungsansatz mit Daten des Nationalen Bildungspanels. In: Journal for Educational Research Online-Jero, Bd. 12, Nr. 2: S. 67-88

Diese Liste wurde am Tue Dec 17 18:11:46 2024 CET erstellt.