Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 15 .

Zeitschriftenartikel

Murillo Montes de Oca, Ambar; Bahmanyar, Reza; Nistor, Nicolae; Datcu, Mihai (2017): Earth Observation Image Semantic Bias: A Collaborative User Annotation Approach. In: Ieee Journal of Selected Topics in Applied Earth Observations and Remote Sensing, Vol. 10, Nr. 6: S. 2462-2477

Nistor, Nicolae; Stanciu, Ionut-Dorin (2017): Being sexy and the labor market: Self-objectification in job search related social networks. In: Computers in Human Behavior, Vol. 69: S. 43-53

Stavarache, Lucia Larise; Balint, Mihaela; Dascalu, Mihai; Trausan-Matu, Stefan; Nistor, Nicolae (2017): BlogCrawl: Customized Crawling of Online Communities. In: University Politehnica of Bucharest Scientific Bulletin Series C-Electrical Engineering and Computer Science, Vol. 79, Nr. 2: S. 3-14

Nistor, Nicolae; Fischer, Frank (2012): Communities of practice in academia. Testing a quantitative model. In: Learning, Culture and Social Interaction, Vol. 1, Nr. 2: S. 114-126 [PDF, 766kB]

Nistor, Nicolae; Schworm, Silke; Werner, Matthias (2012): Online help-seeking in communities of practice. Modeling the acceptance of conceptual artifacts. In: Computers & Education, Vol. 59, Nr. 2: S. 774-784 [PDF, 672kB]

Nistor, Nicolae; Lerche, Thomas; Weinberger, Armin; Ceobanu, Ciprian; Heymann, Jan Oliver (2012): Towards the integration of culture into the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. In: British Journal of Educational Technology [PDF, 287kB]

Nistor, Nicolae; Dehne, Anina; Drews, Frank Thomas (2010): Mass customization of teaching and learning in organizations. Design principles and prototype evaluation. In: Studies in Continuing Education, Vol. 32, Nr. 3: S. 251-267 [PDF, 464kB]

Nistor, Nicolae; Neubauer, Katrin (2010): From participation to dropout. Quantitative participation patterns in online university courses. In: Computers & Education, Vol. 55, Nr. 2: S. 663-672 [PDF, 563kB]

Paper

Nistor, Nicolae; Schnurer, Katharina; Mandl, Heinz (März 2005): Akzeptanz, Lernprozess und Lernerfolg in virtuellen Seminaren - Wirkungsanalyse eines problemorientierten Seminarkonzepts. (Forschungsbericht Nr. 174). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 218kB]

Nistor, Nicolae; Mandl, Heinz (März 2002): Das virtuelle Seminar KOALAH: "Lernen in Computernetzen". (Praxisbericht Nr. 26). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie [PDF, 112kB]

Nistor, Nicolae; Mandl, Heinz (Dezember 1995): Lernen in Computernetzwerken. Erfahrungen mit einem virtuellen Seminar. (Forschungsbericht Nr. 64). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie, Internet, ISSN 1614-6336

Henninger, Michael; Mandl, Heinz; Nistor, Nicolae (August 1992): CaiMan. Computer aided interactive-multimedial Manager-Training - Ein konstruktivistisches Tool zum Erwerb kommunikativer Fertigkeiten. (Forschungsbericht Nr. 11). LMU München: Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie, Internet, ISSN 1614-6336

Buchbeitrag

Nistor, Nicolae; Dascălu, Mihai; Stavarache, Lucia Larise; Tarnai, Christian; Trăușan-Matu, Ștefan (2016): Predicting Newcomer Integration in Online Knowledge Communities by Automated Dialog Analysis. In: Li, Yanyan (Hrsg.): State-of-the-Art and Future Directions of Smart Learning. Springer. S. 13-17

Pedrotti, Maxime; Nistor, Nicolae (2016): User Motivation and Technology Acceptance in Online Learning Environments. In: Verbert, Katrien; Sharples, Mike; Klobučar, Tomaž (Hrsg.): Adaptive and Adaptable Learning: 11th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2016, Lyon, France, September 13-16, 2016, Proceedings. Lecture Notes in Computer Science, Bd. 9891. Springer. S. 472-477

Nistor, Nicolae (2016): Quantitative Analysis of Newcomer Integration in MMORPG Communities. In: Li, Yanyan (Hrsg.): State-of-the-Art and Future Directions of Smart Learning. Springer. S. 131-136

Diese Liste wurde am Sun Jun 24 19:01:36 2018 CEST erstellt.