Logo Logo
Group by: Item Type | Date
Number of items: 15.

Monograph

Lohr, Anne ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3804-9358; Sailer, Michael ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Schultz-Pernice, Florian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4557-5484; Vejvoda, Johanna ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1489-5784; Murböck, Julia; Heitzmann, Nicole ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-5032-8379; Giap, Shayla and Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (March 2021): Digitale Bildung an bayerischen Schulen vor und während der Corona-Pandemie. München: vbw.

Sailer, Michael ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Schultz-Pernice, Florian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4557-5484; Chernikova, Olga ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0112-3665; Sailer, Maximilian and Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (December 2018): Digitale Bildung an bayerischen Hochschulen – Ausstattung, Strategie, Qualifizierung und Medieneinsatz. München: vbw: Vereinigung der Bayerischen Wirtschaft.

Journal article

Schultz-Pernice, Florian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4557-5484; Becker, Sabine; Berger, Sonja; Ploch, Nina; Radkowitsch, Anika; Vejvoda, Johanna ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-1489-5784 and Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (28. December 2021): Digitales Lehren und Lernen an der Hochschule: Erkenntnisse aus der empirischen Lehr-Lernforschung. Teil 1: Planung und Gestaltung digitaler Lehre. In: Lehrerbildung@LMU, Vol. 1, No. 2: pp. 35-51

Sailer, Michael ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Schultz-Pernice, Florian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4557-5484 and Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (August 2021): Contextual facilitators for learning activities involving technology in higher education. The C♭-model. In: Computer in Human Behavior, Vol. 121, 106794 [PDF, 1MB]

Lohr, Anne ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-3804-9358; Stadler, Matthias; Schultz-Pernice, Florian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4557-5484; Chernikova, Olga ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0002-0112-3665; Sailer, Maximilian; Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X and Sailer, Michael ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429 (June 2021): On powerpointers, clickerers, and digital pros. Investigating the initiation of digital learning activities by teachers in higher education. In: Computers in Human Behavior, Vol. 119, 106715 [PDF, 781kB]

Sailer, Michael ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Stadler, Matthias ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0001-8241-8723; Schultz-Pernice, Florian ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4557-5484; Franke, Ulrike; Schöffmann, Carola; Paniotova, Viktoriia; Husagic, Lana and Fischer, Frank ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X (2021): Technology-related teaching skills and attitudes: Validation of a scenario-based self-assessment instrument for teachers. In: Computers in Human Behavior, Vol. 115, 106625 [PDF, 2MB]

Lohr, Anne; Stadler, Matthias; Schultz-Pernice, Florian; Chernikova, Olga; Sailer, Maximilian; Fischer, Frank and Sailer, Michael (2021): On powerpointers, clickerers, and digital pros: Investigating the initiation of digital learning activities by teachers in higher education. In: Computers in Human Behavior, Vol. 119, 106715

Sailer, Michael; Schultz-Pernice, Florian and Fischer, Frank (2021): Contextual facilitators for learning activities involving technology in higher education: The C(sic)-model. In: Computers in Human Behavior, Vol. 121, 106794

Sailer, Michael; Stadler, Matthias; Schultz-Pernice, Florian; Franke, Ulrike; Schöffmann, Carola; Paniotova, Viktoriia; Husagic, Lana and Fischer, Frank (2021): Technology-related teaching skills and attitudes: Validation of a scenario-based self-assessment instrument for teachers. In: Computers in Human Behavior, Vol. 115, 106625

Schultz-Pernice, Florian; Kotzebue, Lena von; Franke, Ulrike; Ascherl, Carina; Hirner, Carola; Neuhaus, Birgit J.; Ballis, Anja; Hauck-Thum, Uta and Aufleger, Monika (2017): Kernkompetenzen von Lehrkräften für das Unterrichten in einer digitalisierten Welt. In: Merz Medien + Erziehung : Zeitschrift für Medienpädagogik, Vol. 2017, No. 4: pp. 65-74

Schultz-Pernice, Florian; Kotzebue, Lena von; Franke, Ulrike; Ascherl, Carina; Hirner, Carola; Neuhaus, Birgit; Ballis, Anja; Hauck-Thum, Uta; Aufleger, Monika; Romeike, Ralf; Frederking, Volker; Krommer, Axel; Haider, Michael; Schworm, Silke; Kuhbandner, Christof and Fischer, Frank (2017): Forschungsgruppe Lehrerbildung Digitaler Campus Bayern: Kernkompetenzen von Lehrkräften für das Unterrichten in einer digitalisierten Welt. In: merz – medien + erziehung, Zeitschrift für Medienpädagogik, No. 4: pp. 65-74

Book Section

Schultz-Pernice, Florian (2017): Vom Stolpern und Stocken des Blicks: Aufbau von Visual Literacy durch Wahrnehmungserfahrungen an den Grenzen der populären Filmsprache. In: Hoppe, Henriette; Vorst, Claudia and Weißenburger, Christian (eds.) : Bildliteralität im Übergang von Literatur und Film ; eine interdisziplinäre Aufgabe und Chance kompetenzorientierter Fachdidaktik. Frankfurt am Main: Peter Lang Edition. pp. 67-84

Schultz-Pernice, Florian (2017): An den Rändern des Erzählens. Posthumanismus in Literatur, Film und Computerspiel. In: Anselm, Sabine and Hoiß, Christian (eds.) : Crossmediales Erzählen vom Anthropozän ; literarische Spuren in einem neuen Zeitalter ; Crossmediales Erzählen im Anthropozän. München: oekom. pp. 81-110

Schultz-Pernice, Florian (2016): Narrative und normative Probleme des seriellen Erzählens und ihr Potenzial für den Aufbau narrativer Kompetenzen und die Wertebildung. In: Anders, Petra and Staiger, Michael (eds.) : Serialität in Literatur und Medien. Band 1. Theorie und Didaktik. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH. pp. 42-57

Schultz-Pernice, Florian (2016): Bausteine einer Didaktik narrativer Serialität am Beispiel der TV-Serie EMERGENCY ROOM. In: Anders, Petra and Staiger, Michael (eds.) : Serialität in Literatur und Medien. Modelle für den Deutschunterricht. Vol. 2. 1. Auflage. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH. pp. 120-127

This list was generated on Sun Sep 24 02:42:26 2023 CEST.