Anzahl der Publikationen: 18
Monographie
Zeitschriftenartikel
Kastorff, Tamara; Sailer, Michael; Vejvoda, Johanna; Schultz-Pernice, Florian; Hartmann, Valentin; Hertl, Anna; Berger, Sonja und Stegmann, Karsten
(2022):
Context-specificity to reduce bias in self-assessments: Comparing teachers' scenario-based self-assessment and objective assessment of technological knowledge.
In: Journal of Research on Technology in Education, Bd. 55, Nr. 6: S. 917-930
Lohr, Anne ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3804-9358; Stadler, Matthias; Schultz-Pernice, Florian ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4557-5484; Chernikova, Olga ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0112-3665; Sailer, Maximilian; Fischer, Frank ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X und Sailer, Michael ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429
(Juni 2021):
On powerpointers, clickerers, and digital pros. Investigating the initiation of digital learning activities by teachers in higher education.
In: Computers in Human Behavior, Bd. 119, 106715
[PDF, 781kB]
Sailer, Michael; Stadler, Matthias; Schultz-Pernice, Florian; Franke, Ulrike; Schöffmann, Carola; Paniotova, Viktoriia; Husagic, Lana und Fischer, Frank
(2021):
Technology-related teaching skills and attitudes: Validation of a scenario-based self-assessment instrument for teachers.
In: Computers in Human Behavior, Bd. 115, 106625
Lohr, Anne; Stadler, Matthias; Schultz-Pernice, Florian; Chernikova, Olga; Sailer, Maximilian; Fischer, Frank und Sailer, Michael
(2021):
On powerpointers, clickerers, and digital pros: Investigating the initiation of digital learning activities by teachers in higher education.
In: Computers in Human Behavior, Bd. 119, 106715
Sailer, Michael ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6831-5429; Stadler, Matthias ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8241-8723; Schultz-Pernice, Florian ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4557-5484; Franke, Ulrike; Schöffmann, Carola; Paniotova, Viktoriia; Husagic, Lana und Fischer, Frank ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0253-659X
(2021):
Technology-related teaching skills and attitudes: Validation of a scenario-based self-assessment instrument for teachers.
In: Computers in Human Behavior, Bd. 115, 106625
[PDF, 2MB]
Schultz-Pernice, Florian; Kotzebue, Lena von; Franke, Ulrike; Ascherl, Carina; Hirner, Carola; Neuhaus, Birgit J.; Ballis, Anja; Hauck-Thum, Uta und Aufleger, Monika
(2017):
Kernkompetenzen von Lehrkräften für das Unterrichten in einer digitalisierten Welt.
In: Merz Medien + Erziehung : Zeitschrift für Medienpädagogik, Bd. 2017, Nr. 4: S. 65-74
Schultz-Pernice, Florian; Kotzebue, Lena von; Franke, Ulrike; Ascherl, Carina; Hirner, Carola; Neuhaus, Birgit; Ballis, Anja; Hauck-Thum, Uta; Aufleger, Monika; Romeike, Ralf; Frederking, Volker; Krommer, Axel; Haider, Michael; Schworm, Silke; Kuhbandner, Christof und Fischer, Frank
(2017):
Forschungsgruppe Lehrerbildung Digitaler Campus Bayern: Kernkompetenzen von Lehrkräften für das Unterrichten in einer digitalisierten Welt.
In: merz – medien + erziehung, Zeitschrift für Medienpädagogik, Nr. 4: S. 65-74
Paper
Buchbeitrag
Diese Liste wurde am
Sat Nov 23 23:25:38 2024 CET
erstellt.