Number of items at this level: 390.
A
B
Balme, Christopher ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8901-8818
(2009):
Theatre.
In: Iriye, Akira und Saunier, Pierre-Yves (eds.) :
The Palgrave dictionary of transnational history. From the mid-19th century to the present day. Basingstoke: Palgrave Macmillan. pp. 1016-1019
Balme, Christopher ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8901-8818 und Brincken, Jörg von
(2007):
Theater.
In: Anz, Thomas (ed.) :
Handbuch Literaturwissenschaft. Gegenstände - Konzepte - Institutionen. Band 1: Gegenstände und Grundbegriffe. Stuttgart: Metzler. pp. 265-290
Balme, Christopher ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8901-8818
(2006):
Heiner Goebbels. Zur Dramaturgie des Samplings.
In: Barnett, David (ed.) :
Das Analoge sträubt sich gegen das Digitale? Materialitäten des deutschen Theaters in einer Welt des Virtuellen. [Vorträge des Symposiums "Das Analoge Sträubt Sich gegen das Digitale?", das vom 1. - 3. September 2005 in Dublin stattfand. Theater der Zeit : Recherchen, Vol. 37. Berlin: Theater der Zeit. pp. 142-152
D
E
F
G
Gissenwehrer, Michael
(2019):
China.
In: Englhart, Andreas und Schößler, Franziska (eds.) :
Grundthemen der Literaturwissenschaft: Drama. Berlin ; Boston: de Gruyter. pp. 239-252
Gissenwehrer, Michael
(2011):
Klassenkampf auf der Bühne. Jiang Qings Revolutionstheater.
In: Opletal, Helmut (ed.) :
Die Kultur der Kulturrevolution. Personenkult und politisches Design im China von Mao Zedong. Eine Ausstellung des Museums für Völkerkunde Wien. Wien: Museum für Völkerkunde Wien. pp. 211-219
Gissenwehrer, Michael
(2006):
Englisches Theater.
In:
Brockhaus Enzyklopädie in 30 Bänden. Band 8: Emas - Fasy. Leipzig; Mannheim: Brockhaus. pp. 103-106
Gissenwehrer, Michael
(2001):
The myth of Gao Xingjian.
In: Tam, Kwok-Kan (ed.) :
Soul of chaos. Critical perspectives on Gao Xingjian. Hong Kong: The Chinese University Press. pp. 111-132
Gissenwehrer, Michael
(1989):
The myth of Gao Xingjian.
In: Riley, Josephine und Unterrieder, Else (eds.) :
Haishi zou hao. Chinese poetry, drama and literature of the 1980's. Berichte des Ludwig-Boltzmann-Institut für China- und Südostasienforschung, Vol. 27. Bonn: Engelhardt-Ng Verlag. pp. 129-151
H
J
K
L
M
Mohr, Jan und Stenzel, Julia
(2023):
How to Become a Trademark. An Introduction.
In: Mohr, Jan und Stenzel, Julia (eds.) :
Politics of the Oberammergau Passion Play : Tradition as Trademark. Routledge Advances in Theatre&Performance Studies, London ; New York: Routledge. pp. 1-15
O
P
R
Rössner, Michael
(1991):
Das Theater der Siglos de Oro.
In: Strosetzki, Christoph (ed.) :
Geschichte der spanischen Literatur. Tübingen: Niemeyer. pp. 161-191
[PDF, 5MB]
S
Stenzel, Julia
(2023):
Let it Grow. The Holy Hairstyles of Oberammergau.
In: Mohr, Jan und Stenzel, Julia (eds.) :
Politics of the Oberammergau Passion Play : Tradition as Trademark. Routledge Advances in Theatre&Performance Studies, London ; New York: Routledge. pp. 144-163
Stenzel, Julia
(2023):
“What Kind of Man Must This Christ Be?”.
In: Mohr, Jan und Stenzel, Julia (eds.) :
Politics of the Oberammergau Passion Play : Tradition as Trademark. London ; New York: Routledge. pp. 208-224
U
W
Y
Z
This list was generated on Mon Dec 2 19:40:37 2024 CET.