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Gruppiert nach: Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Anzahl der Publikationen: 37

Monographie

Luckner, Stefan; Schröder, Jan; Slamka, Christian; Franke, Markus; Geyer-Schulz, Andreas; Skiera, Bernd; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Weinhardt, Christof (2012): Prediction Markets. Fundamentals, Designs, and Applications. Wiesbaden: Gabler Verlag.

Zeitschriftenartikel

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2020): Dynamische Preisgestaltung in der digitalisierten Welt. In: Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Bd. 72: S. 321-342 [PDF, 954kB]

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Zeithammer, Robert; Bertini, Marco; Haruvy, Ernan; Jap, Sandy D.; Koenigsberg, Oded; Mak, Vincent; Popkowski Leszczyc, Peter; Skiera, Bernd und Thomas, Manoj (2018): Beyond Posted Prices: the Past, Present, and Future of Participative Pricing Mechanisms. In: Customer Needs and Solutions, Bd. 5, Nr. 1-2: S. 121-136

Skiera, Bernd; Hinz, Oliver und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2015): Social Media and Academic Performance: Does The Intensity of Facebook Activity Relate to Good Grades? In: Schmalenbach Business Review, Bd. 67, Nr. 1: S. 54-72

Slamka, Christian; Skiera, Bernd und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2013): Prediction Market Performance and Market Liquidity: A Comparison of Automated Market Makers. In: IEEE Transactions on Engineering Management, Bd. 60, Nr. 1: S. 169-185

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Häubl, Gerald; Skiera, Bernd und Bernhardt, Martin (2012): Bid-Elicitation Interfaces and Bidding Behavior in Retail Interactive Pricing. In: Journal of Retailing, Bd. 88, Nr. 1: S. 131-144

Soukhoroukova, Arina; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2011): Sourcing, Filtering, and Evaluating New Product Ideas: An Empirical Exploration of the Performance of Idea Markets. In: Journal of Product Innovation Management, Bd. 29, Nr. 1: S. 100-112

Bruggen, Gerrit H. van; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Lilien, Gary L. und Skiera, Bernd (2010): Prediction Markets as institutional forecasting support systems. In: Decision Support Systems, Bd. 49, Nr. 4: S. 404-416

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2009): Sports forecasting: a comparison of the forecast accuracy of prediction markets, betting odds and tipsters. In: Journal of Forecasting, Bd. 28, Nr. 1: S. 55-72

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Ernst, Holger; Skiera, Bernd und Soll, Jan Henrik (2009): Identification of Lead Users for Consumer Products via Virtual Stock Markets. In: Journal of Product Innovation Management, Bd. 26, Nr. 3: S. 322-335

Skiera, Bernd; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Walz, Uwe (2005): Erlösquellen und Preismodelle für den Business-to-Consumer-Bereich im Internet. In: Wirtschaftsinformatik, Bd. 47, Nr. 4: S. 285-293

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Skiera, Bernd und Schäfers, Björn (2005): Reverse-Pricing-Verfahren und deren Möglichkeiten zur Messung von individuellen Suchkosten und Zahlungsbereitschaften. In: Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, Bd. 57: S. 107-128

Bernhardt, Martin; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2005): Reverse Pricing. In: Betriebswirtschaft, Bd. 65, Nr. 1: S. 104-107

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Skiera, Bernd und Schäfers, Björn (2004): Measuring individual frictional costs and willingness-to-pay via name-your-own-price mechanisms. In: Journal of Interactive Marketing, Bd. 18, Nr. 4: S. 22-36

Skiera, Bernd; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Kepper, Christoph (2004): Virtuelle Börsen im Marketing: Wie Erkenntnisse aus der Finanzmarktforschung Marketingprobleme lösen können. In: Forschung Frankfurt, Nr. 3: S. 53-55

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2003): Internet-Based Virtual Stock Markets for Business Forecasting. In: Management Science, Bd. 49, Nr. 10: S. 1310-1326

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2003): Taking Stock of Virtual Markets. How can Internet-Based Virtual Stock Markets be Applied for Business Forecasting and Other Forecasting Issues? In: OR/MS Today, Bd. 30, Nr. 5: S. 20-24

Skiera, Bernd und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2000): Werbeerfolgskontrolle im Internet. In: Controlling, Bd. 12, Nr. 8-9: S. 417-424

Skiera, Bernd und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (1999): The ability to compensate for suboptimal capacity decisions by optimal pricing decisions. In: European Journal of Operational Research, Bd. 118, Nr. 3: S. 450-463

Skiera, Bernd und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (1998): Gewinnmaximale zeitliche Preisdifferenzierung für Dienstleistungen. In: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Bd. 68, Nr. 7: S. 703-717

Paper

Spann, Martin und Skiera, Bernd (21. Juni 2020): Dynamic Pricing in a Digitized World. Collaborative Research Center Transregio 190, Discussion Paper No. 248 [PDF, 910kB]

Buchbeitrag

Skiera, Bernd und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2011): Using prediction markets in new product development. In: Vaughan Williams, Leighton (Hrsg.): Prediction markets : theory and applications. Routledge international studies in money and banking, Bd. 66. 1. publ. London u.a.: Routledge. S. 75-86

Geyer-Schulz, Andreas; Kratzer, Felix; Luckner, Stefan; Schröder, Jan; Seifert, Stefan; Skiera, Bernd; Slamka, Christian; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Weinhardt, Christof (2010): Prognosemärkte als Managementinstrument beim Dienstdienstleistungsexport. In: Export und Internationalisierung wissensintensiver Dienstleistungen. 1. Auflage. Lohmar [u.a.]: Josef Eul Verlag. S. 304-327

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Soukhoroukova, Arina und Skiera, Bernd (2008): Prognose von Marktentwicklungen anhand virtueller Börsen. In: Herrmann, Andreas (Hrsg.): Handbuch Marktforschung: Methoden, Anwendungen, Praxisbeispiele. 3., vollst. überarb. und erw. Auflage. Wiesbaden: Gabler. S. 791-809

Skiera, Bernd und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2004): Opportunities of Virtual Stock Markets to Support New Product Development. In: Albers, Sönke (Hrsg.): Cross-functional innovation management : perspectives from different disciplines ; to Klaus Brockhoff for his 65. birthday. 1. edition. Wiesbaden: Gabler. S. 227-242

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2004): Einsatzmöglichkeiten virtueller Börsen in der Marktforschung. In: Fandel, Günter; Rudolph, Bernd und Kürsten, Wolfgang (Hrsg.): Finanzwirtschaftliche Information, Anreizgestaltung und Kontrolle. Wiesbaden: Gabler. S. 25-48

Skiera, Bernd und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2004): Gestaltung von Auktionen. In: Handbuch Industriegütermarketing. Strategien - Instrumente - Anwendungen. Wiesbaden: Gabler Verlag. S. 1039-1056

Skiera, Bernd und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2003): Auktionen. In: Diller, Hermann und Herrmann, Andreas (Hrsg.): Handbuch Preispolitik. Strategien — Planung — Organisation — Umsetzung. Wiesbaden: Gabler Verlag. S. 623-641

Skiera, Bernd; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Schultheiß, Michael (2001): Messung der Werbewirkung im Internet. In: Albers, Sönke (Hrsg.): Marketing mit Interaktiven Medien. Strategien zum Markterfolg. 3., komplett überarb. und erw. Aufl.. Frankfurt am Main: FAZ-Inst. für Management-, Markt- und Medieninformationen. S. 237-252

Skiera, Bernd und Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 (2000): Flexible Preisgestaltung im Electronic Business. In: Weiber, Rolf (Hrsg.): Handbuch Electronic Business. Informationstechnologien - Electronic Commerce - Geschäftsprozesse. Wiesbaden: Gabler, Springer. S. 539-557

Konferenzbeitrag

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Hinz, Oliver; Hann, Il-Horn und Skiera, Bernd (2010): Decision Making in Virtual Worlds: An Experimental Test of Altruism, Fairness and Presence. 18th European Conference on Information Systems, Pretoria, South Africa, 07.06. - 09.06.2010. ECIS 2010 Proceedings. 36

Gerstmeier, Eva; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2008): Comparing the Validity of Different Methods for Measuring Willingness-to-Pay. 37th European Marketing Academy Conference, Brighton, UK, 27.05. - 30.05.2008. Proceedings of the 37th European Marketing Academy Conference (EMAC 2008).

Houston, Mark B.; Hennig-Thurau, Thorsten; Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2008): Consumer Anticipation of New Products: Conceptualization and Empirical Evidence regarding Pre-Release Buzz. AMA Winter Educators' Conference 2008, Austin, Texas, USA, 15.02. - 18.02.2008. Proceedings of the AMA Winter Educators' Conference 2008.

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Skiera, Bernd und Hees, Gerrit van (2005): Should Consumers be Happy to Pay Shipping Fees? An Analysis of Online Price Efficiency. 34th European Marketing Association Conference, Milan, Italy, 24.05. - 27.05.2005. Proceedings of the 34th European Marketing Academy Conference (EMAC 2005).

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913; Bernhardt, Martin; Häubl, Gerald und Skiera, Bernd (2005): It's All in How You Ask: Effects of Price-Elicitation Format on Bidding Behavior in Reverse Pricing Markets. 26th Annual Conference of the Society for Judgment and Decision Making, Toronto, Canada, 11.11. - 14.11.2005. Proceedings of the 26th Annual Conference of the Society for Judgment and Decision Making (SJDM 2005).

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2002): Virtual Stock Markets as a Forecasting Tool: Informational Requirements and Empirical Results of several Studies. 31st European Marketing Academy Conference, Braga, Portugal, 28.05. - 31.05.2002. Proceedings of the 31st European Marketing Academy Conference (EMAC 2002).

Spann, Martin ORCID logoORCID: https://orcid.org/0000-0003-4645-3913 und Skiera, Bernd (2001): Market Research through Internet based Virtual Stock Markets: Conceptual Issues and some Empirical Results. 30th European Marketing Academy Conference, Bergen, Norway, 08.05. - 11.05.2001. Proceedings of the 30th European Marketing Academy Conference (EMAC 2001).

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