Anzahl der Publikationen: 141
2024
Schiele, Tina ORCID: https://orcid.org/0009-0002-9200-2355; Mues, Anna ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8987-5716; Wirth, Astrid ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1126-141X; Christner, Natalie ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5751-8324; Paulus, Markus; Birtwistle, Efsun ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6958-5882 und Niklas, Frank ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3777-7388
(2024):
Bridging the gap. A longitudinal study on the relation between preschool children’s moral self-concept, normative stances, and sharing behavior.
In: Social and Emotional Learning: Research, Practice, and Policy, Bd. 3, 100027
[PDF, 842kB]
2023
2022
Zietlow, Anna-Lena; Woll, Christian F. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0352-4796; Nonnenmacher, Nora; Müller, Mitho ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8431-540X; Labonte, Verena; Ditzen, Beate; Paulus, Markus ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0446-4956; Sodian, Beate ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1844-5908; Nater, Urs M.; Herpertz, Sabine C. und Reck, Corinna
(2022):
Study protocol of the COMPARE-Interaction study: the impact of maternal comorbid depression and anxiety disorders in the peripartum period on child development.
In: BMJ Open, Bd. 12, Nr. 1, e050437
[PDF, 1MB]
2021
Opitz, Timm; Schuwerk, Tobias ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3720-7120; Paulus, Markus; Kloo, Daniela ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7312-7892; Osterhaus, Christopher ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1262-2427; Lesch, Klaus-Peter ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8348-153X und Sodian, Beate ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1844-5908
(September 2021):
No links between genetic variation and developing theory of mind: A preregistered replication attempt of candidate gene studies.
In: Developmental Science, Bd. 24, Nr. 5, e13100: S. 1-11
[PDF, 477kB]
Opitz, Timm; Schuwerk, Tobias; Paulus, Markus; Kloo, Daniela; Osterhaus, Christopher; Lesch, Klaus-Peter und Sodian, Beate
(2021):
No links between genetic variation and developing theory of mind: A preregistered replication attempt of candidate gene studies.
In: Developmental Science, Bd. 24, Nr. 5, e13100
2020
Paulus, Markus
(2020):
Die Einheit der Psychologie ist die Basis der Entwicklungspsychologie. Kommentar zu Daum, M. M., Greve, W., Pauen, S., Schuhrke, B. und Schwarzer, G. (2020). Positionspapier der Fachgruppe Entwicklungspsychologie: Ein Versuch einer Standortbestimmung.
In: Psychologische Rundschau, Bd. 71, Nr. 1: S. 44-46
Kim, Sunae; Sodian, Beate; Paulus, Markus; Senju, Atsushi; Okuno, Akiko; Ueno, Mika; Itakura, Shoji und Proust, Joelle
(2020):
Metacognition and mindreading in young children: A cross-cultural study.
In: Consciousness and Cognition, Bd. 85, 103017
2019
2018
Betzler, Monika und Paulus, Markus
(2018):
Moral Behavior.
CAS Concepts, Bd. 9. München: Ludwig-Maximilians-Universität.
[PDF, 782kB]
2017
Schuwerk, Tobias und Paulus, Markus
(11. Dezember 2017):
Action Prediction in Autism.
In: Volkmar, Fred R. (Hrsg.):
Encyclopedia of Autism Spectrum Disorders. New York: Springer.
Paulus, Markus
(2017):
Die Psychologie der Wohltätigkeit.
In: Klöcker, Michael (Hrsg.):
Handbuch der Religionen ; Kirchen und andere Glaubensgemeinschaften in Deutschland und im deutschsprachigen Raum. 53. EL, XIV - 4.1. Kulmbach: Mediengruppe Oberfranken, Fachverlage
2016
Sodian, Beate; Licata, Maria; Kristen-Antonow, Susanne; Paulus, Markus; Killen, Melanie und Woodward, Amanda
(2016):
Understanding of Goals, Beliefs, and Desires Predicts Morally Relevant Theory of Mind: A Longitudinal Investigation.
In: Child Development, Bd. 87, Nr. 4: S. 1221-1232
Licata, Maria; Williams, Amanda und Paulus, Markus
(2016):
The Development of Empathy in Early Childhood.
In: Watt, Douglas F. und Panksepp, Jaak (Hrsg.):
Psychology and neurobiology of empathy. Psychology of emotions, motivations and actions, New York: Nova Science Publishers, Inc. S. 111-148
2015
2014
2013
2012
Diese Liste wurde am
Sat Dec 21 23:25:54 2024 CET
erstellt.