Logo Logo

Psychology and Education Science > Department Psychology > Psychology in the Learning Sciences

Up a level
Export as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Creators | Item Type | Language | Volume
Jump to: 2019 | 2018 | 2017 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002
Number of items at this level: 71.

2019

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Taxer, Jamie L.; Schwab, Carolin; Kuhbandner, Christof (2019): Independent and joint effects of teacher enthusiasm and motivation on student motivation and experiences: A field experiment. In: Motivation and Emotion, Vol. 43, No. 2: pp. 255-265

Lohbeck, Annette; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2019): Bereichsspezifität und Korrelate von Lehrerselbstwirksamkeitsüberzeugungen hinsichtlich der Förderung des Schülerengagements. In: Empirische Pädagogik. Zeitschrift zur Theorie und Praxis erziehungswissenschaftlicher Forschung [Forthcoming]

Pekrun, Reinhard; Murayama, Kou; Marsh, Herbert W.; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2019): Happy fish in little ponds: Testing a reference group model of achievement and emotion. Pekrun R1, K2, Marsh HW3, Goetz T4, Frenzel AC1. In: Journal of Personality and Social Psychology

Taxer, Jamie L.; Becker-Kurz, Betty; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2019): Do quality teacher–student relationships protect teachers from emotional exhaustion? The mediating role of enjoyment and anger. In: Social Psychology of Education, Vol. 22, No. 1: pp. 209-226

Taxer, Jamie L.; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2019): Brief Research Report: The Message Behind Teacher Emotions. In: Journal of Experimental Education

2018

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Becker-Kurz, Betty; Pekrun, Reinhard; Goetz, Thomas; Lüdtke, Oliver (2018): Emotion transmission in the classroom revisited: A reciprocal effects model of teacher and student enjoyment. In: Journal of Educational Psychology, Vol. 110, No. 5: pp. 628-639

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Götz, Thomas (2018): Emotionen im Lern- und Leistungskontext. In: Rost, Detlef H.; Sparfeldt, Jörn R.; Buch, Susanne R. (eds.) : Handwörterbuch pädagogische Psychologie. 5., überarbeitete und erweiterte Auflage. Weinheim: Beltz. pp. 109-118

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Taxer, Jamie L. (2018): „Das kannst Du doch besser!“. Effekte von Lehrerärger und -mitleid auf das Misserfolgs-Attributionsmuster und die Persistenz von Lernenden. In: Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina (eds.) : Emotionen und Emotionsregulation in Schule und Hochschule. Münster, New York: Waxmann. pp. 181-196

Götz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard (2018): Psychologische Bildungsforschung. In: Tippelt, Rudolf; Schmidt-Hertha, Bernhard (eds.) : Handbuch Bildungsforschung. Springer Reference Sozialwissenschaften, 4. Wiesbaden: Springer Fachmedien. pp. 73-99

Keller, Melanie M.; Becker, Eva S.; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Taxer, Jamie L. (2018): When Teacher Enthusiasm Is Authentic or Inauthentic: Lesson Profiles of Teacher Enthusiasm and Relations to Students’ Emotions. In: AERA Open, Vol. 4, No. 4: pp. 1-16

Khajavy, Gholam Hassan; Ghonsooly, Behzad; Fatemi, Azar Hosseini; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2018): Antecedents of Pleasant and Unpleasant Emotions of EFL Teachers Using an Appraisal-theoretical Framework. In: Iranian Journal of Language Teaching Research, Vol. 6, No. 2: pp. 39-55

Loderer, Kristina; Pekrun, Reinhard; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2018): Emotionen beim technologiebasierten Lernen. In: Niegemann, Helmut; Weinberger, Armin (eds.) : Lernen mit Bildungstechnologien : praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien. Berlin, Heidelberg: Springer. pp. 1-21

Lohbeck, Annette; Hagenauer, Gerda; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2018): Teachers' self-concepts and emotions: Conceptualization and relations. In: Teaching and Teacher Education, Vol. 70: pp. 111-120

Taxer, Jamie L.; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2018): Inauthentic expressions of enthusiasm: Exploring the cost of emotional dissonance in teachers. In: Learning and Instruction, Vol. 53: pp. 74-88

2017

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Stephens, E. J. (2017): Emotionen. In: Götz, Thomas (ed.) : Emotion, Motivation und selbstreguliertes Lernen. UTB M, Vol. 3481. 2., aktualisierte Auflage. Paderborn: UTB. pp. 15-77

Heene, Moritz; Ferguson, Christopher J. (2017): Psychological Science's Aversion to the Null, and Why Many of the Things You Think Are True, Aren't. In: Lilienfeld, Scott O.; Waldman, Irwin D. (eds.) : Psychological Science Under Scrutiny: Recent Challenges and Proposed Solutions. 1. New York: John Wiley & Sons. pp. 34-52

2015

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Götz, Thomas; Pekrun, Reinhard (2015): Emotionen. In: Wild, Elke; Möller, Jens (eds.) : Pädagogische Psychologie. 2., aktualisierte Auflage. Berlin, Heidelberg: Springer. pp. 201-224

Roos, A.-L.; Bieg, M.; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Taxer, Jamie L.; Zeidner, M. (2015): Experiencing more mathematics anxiety than expected? Contrasting trait and state anxiety in high achieving students. In: High Ability Studies, Vol. 26, No. 2: pp. 245-258

Taxer, Jamie L.; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2015): Facets of teachers' emotional lives: A quantitative investigation of teachers' genuine, faked, and hidden emotions. In: Teaching and Teacher Education, Vol. 49: pp. 78-88

2014

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2014): Teacher emotions. In: Pekrun, Reinhard; Linnenbrink-Garcia, Lisa (eds.) : International handbook of emotions in education. New York [u.a.]: Routledge. pp. 494-519

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Keller, Melanie M.; Goetz, Thomas; Pekrun, Reinhard; Hensley, Lauren (2014): Exploring Teacher Emotions: A Literature Review and an Experience Sampling Study. In: Richardson, Paul W.; Karabenick, S.; Watt, H. M. G. (eds.) : Teacher motivation : theory and practice. 1. publ. New York [u.a.]: Routledge. pp. 69-82

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Hall, Nathan C.; Nett, Ulrike E.; Pekrun, Reinhard; Lipnevich, Anastasiya A. (2014): Types of boredom: An experience sampling approach. In: Motivation and Emotion, Vol. 38, No. 3: pp. 401-419

2013

Daniels, Lia M.; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Stupnisky, Robert H.; Stewart, Tara L.; Perry, Raymond P. (2013): Personal goals as predictors of intended classroom goals: Comparing elementary and secondary school pre‐service teachers. In: British Journal of Educational Psychology, Vol. 83, No. 3: pp. 396-413

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Stephens, E. J. (2013): Emotions. In: Hall, Nathan C.; Goetz, Thomas (eds.) : Emotion, motivation, and self-regulation : a handbook for teachers. 1. ed. Bingley: Emerald. pp. 1-56

2012

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard; Dicke, Anna-Lena; Götz, Thomas (2012): Beyond quantitative decline: Conceptual shifts in adolescents' development of interest in mathematics. In: Developmental Psychology, Vol. 48, No. 4: pp. 1069-1082

Götz, Thomas; Nett, Ulrike E.; Martiny, Sarah E.; Hall, Nathan C.; Pekrun, Reinhard; Dettmers, Swantje; Trautwein, Ulrich (2012): Students' emotions during homework: Structures, self-concept antecedents, and achievement outcomes. In: Learning and Individual Differences, Vol. 22, No. 2: pp. 225-234

Klassen, R. M.; Perry, N. E.; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2012): Teachers' relatedness with students: An underemphasized component of teachers' basic psychological needs. In: Journal of Educational Psychology, Vol. 104, No. 1: pp. 150-165

Nett, Ulrike E.; Götz, Thomas; Hall, Nathan C.; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2012): Metacognitive Strategies and Test Performance: An Experience Sampling Analysis of Students' Learning Behavior. In: Education Research International, Vol. 2012, 958319 [PDF, 1MB]

Twardella, D.; Matzen, W.; Lahrz, T.; Burghardt, R.; Spegel, H.; Hendrowarsito, L.; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Fromme, H. (2012): Effect of classroom air quality on students’ concentration: results of a cluster‐randomized cross‐over experimental study. In: Indoor Air, Vol. 22, No. 5: pp. 378-387

2011

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Stephens, E. J. (2011): Emotionen. In: Götz, Thomas (ed.) : Emotion, Motivation und selbstreguliertes Lernen. UTB, Vol. 3481. Paderborn: Schöningh. pp. 15-77

Kunter, Mareike; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Nagy, Gabriel; Baumert, Jürgen; Pekrun, Reinhard (2011): Teacher enthusiasm: Dimensionality and context specificity. In: Contemporary Educational Psychology, Vol. 36, No. 4: pp. 289-301

Pekrun, Reinhard; Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Barchfeld, Petra; Perry, Raymond P. (2011): Measuring emotions in students’ learning and performance: The Achievement Emotions Questionnaire (AEQ). In: Contemporary Educational Psychology, Vol. 36, No. 1: pp. 36-48

Xiong, Junmei; Gong, Shaoying; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2011): Mathematic academic emotions, learning strategies, and mathematic performance for students from senior high school. In: Educational Research and Experiment, Vol. 2011, No. 6: pp. 89-92

2010

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Goetz, Thomas; Pekrun, Reinhard; Watt, Helen M. G. (2010): Development of Mathematics Interest in Adolescence: Influences of Gender, Family, and School Context. In: Journal of Research on Adolescence, Vol. 20, No. 2: pp. 507-537

Goetz, Thomas; Cronjaeger, Hanna; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Lüdtke, Oliver; Hall, Nathan C. (2010): Academic self-concept and emotion relations: Domain specificity and age effects. In: Contemporary Educational Psychology, Vol. 35, No. 1: pp. 44-58

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Stoeger, Heidrun; Hall, Nathan C. (2010): Antecedents of everyday positive emotions: An experience sampling analysis. In: Motivation and Emotion, Vol. 34, No. 1: pp. 49-62

Götz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2010): Über- und Unterforderungslangeweile im Mathematikunterricht. In: Empirische Pädagogik, Vol. 24, No. 2: pp. 113-134

Pekrun, Reinhard; Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2010): Bildungspsychologie des Sekundärbereichs. In: Spiel, Christiane; Schober, Barbara; Wagner, Petra; Reimann, Ralph (eds.) : Bildungspsychologie. 1. Auflage. Göttingen, Bern u.a.: Hogrefe. pp. 111-130

Preckel, Franzis; Götz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2010): Ability grouping of gifted students: Effects on academic self‐concept and boredom. In: British Journal of Educational Psychology, Vol. 80, No. 3: pp. 451-472

2009

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2009): Sammelbesprechung: Ganztagsschule im Spiegel der aktuellen Forschung. In: Zeitschrift für Soziologie Der Erziehung und Sozialisation, Vol. 29: pp. 97-102

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Goetz, Thomas; Lüdtke, Oliver; Pekrun, Reinhard; Sutton, Rosemary E. (2009): Emotional transmission in the classroom: Exploring the relationship between teacher and student enjoyment. In: Journal of Educational Psychology, Vol. 101, No. 3: pp. 705-716

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Goetz, Thomas; Stephens, Elizabeth J.; Jacob, Barbara (2009): Antecedents and effects of teachers’ emotional experiences. An integrated perspective and empirical test. In: Schutz, Paul A.; Zembylas, Michalinos (eds.) : Advances in teacher emotion research : the impact on teachers' lives. Dordrecht: Springer. pp. 129-152

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Götz, Thomas; Pekrun, Reinhard (2009): Emotionen. In: Wild, Elke; Möller, Jens (eds.) : Pädagogische Psychologie. Berlin, Heidelberg: Springer. pp. 205-231

Götz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard (2009): Psychologische Bildungsforschung. In: Tippelt, Rudolf; Schmidt, Bernhard (eds.) : Handbuch Bildungsforschung. Wiesbaden: VS Verl. für Sozialwiss.. pp. 71-92

Pekrun, Reinhard; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2009): Persönlichkeit und Emotion. In: Brandstätter, Veronika; Otto, Jürgen H. (eds.) : Handbuch der allgemeinen Psychologie - Motivation und Emotion. Handbuch der Psychologie, Vol. 11. Göttingen [u.a.]: Hogrefe. pp. 686-696

2008

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Götz, Thomas; Pekrun, Reinhard (2008): Ursachen und Wirkungen von Lehreremotionen. Ein Modell zur reziproken Beeinflussung von Lehrkräften und Klassenmerkmalen. In: Gläser-Zikuda, Michaela; Seifried, Jürgen (eds.) : Lehrerexpertise : Analyse und Bedeutung unterrichtlichen Handelns. Münster ; München [u.a.]: Waxmann. pp. 187-209

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Götz, Thomas; Pekrun, Reinhard (2008): Kontroll-Wert-Modell der Prüfungsangst. In: Zumbach, Jörg; Mandl, Heinz (eds.) : Pädagogische Psychologie in Theorie und Praxis. Göttingen [u.a.]: Hogrefe. pp. 275-284

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Hall, Nathan C.; Pekrun, Reinhard (2008): Antecedents of academic emotions: Testing the internal/external frame of reference model for academic enjoyment. In: Contemporary Educational Psychology, Vol. 33, No. 1: pp. 9-33

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard (2008): Sozialklima in der Schule. Ein Modell zur reziproken Beeinflussung von Lehrkräften und Klassenmerkmalen. In: Schneider, Wolfgang; Hasselhorn, M. (eds.) : Handbuch der pädagogischen Psychologie. Handbuch der Psychologie, Vol. 10. Göttingen [u.a.]: Hogrefe. pp. 503-514

Götz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard (2008): Emotionale Intelligenz beim Lernen. In: Zumbach, Jörg; Mandl, Heinz (eds.) : Pädagogische Psychologie in Theorie und Praxis. Göttingen [u.a.]: Hogrefe. pp. 255-263

2007

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Götz, Thomas (2007): Emotionales Erleben von Lehrkräften beim Unterrichten. In: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, Vol. 21, No. 3-4: pp. 283-295

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard; Goetz, Thomas (2007): Girls and mathematics – a “hopeless” issue? A control-value approach to gender differences in emotions towards mathematics. In: European Journal of Psychology of Education, Vol. 22, No. 4: pp. 497-514

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Thrash, Todd M.; Pekrun, Reinhard; Goetz, Thomas (2007): Achievement Emotions in Germany and China: A Cross-Cultural Validation of the Academic Emotions Questionnaire—Mathematics. In: Journal of Cross-Cultural Psychology, Vol. 38, No. 3: pp. 302-309

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard (2007): Regulation von Langeweile im Unterricht. Was Schülerinnen und Schüler bei der „Windstille der Seele“ (nicht) tun. In: Unterrichtswissenschaft : Zeitschrift für Lernforschung, Vol. 35, No. 4: pp. 312-333

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard; Hall, Nathan C.; Lüdtke, Oliver (2007): Between- and within-domain relations of students' academic emotions. In: Journal of Educational Psychology, Vol. 99, No. 4: pp. 715-733

Pekrun, Reinhard; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Goetz, Thomas; Perry, Raymond P. (2007): The control-value theory of achievement emotions. An integrative approach to emotions in education. In: Schutz, Paul A.; Pekrun, Reinhard (eds.) : Emotion in education. Amsterdam [u.a.]: Academic Press. pp. 13-36

Pekrun, Reinhard; Vom Hofe, Rudolf; Blum, Werner; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Goetz, Thomas; Wartha, Sebastian (2007): Development of Mathematical Competencies in Adolescence: The PALMA Longitudinal Study. In: Prenzel, Manfred (ed.) : Studies on the educational quality of schools : the final report on the DFG Priority Programme. Münster ; München [u.a.]: Waxmann. pp. 17-37

Schütte, Kerstin; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Asseburg, Regine; Pekrun, Reinhard (2007): Schülermerkmale, naturwissenschaftliche Kompetenz und Berufserwartung. In: Prenzel, Manfred; Artelt, C.; Baumert, J.; Blum, W.; Hammann, M.; Klieme, E.; Pekrun, Reinhard (eds.) : PISA 2006 : die Ergebnisse der dritten internationalen Vergleichsstudie. Münster ; München [u.a.]: Waxmann. pp. 125-145

2006

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard; Goetz, Thomas (2006): Emotionale Voraussetzungen des Lernens. In: Arnold, Karl-Heinz; Sandfuchs, U.; Wiechmann, J. (eds.) : Handbuch Unterricht. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. pp. 579-583

Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard; Zimmer, Karin (2006): Selbstvertrauen, Engagement und Lernverhalten in Mathematik. In: Prenzel, Manfred; Baumert, Jürgen; Blum, Werner; Lehmann, Rainer; Leutner, David; Neubrand, Michael; Pekrun, Reinhard; Rost, Jürgen; Schiefele, Ulrich (eds.) : PISA 2003 : Untersuchungen zur Kompetenzentwicklung im Verlauf eines Schuljahres. Münster ; München [u.a.]: Waxmann. pp. 195-208

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2006): Phänomenologie schulischer Langeweile. In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, Vol. 38, No. 4: pp. 149-153

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Haag, L. (2006): Ursachen von Langeweile im Unterricht. In: Empirische Pädagogik. Zeitschrift zur Theorie und Praxis erziehungswissenschaftlicher Forschung, Vol. 20, No. 2: pp. 113-134

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard; Hall, Nathan C. (2006): The Domain Specificity of Academic Emotional Experiences. In: Journal of Experimental Education, Vol. 75, No. 1: pp. 5-29

Goetz, Thomas; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard; Hall, Nathan C. (2006): Emotionale Intelligenz im Lern- und Leistungskontext. In: Schulze, Ralf; Freund, P. Alexander; Roberts, Richard D. (eds.) : Emotionale Intelligenz : ein internationales Handbuch. Göttingen [u.a.]: Hogrefe. pp. 237-256

Goetz, Thomas; Hall, Nathan C.; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard (2006): A hierarchical conceptualization of enjoyment in students. In: Learning and instruction, Vol. 16, No. 4: pp. 323-338

2005

Pekrun, Reinhard; Frenzel, Anne C. ORCID: 0000-0002-9068-9926; Zimmer, Karin; Lichtenfeld, Stephanie (2005): Schülermerkmale im Ländervergleich. In: Prenzel, Manfred (ed.) : PISA 2003 : der zweite Vergleich der Länder in Deutschland - was wissen und können Jugendliche? Münster, München [u.a.]: Waxmann. pp. 147-156

2004

Götz, Thomas; Zirngibl, Anne ORCID: 0000-0002-9068-9926; Pekrun, Reinhard (2004): Lern- und Leistungsemotionen von Schülerinnen und Schülern. In: Hascher, Tina (ed.) : Schule positiv erleben ; Ergebnisse und Erkenntnisse zum Wohlbefinden von Schülerinnen und Schülern. Schulpädagogik - Fachdidaktik - Lehrerbildung, Vol. 10. Bern [u.a.]: Haupt. pp. 49-66

Pekrun, Reinhard; Götz, Thomas; Vom Hofe, Rudolf; Blum, Werner; Jullien, Simone; Zirngibl, Anne ORCID: 0000-0002-9068-9926; Kleine, Michael; Wartha, Sebastian; Jordan, Alexander (2004): Emotionen und Leistung im Fach Mathematik. Ziele und erste Befunde aus dem „Projekt zur Analyse der Leistungsentwicklung in Mathematik" (PALMA). In: Prenzel, Manfred (ed.) : Bildungsqualität von Schule : Lehrerprofessionalisierung, Unterrichtsentwicklung und Schülerförderung als Strategien der Qualitätsverbesserung. Münster ; München [u.a.]: Waxmann. pp. 345-363

Pekrun, Reinhard; Zirngibl, Anne ORCID: 0000-0002-9068-9926 (2004): Schülermerkmale in Mathematik. In: Prenzel, Manfred (ed.) : PISA 2003 : der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland - Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs ; PISA 03. Münster, München [u.a.]: Waxmann. pp. 191-210

2003

Götz, Thomas; Zirngibl, Anne ORCID: 0000-0002-9068-9926; Hall, Nathan C.; Pekrun, Reinhard (2003): Emotions, learning and achievement from an educational-psychological perspective. In: Mayring, Philipp (ed.) : Learning emotions : the influence of affective factors on classroom learning. Frankfurt am Main [u.a.]: Lang. pp. 9-28

2002

Zirngibl, Christiane ORCID: 0000-0002-9068-9926; Koch, Iring (2002): The impact of response mode on implicit and explicit sequence learning. In: Experimental Psychology, Vol. 49, No. 2: pp. 153-162

This list was generated on Sun Aug 18 13:20:11 2019 CEST.