Anzahl der Publikationen auf dieser Ebene: 247
12021
Assenmacher, Dennis; Adam, Lena; Frischlich, Lena; Trautmann, Heike und Grimme, Christian
(2020):
Inside the Tool Set of Automation: Free Social Bot Code Revisited.
In: Grimme, Christian; Preuss, Mike; Takes, Frank W. und Waldherr, Annie (Hrsg.):
Disinformation in Open Online Media. MISDOOM 2019. Lecture Notes in Computer Science,, Bd. 12021. Cham: Springer. S. 101-114
Boberg, Svenja; Frischlich, Lena; Schatto-Eckrodt, Tim; Wintterlin, Florian und Quandt, Thorsten
(2020):
Between Overload and Indifference: Detection of Fake Accounts and Social Bots by Community Managers.
In: Grimme, Christian; Preuss, Mike; Takes, Frank W. und Waldherr, Annie (Hrsg.):
Disinformation in Open Online Media. MISDOOM 2019. Lecture Notes in Computer Science,, Bd. 12021. Cham: Springer. S. 16-24
Frischlich, Lena ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5039-5301; Klapproth, Johanna und Brinkschulte, Felix
(2020):
Between Mainstream and Alternative – Co-orientation in Right-Wing Populist Alternative News Media.
In: Grimme, Christian; Preuss, Mike; Takes, Frank W. und Waldherr, Annie (Hrsg.):
Disinformation in Open Online Media. First Multidisciplinary International Symposium, MISDOOM 2019, Hamburg, Germany, February 27 – March 1, 2019, Revised Selected Papers. Lecture Notes in Computer Science, Bd. 12021. Cham: Springer. S. 150-167
Frischlich, Lena ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5039-5301; Mede, Niels Göran und Quandt, Thorsten ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1937-0282
(2020):
The Markets of Manipulation: The Trading of Social Bots on Clearnet and Darknet Markets.
In: Grimme, Christian; Preuss, Mike; Takes, Frank W. und Waldherr, Annie (Hrsg.):
Disinformation in Open Online Media. First Multidisciplinary International Symposium, MISDOOM 2019, Hamburg, Germany, February 27 – March 1, 2019, Revised Selected Papers. Lecture Notes in Computer Science, Bd. 12021. Cham: Springer. S. 89-100
8314
Wiedemann, Thomas
(2017):
Diskursanalyse und Filmanalyse.
In: Miklos, Lothar und Wegener, Claudia (Hrsg.):
Qualitative Medienforschung ; ein Handbuch. UTB, Bd. 8314. 2., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Köln: UVK Verlagsgesellschaft mbH. S. 477-483
8249
Springer, Nina; Koschel, Friederike; Fahr, Andreas und Pürer, Heinz
(2014):
Empirische Forschungstechniken der Kommunikationswissenschaft.
In: Pürer, Heinz (Hrsg.):
Publizistik- und Kommunikationswissenschaft. UTB. Medien- und Kommunikationswissenschaft, Bd. 8249. 2., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft mbH. S. 531-602
2019
Krämer, Benjamin
(2020):
Gesellschaft als Gemeinschaft? Akademischer und politischer Populismus.
In: Gehrau, Volker; Waldherr, Annie und Scholl, Armin (Hrsg.):
Integration durch Kommunikation (in einer digitalen Gesellschaft). Jahrbuch der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, Bd. 2019. Münster: Deutsche Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft e.V.. S. 69-79
[PDF, 517kB]
262
226
162
143
124
108
98
97
84
71
Dienlin, Tobias ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6875-8083; Johannes, Niklas ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6612-2842; Bowman, Nicholas David ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5594-9713; Masur, Philipp K. ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3065-7305; Engesser, Sven; Kümpel, Anna Sophie ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7184-4057; Lukito, Josephine; Bier, Lindsey M.; Zhang, Renwen ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7636-9598; Johnson, Benjamin K. ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0588-221X; Huskey, Richard ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4559-2439; Schneider, Frank M. ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1028-0854; Breuer, Johannes ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5906-7873; Parry, Douglas A. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6443-3425; Vermeulen, Ivar ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3589-8773; Fisher, Jacob T.; Banks, Jaime ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7598-4337; Weber, René ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8247-7341; Ellis, David A. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6172-3323; Smits, Tim ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6239-5421; Ivory, James D.; Trepte, Sabine ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6882-8707; McEwan, Bree ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9452-6913; Rinke, Eike Mark ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5330-7634; Neubaum, German ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7006-7089; Winter, Stephan ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8339-1937; Carpenter, Christopher J.; Krämer, Nicole; Utz, Sonja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7979-3554; Unkel, Julian ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9568-7041; Wang, Xiaohui; Davidson, Brittany I. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9886-9043; Kim, Nuri ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0004-0996; Won, Andrea Stevenson; Domahidi, Emese; Lewis, Neil A. und Vreese, Claes de
(2020):
An Agenda for Open Science in Communication.
In: Journal of Communication, Bd. 71, Nr. 1: S. 1-26
69
Meyen, Michael
(2020):
Die Erfindung der Glaubwürdigkeit.
In: Blome, Astrid; Eberwein, Tobias und Averbeck-Lietz, Stefanie (Hrsg.):
Medienvertrauen : historische und aktuelle Perspektiven. Dortmunder Beiträge zur Zeitungsforschung, Bd. 69. Berlin ; Boston: De Gruyter Saur. S. 59-76
68
66
Geise, Stephanie; Klinger, Ulrike; Magin, Melanie; Müller, Kathrin Friederike; Nitsch, Cordula; Riesmeyer, Claudia ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9105-1628; Rothenberger, Liane; Schumann, Christina; Sehl, Annika; Wallner, Cornelia und Zillich, Arne Freya
(2021):
Wie normativ ist die Kommunikationswissenschaft? Ein inhaltsanalytischer Vergleich deutscher und US-amerikanischer Fachzeitschriftenaufsätze.
In: Publizistik, Bd. 66, Nr. 1: S. 89-120
64
62
61
60
57
55
54
53
52
51
50
Neuberger, Christoph
(Mai 2016):
Welche Medien sind für unsere Meinungsbildung von Relevanz?
In: Cole, Mark D.; Madeja, Michael; Neuberger, Christoph und Stark, Birgit (Hrsg.):
Meinungsbildung und Meinungsvielfalt in Zeiten der Konvergenz. Dokumentation des Symposiums der Kommission zur Ermittlung der Konzentration im Medienbereich (KEK). Schriftenreihe der Landesmedienanstalten, Bd. 50. Leipzig: Vistas. S. 69-79
47
46
45
Fawzi, Nayla ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5580-452X; Steindl, Nina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3733-2936; Obermaier, Magdalena ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3055-3744; Prochazka, Fabian ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8678-101X; Arlt, Dorothee ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0575-6969; Blöbaum, Bernd; Dohle, Marco ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7154-5433; Engelke, Katherine M. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4532-7125; Hanitzsch, Thomas ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7104-6300; Jackob, Nikolaus; Jakobs, Ilka ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8093-4644; Klawier, Tilman ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5399-8762; Post, Senja ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9611-1965; Reinemann, Carsten ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9715-8434; Schweiger, Wolfgang ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5848-3266 und Ziegele, Marc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2710-0955
(2021):
Concepts, causes and consequences of trust in news media – a literature review and framework.
In: Annals of the International Communication Association, Bd. 45, Nr. 2: S. 154-174
44
43
Engelmann, Ines und Wendelin, Manuel
(2017):
Koorientierung der Nutzer auf News-Websites?
In: Werner, Petra; Rinsdorf, Lars; Pleil, Thomas und Altmeppen, Klaus-Dieter (Hrsg.):
Verantwortung – Gerechtigkeit – Öffentlichkeit. Normative Perspektiven auf Kommunikation. Schriftenreihe der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, Bd. 43. Köln: Herbert von Halem Verlag. S. 213-223
Riesmeyer, Claudia; Zillich, Arne Freya; Geise, Stephanie; Klinger, Ulrike; Müller, Kathrin Friedrike; Nitsch, Cordula; Rothenberger, K. H. und Sehl, Annika
(2016):
Werte normen, Normen werten. Theoretische und methodische Herausforderungen ihrer Analyse.
In: Werner, Petra; Pleil, Thomas; Altmeppen, Klaus-Dieter und Rinsdorf, Lars (Hrsg.):
Verantwortung - Gerechtigkeit - Öffentlichkeit. Normative Perspektiven auf Kommunikation. Schriftenreihe der Deutschen Gesellschaft für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, Bd. 43. Konstanz: UVK Verlagsgesellschaft. S. 373-394
42
Brosius, Hans-Bernd und Jandura, Olaf
(2009):
Raus aus der Lethargie.
In: Pressesprecher : Magazin für Kommunikation, Bd. 8: S. 42-45
41
40
39
Bene, Márton ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0177-9717; Ceron, Andrea ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6686-5969; Fenoll, Vicente ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5851-4237; Haßler, Jörg ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228; Kruschinski, Simon ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3185-5656; Larsson, Anders Olof ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3621-4687; Magin, Melanie ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2545-3594; Schlosser, Katharina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121 und Wurst, Anna-Katharina ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652
(2022):
Keep Them Engaged! Investigating the Effects of Self-centered Social Media Communication Style on User Engagement in 12 European Countries.
In: Political Communication, Bd. 39, Nr. 4: S. 429-453
38
37
35
34
32
31
30
29
27
26
25
24
23
22
Wurst, Anna-Katharina ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1371-7652; Fenoll, Vicente; Haßler, Jörg ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2907-5228; Kruschinski, Simon; Magin, Melanie; Rußmann, Uta und Schlosser, Katharina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4172-7121
(2022):
Missed opportunity to connect with European citizens? Europarties’ communication on Facebook during the 2019 European election campaign.
In: Studies in Communication Sciences, Bd. 22, Nr. 1: S. 165-184
[PDF, 377kB]
21
20
19
18
Ernst, Julian; Beier, Ann Kristin; Schmitt, Josephine B.; Rieger, Diana; Qasem, S. und Roth, Hans-Joachim
(2017):
„Muss doch nicht unbedingt mit Pistole sein, Alter.“ – Lernarrangements zur Förderung von Medienkritikfähigkeit im Umgang mit extremistischer Internetpropaganda. Ein erster Evaluationsbericht aus dem Forschungsprojekt CONTRA.
In: Hohnstein, Sally und Herding, Maruta (Hrsg.):
Digitale Medien und politisch-weltanschaulicher Extremismus im Jugendalter ; Erkenntnisse aus Wissenschaft und Praxis. Arbeits- und Forschungsstelle Rechtsextremismus und Radikalisierungspräventio, Bd. 18. Halle (Saale): S. 189-212
Wagner, Hans
(2017):
Die Autoren und ihre Schriften.
In: Wagner, Hans (Hrsg.):
Zeitungsbriefe und Briefzeitungen oder Die Anfänge der Zeitung. Reihe ex libris Kommunikation ; Neue Folge, Bd. 18. 1. Auflage. Baden Baden: Nomos. S. 9-72
17
16
Welbers, Kasper ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2929-3815; Atteveldt, Wouter van; Bajjalieh, Joe; Shalmon, Dan; Joshi, Pradnyesh Vineet; Althaus, Scott; Chan, Chung-Hong ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6232-7530; Wessler, Hartmut ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4216-5471 und Jungblut, Marc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2677-0738
(2022):
Linking event archives to news: a computational method for analyzing the gatekeeping process.
In: Communication Methods and Measures, Bd. 16, Nr. 1: S. 59-78
[PDF, 1MB]
15
14
Meyen, Michael und Wiedemann, Thomas
(2016):
Journalistik-Professoren in der DDR. Eine Kollektivbiografie.
In: Koenen, Erik (Hrsg.):
Die Entdeckung der Kommunikationswissenschaft ; 100 Jahre kommunikationswissenschaftliche Fachtradition in Leipzig: Von der Zeitungskunde zur Kommunikations- und Medienwissenschaft. Theorie und Geschichte der Kommunikationswissenschaft, Bd. 14. Köln: Herbert von Halem Verlag. S. 214-245
13
Krämer, Benjamin
(2021):
Populismus in, gegen und mit Europa.
In: Gehler, Michael und Lütz, Paul (Hrsg.):
Die Europäische Union zwischen Konfusion und Vision. Arbeitskreis Europäische Integration. Historische Forschungen. Veröffentlichungen, Bd. 13. 1. Auflage. Wien ; Köln: Böhlau. S. 49-62
12
Frischlich, Lena
(2023):
Hate and harm.
In: Strippel, Christian; Paasch-Colberg, Sünje; Emmer, Martin und Trebbe, Joachim (Hrsg.):
Challenges and perspectives of hate speech research. Digital Communication Research, Bd. 12. Berlin: Freie Universität Berlin, Institute for Media and Communication Studies. S. 165-183
[PDF, 528kB]
11
10
9
Karidi, Maria und Meyen, Michael
(2016):
Wie Mediensysteme in Krisenzeiten stabil bleiben.
In: Rimscha, Bjørn von; Studer, Samuel und Puppis, Manuel (Hrsg.):
Methodische Zugänge zur Erforschung von Medienstrukturen, Medienorganisationen und Medienstrategien. Reihe Medienökonomie, Bd. 9. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos. S. 61-78
8
7
6
Karnowski, Veronika
(2017):
Diffusionstheorie.
Illustrationen, Diagramme ; Konzepte, Bd. 6. 2., aktualisierte Auflage. Baden-Baden: Nomos.
5
Lauerer, Corinna; Steindl, Nina; Hanitzsch, Thomas ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7104-6300; Dingerkus, Filip; Wyss, Vinzenz; Lohmann, Marie-Isabell und Seethaler, Josef
(2017):
Alarmierende Verhältnisse oder viel Lärm um Nichts? Ökonomischer Druck auf Journalisten in Medienunternehmen in Deutschland, Österreich und der Schweiz.
In: Stapf, Ingrid; Prinzing, Marlis und Filipovic, Alexander (Hrsg.):
Gesellschaft ohne Diskurs? Digitaler Wandel und Journalismus aus medienethischer Perspektive. Kommunikations- und Medienethik, Bd. 5. 1. Auflage. Baden-Baden: Nomos. S. 199-218
Meyen, Michael und Wendelin, Manuel
(2008):
Wissenschaftliche Autonomie und gesellschaftlicher Bedarf.
In: Meyen, Michael und Wendelin, Manuel (Hrsg.):
Journalistenausbildung, Empirie und Auftragsforschung : neue Bausteine zu einer Geschichte des Münchener Instituts für Kommunikationswissenschaft ; mit einer Bibliografie der Dissertationen von 1925 bis 2007 ; für Wolfgang R. Langenbucher zum 70. Geb. Theorie und Geschichte der Kommunikationswissenschaft, Bd. 5. Köln: Halem. S. 7-27
4
3
Chan, Chung-hong; Bajjalieh, Joseph; Auvil, Loretta; Wessler, Hartmut; Althaus, Scott; Welbers, Kasper; Atteveldt, Wouter van ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1237-538X und Jungblut, Marc ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2677-0738
(2021):
Four best practices for measuring news sentiment using ‘off-the-shelf’ dictionaries: a large-scale p-hacking experiment.
In: Computational Communication Research, Bd. 3, Nr. 1: S. 1-27
[PDF, 1MB]
Meyen, Michael
(2017):
Qualitative Methodology.
In: Matthes, Jörg; Davis, Christine und Potter, Robert (Hrsg.):
The International Encyclopedia of Communication Research Methods. The Wiley Blackwell-ICA international encyclopedias of communication, Bd. 3. Hoboken, NJ: Wiley Blackwell. S. 1-9
2
1
Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.)
(2016):
Populist political communication in Europe.
Routledge research in communication studies, Bd. 1. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
Fawzi, Nayla; Obermaier, Magdalena Katharina und Reinemann, Carsten
(2016):
Germany: Is the Populism Laggard Catching up?
In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.):
Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies, Bd. 1. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 111-126
Karidi, Maria; Meyen, Michael und Mahl, Daniela
(2018):
Scandals in the Era of Commercial Media Logic.
In: Haller, André; Michael, Hendrik und Kraus, Martin (Hrsg.):
Scandalogy: An Interdisciplinary Field. Scandalogy, Bd. 1. 1. Auflage. Köln: Herbert von Halem Verlag. S. 115-134
Neuberger, Christoph
(2016):
Journalismus und Medialisierung der Gesellschaft.
In: Meier, Klaus und Neuberger, Christoph (Hrsg.):
Journalismusforschung. Stand und Perspektiven. Aktuell - Studien zum Journalismus, Bd. 1. 2., aktualisierte und erweiterte Auflage. Baden-Baden: Nomos. S. 341-371
Reinemann, Carsten; Aalberg, Toril; Esser, Frank; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de
(2016):
Populist political communication. Toward a model of ist causes, forms, and effects.
In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.):
Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies, Bd. 1. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 12-28
Reinemann, Carsten; Matthes, James und Sheafer, Tamir
(2017):
Citizens and populist political communication. Cross-national findings and perspectives.
In: Aalberg, Toril; Esser, Frank; Reinemann, Carsten; Strömbäck, Jesper und Vreese, Claes de (Hrsg.):
Populist political communication in Europe. Routledge research in communication studies, Bd. 1. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 381-394
Schöller, Clarissa und Fröhlich, Romy
(2016):
Brand communities in social media. Strategic approaches in corporate communication.
In: Hutchins, Amber L. und Tindall, Natalie T. J. (Hrsg.):
Public relations and participatory culture: Fandom, social media and community engagement. Routledge New Directions in Public Relations and Communication Research, Bd. 1. New York ; London: Routledge, Taylor & Francis Group. S. 71-88
Diese Liste wurde am
Sat Dec 21 19:23:41 2024 CET
erstellt.