Logo
DeutschClear Cookie - decide language by browser settings
Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | Date
Jump to: B | J | O | R | S
Number of items at this level: 14.

B

Bartsch, Anne (2012): As time goes by. What changes and what remains the same in entertainment experience over the life span? In: Journal of Communication, Vol. 62, No. 4: pp. 588-608 [PDF, 501kB]

Bartsch, Anne (2012): Emotional gratification in entertainment experience. Why viewers of movies and television series find it rewarding to experience emotions. In: Media Psychology, Vol. 15, No. 3: pp. 267-302 [PDF, 643kB]

Bartsch, Anne and Appel, Markus and Storch, Dennis (2010): Predicting emotions and meta-emotions at the movies. The role of the need for affect in audiences' experience of horror and drama. In: Communication Research, Vol. 37, No. 2: pp. 167-190 [PDF, 433kB]

Bartsch, Anne and Oliver, Mary Beth (2011): Making sense of entertainment. On the interplay of emotion and cognition in entertainment experience. In: Journal of Media Psychology, Vol. 23, No. 1: pp. 12-17 [PDF, 333kB]

Bartsch, Anne and Vorderer, Peter and Mangold, Roland and Reinhold, Viehoff (2008): Appraisal of emotions in media use. Toward a process model of meta-emotion and emotion regulation. In: Media Psychology, Vol. 11, No. 1: pp. 7-27 [PDF, 507kB]

J

Jäger, Georg (1990): Buchhandel und Wissenschaft. Zur Ausdifferenzierung des wissenschaftlichen Buchhandels. LUMIS-Schriften; Vol. 26. Siegen [PDF, 3MB]

Jäger, Georg (1994): Buchwissenschaftliche Studiengänge an der Universität München und die Buchforschung als Wissenschaft. In: Veröffentlichung der Deutschen Nationalbibliothek in Zusammenarbeit mit dem Leipziger Arbeitskreis zur Geschichte des Buchwesens (ed.) , Leipziger Jahrbuch zur Buchgeschichte. Vol. 4. Wiesbaden: Harrassowitz. pp. 269-282 [PDF, 2MB]

Jäger, Georg (1993): Die theoretische Grundlegung in Gieseckes Der Buchdruck in der frühen Neuzeit. Kritische Überlegungen zum Verhältnis von Systemtheorie, Medientheorie und Technologie. In: Internationales Archiv für Sozialgeschichte der deutschen Literatur (IASL), Vol. 18, No. 1: pp. 180-196 [PDF, 2MB]

Jäger, Georg (1992): Reclams Universal-Bibliothek bis zum Ersten Weltkrieg. Erfolgsfaktoren der Programmpolitik. In: Bode, Dietrich (ed.) : Reclam. 125 Jahre Universal-Bibliothek 1867-1992. Stuttgart: Reclam. pp. 29-45 [PDF, 2MB]

Jäger, Georg (1994): Keine Kulturtheorie ohne Geldtheorie. Grundlegung einer Theorie des Buchverlags. In: Schmidt, Siegfried J. (ed.) : Empirische Literatur- und Medienforschung. Beobachtet aus Anlaß des 10jährigen Bestehens des LUMIS-Instituts. Vol. 7. Siegen: LUMIS, Universität GH Siegen. pp. 24-40 [PDF, 428kB]

O

Oliver, Mary Beth and Bartsch, Anne (2010): Appreciation as audience response. Exploring entertainment gratifications beyond hedonism. In: Human Communication Research, Vol. 36, No. 1: pp. 53-81 [PDF, 500kB]

Oliver, Mary Beth and Bartsch, Anne (2011): Appreciation of entertainment. The importance of meaningfulness via virtue and wisdom. In: Journal of Media Psychology, Vol. 23, No. 1: pp. 29-33 [PDF, 379kB]

R

Reinemann, Carsten and Stanyer, James and Scherr, Sebastian and Legnante, Guido (2012): Hard and soft news: A review of concepts, operationalizations and key findings. In: Journalism, Vol. 13, No. 2: pp. 221-239 [PDF, 418kB]

S

Schubert, Julia (2008): Der Liebesarbeiter oder Die elastische Theorie des Alexander Kluge. Eine wissenssoziologische Untersuchung zum Öffentlichkeitsverständnis eines Medienaktivisten. Master of Arts, Institut of Communication Studies
[PDF, 2MB]

This list was generated on Fri Nov 28 01:15:50 2014 CET.