Logo
DeutschClear Cookie - decide language by browser settings
Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | Date
Jump to: B | J | O | R | S
Number of items at this level: 14.

B

Bartsch, Anne (2012): As time goes by. What changes and what remains the same in entertainment experience over the life span? In: Journal of Communication, Vol. 62, No. 4: pp. 588-608

Bartsch, Anne (2012): Emotional gratification in entertainment experience. Why viewers of movies and television series find it rewarding to experience emotions. In: Media Psychology, Vol. 15, No. 3: pp. 267-302

Bartsch, Anne and Appel, Markus and Storch, Dennis (2010): Predicting emotions and meta-emotions at the movies. The role of the need for affect in audiences' experience of horror and drama. In: Communication Research, Vol. 37, No. 2: pp. 167-190

Bartsch, Anne and Oliver, Mary Beth (2011): Making sense of entertainment. On the interplay of emotion and cognition in entertainment experience. In: Journal of Media Psychology, Vol. 23, No. 1: pp. 12-17

Bartsch, Anne and Vorderer, Peter and Mangold, Roland and Reinhold, Viehoff (2008): Appraisal of emotions in media use. Toward a process model of meta-emotion and emotion regulation. In: Media Psychology, Vol. 11, No. 1: pp. 7-27

J

Jäger, Georg (1990): Buchhandel und Wissenschaft. Zur Ausdifferenzierung des wissenschaftlichen Buchhandels. LUMIS-Schriften; Vol. 26. Siegen

Jäger, Georg (1994): Buchwissenschaftliche Studiengänge an der Universität München und die Buchforschung als Wissenschaft. In: Veröffentlichung der Deutschen Nationalbibliothek in Zusammenarbeit mit dem Leipziger Arbeitskreis zur Geschichte des Buchwesens (ed.) , Leipziger Jahrbuch zur Buchgeschichte. Vol. 4. Wiesbaden: Harrassowitz. pp. 269-282

Jäger, Georg (1993): Die theoretische Grundlegung in Gieseckes Der Buchdruck in der frühen Neuzeit. Kritische Überlegungen zum Verhältnis von Systemtheorie, Medientheorie und Technologie. In: Internationales Archiv für Sozialgeschichte der deutschen Literatur (IASL), Vol. 18, No. 1: pp. 180-196

Jäger, Georg (1992): Reclams Universal-Bibliothek bis zum Ersten Weltkrieg. Erfolgsfaktoren der Programmpolitik. In: Bode, Dietrich (ed.) : Reclam. 125 Jahre Universal-Bibliothek 1867-1992. Stuttgart: Reclam. pp. 29-45

Jäger, Georg (1994): Keine Kulturtheorie ohne Geldtheorie. Grundlegung einer Theorie des Buchverlags. In: Schmidt, Siegfried J. (ed.) : Empirische Literatur- und Medienforschung. Beobachtet aus Anlaß des 10jährigen Bestehens des LUMIS-Instituts. Vol. 7. Siegen: LUMIS, Universität GH Siegen. pp. 24-40

O

Oliver, Mary Beth and Bartsch, Anne (2010): Appreciation as audience response. Exploring entertainment gratifications beyond hedonism. In: Human Communication Research, Vol. 36, No. 1: pp. 53-81

Oliver, Mary Beth and Bartsch, Anne (2011): Appreciation of entertainment. The importance of meaningfulness via virtue and wisdom. In: Journal of Media Psychology, Vol. 23, No. 1: pp. 29-33

R

Reinemann, Carsten and Stanyer, James and Scherr, Sebastian and Legnante, Guido (2012): Hard and soft news: A review of concepts, operationalizations and key findings. In: Journalism, Vol. 13, No. 2: pp. 221-239

S

Schubert, Julia (2008): Der Liebesarbeiter oder Die elastische Theorie des Alexander Kluge. Eine wissenssoziologische Untersuchung zum Öffentlichkeitsverständnis eines Medienaktivisten. Master of Arts, Institut of Communication Studies

This list was generated on Fri Aug 1 00:35:35 2014 CEST.