Logo Logo
Eine Ebene nach oben
Exportieren als [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppiert nach: Autoren | Dokumententyp | Veröffentlichungsdatum
Springe zu: A | B | H | J | K | M | O | R | S | T | W
Anzahl der Publikationen auf dieser Ebene: 30 .

A

Arendt, Florian und Brantner, Cornelia (2015): Toward an Implicit Cognition Account of Attribute Agenda Setting. In: International Journal of Communication, Vol. 9: S. 2735-2756

Arendt, Florian und Northup, Temple (2015): Effects of Long-Term Exposure to News Stereotypes on Implicit and Explicit Attitudes. In: International Journal of Communication, Vol. 9: S. 2370-2390

Aricat, Rajiv George; Karnowski, Veronika und Chib, Arul (2015): Mobile Phone Appropriation and Migrant Acculturation: A Case Study of an Indian Community in Singapore. In: International Journal of Communication, Vol. 9: S. 2221-2242

B

Bartsch, Anne (2012): As time goes by. What changes and what remains the same in entertainment experience over the life span? In: Journal of Communication, Vol. 62, Nr. 4: S. 588-608 [PDF, 501kB]

Bartsch, Anne (2012): Emotional gratification in entertainment experience. Why viewers of movies and television series find it rewarding to experience emotions. In: Media Psychology, Vol. 15, Nr. 3: S. 267-302 [PDF, 643kB]

Bartsch, Anne; Appel, Markus und Storch, Dennis (2010): Predicting emotions and meta-emotions at the movies. The role of the need for affect in audiences' experience of horror and drama. In: Communication Research, Vol. 37, Nr. 2: S. 167-190 [PDF, 433kB]

Bartsch, Anne und Oliver, Mary Beth (2011): Making sense of entertainment. On the interplay of emotion and cognition in entertainment experience. In: Journal of Media Psychology, Vol. 23, Nr. 1: S. 12-17 [PDF, 333kB]

Bartsch, Anne; Vorderer, Peter; Mangold, Roland und Reinhold, Viehoff (2008): Appraisal of emotions in media use. Toward a process model of meta-emotion and emotion regulation. In: Media Psychology, Vol. 11, Nr. 1: S. 7-27 [PDF, 507kB]

Brandt, Thomas; Huber, Markus; Schramm, Hannah; Kugler, Günter; Dieterich, Marianne und Glasauer, Stefan (2015): Taller and Shorter: Human 3-D Spatial Memory Distorts Familiar Multilevel Buildings.
In: PLOS ONE 10(10), e0141257 [PDF, 1MB]

H

Huber, Markus; Su, Yi-Huang; Krüger, Melanie; Faschian, Katrin; Glasauer, Stefan und Hermsdoerfer, Joachim (2014): Adjustments of Speed and Path when Avoiding Collisions with Another Pedestrian.
In: PLOS ONE 9(2), e89589 [PDF, 1MB]

J

Jäger, Georg (1990): Buchhandel und Wissenschaft. Zur Ausdifferenzierung des wissenschaftlichen Buchhandels. LUMIS-Schriften, Bd. 26. Siegen [PDF, 3MB]

Jäger, Georg (1994): Buchwissenschaftliche Studiengänge an der Universität München und die Buchforschung als Wissenschaft. In: Veröffentlichung der Deutschen Nationalbibliothek in Zusammenarbeit mit dem Leipziger Arbeitskreis zur Geschichte des Buchwesens (Hrsg.), Leipziger Jahrbuch zur Buchgeschichte. Bd. 4. Wiesbaden: Harrassowitz. S. 269-282 [PDF, 2MB]

Jäger, Georg (1993): Die theoretische Grundlegung in Gieseckes Der Buchdruck in der frühen Neuzeit. Kritische Überlegungen zum Verhältnis von Systemtheorie, Medientheorie und Technologie. In: Internationales Archiv für Sozialgeschichte der deutschen Literatur (IASL), Vol. 18, Nr. 1: S. 180-196 [PDF, 2MB]

Jäger, Georg (1992): Reclams Universal-Bibliothek bis zum Ersten Weltkrieg. Erfolgsfaktoren der Programmpolitik. In: Bode, Dietrich (Hrsg.): Reclam. 125 Jahre Universal-Bibliothek 1867-1992. Stuttgart: Reclam. S. 29-45 [PDF, 2MB]

Jäger, Georg (1994): Keine Kulturtheorie ohne Geldtheorie. Grundlegung einer Theorie des Buchverlags. In: Schmidt, Siegfried J. (Hrsg.): Empirische Literatur- und Medienforschung. Beobachtet aus Anlaß des 10jährigen Bestehens des LUMIS-Instituts. Bd. 7. Siegen: LUMIS, Universität GH Siegen. S. 24-40 [PDF, 428kB]

K

Kohle, Hubertus (April 2016): Open Access – eine Schicksalsfrage für die Digitalen Geisteswissenschaften? In: Akademie aktuell. Zeitschrift der bayerischen Akademie der Wissenschaften, Vol. 56, Nr. 1: S. 56-58 [PDF, 1MB]

M

Meyen, Michael (2014): IAMCR on the East-West Battlefield: A Study on the GDR's Attempts to Use the Association for Diplomatic Purposes. In: International Journal of Communication, Vol. 8: S. 2071-2089

O

Oliver, Mary Beth und Bartsch, Anne (2010): Appreciation as audience response. Exploring entertainment gratifications beyond hedonism. In: Human Communication Research, Vol. 36, Nr. 1: S. 53-81 [PDF, 500kB]

Oliver, Mary Beth und Bartsch, Anne (2011): Appreciation of entertainment. The importance of meaningfulness via virtue and wisdom. In: Journal of Media Psychology, Vol. 23, Nr. 1: S. 29-33 [PDF, 379kB]

R

Reinemann, Carsten; Scherr, Sebastian und Stanyer, James (2016): Harte Zeiten – Hard News? Strukturelle und situationale Einflüsse auf die Präsenz von Hard und Soft News in der politischen Berichterstattung 16 westlicher Demokratien. In: de Vreese, Claes; Esser, Frank und Hopmann, David (Hrsg.): Comparing political journalism. London: Routledge. [PDF, 432kB]

Reinemann, Carsten; Stanyer, James; Scherr, Sebastian und Legnante, Guido (2012): Hard and soft news: A review of concepts, operationalizations and key findings. In: Journalism, Vol. 13, Nr. 2: S. 221-239 [PDF, 418kB]

S

Schubert, Julia (1. April 2008): Der Liebesarbeiter oder Die elastische Theorie des Alexander Kluge. Eine wissenssoziologische Untersuchung zum Öffentlichkeitsverständnis eines Medienaktivisten. Magisterarbeit, Institut für Kommunikationswissenschaft
[PDF, 2MB]

T

Thurman, Neil (2017): Newspaper Consumption in the Mobile Age: Re-assessing multi-platform performance and market share using 'time-spent'. In: Journalism Studies [PDF, 1MB]

Thurman, Neil (2017): Social media, surveillance and news work: On the apps promising journalists a "crystal ball". In: Digital Journalism [PDF, 1MB]

Thurman, Neil; Cornia, Alessio und Kunert, Jessica (9. Mai 2016): Journalists in the UK. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism. [PDF, 2MB]

Thurman, Neil; Doerr, Konstantin und Kunert, Jessica (2017): When Reporters get Hands-on with Robo-writing: Professionals Consider Automated Journalism’s Capabilities and Consequences. In: Digital Journalism [PDF, 572kB]

Thurman, Neil und Schapals, Aljosha Karim (20. Oktober 2016): Live blogs, sources, and objectivity: The contradictions of real-time online reporting. In: Franklin, Bob und Eldridge, Scott A. (Hrsg.): The Routledge Companion to Digital Journalism Studies. London ; New York: Routledge. S. 283-292 [PDF, 628kB]

Thurman, Neil und Schifferes, Steve (März 2012): The Future of Personalisation at News Websites: Lessons from a Longitudinal Study. In: Journalism Studies, Vol. 13, Nr. 5-6: S. 775-790 [PDF, 349kB]

Thurman, Neil; Schifferes, Steve; Fletcher, Richard; Nic, Newman; Hunt, Stephen und Aljosha, Schapals (23. Februar 2016): Giving computers a nose for news: exploring the limits of story detection and verification. In: Digital Journalism, Vol. 4, Nr. 7: S. 838-848 [PDF, 311kB]

W

Wallraff, Martin (2013): Ein frühes Buch der Universität Basel. Die Matrikel der theologischen Fakultät. In: Lanfranchi, Corina (Hrsg.): Gut zum Druck! Streifzüge durch 525 Jahre Druck- und Verlagsgeschichte in Basel. Basel: Schwabe. S. 42-51

Diese Liste wurde am Thu Jul 20 22:37:56 2017 CEST erstellt.