Logo
DeutschClear Cookie - decide language by browser settings
Up a level
Export as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Item Type | Date
Jump to: B | J | K | O | R | S | T | W
Number of items at this level: 20.

B

Bartsch, Anne (2012): As time goes by. What changes and what remains the same in entertainment experience over the life span? In: Journal of Communication, Vol. 62, No. 4: pp. 588-608 [PDF, 501kB]

Bartsch, Anne (2012): Emotional gratification in entertainment experience. Why viewers of movies and television series find it rewarding to experience emotions. In: Media Psychology, Vol. 15, No. 3: pp. 267-302 [PDF, 643kB]

Bartsch, Anne; Appel, Markus; Storch, Dennis (2010): Predicting emotions and meta-emotions at the movies. The role of the need for affect in audiences' experience of horror and drama. In: Communication Research, Vol. 37, No. 2: pp. 167-190 [PDF, 433kB]

Bartsch, Anne; Oliver, Mary Beth (2011): Making sense of entertainment. On the interplay of emotion and cognition in entertainment experience. In: Journal of Media Psychology, Vol. 23, No. 1: pp. 12-17 [PDF, 333kB]

Bartsch, Anne; Vorderer, Peter; Mangold, Roland; Reinhold, Viehoff (2008): Appraisal of emotions in media use. Toward a process model of meta-emotion and emotion regulation. In: Media Psychology, Vol. 11, No. 1: pp. 7-27 [PDF, 507kB]

J

Jäger, Georg (1990): Buchhandel und Wissenschaft. Zur Ausdifferenzierung des wissenschaftlichen Buchhandels. LUMIS-Schriften, Vol. 26. Siegen [PDF, 3MB]

Jäger, Georg (1994): Buchwissenschaftliche Studiengänge an der Universität München und die Buchforschung als Wissenschaft. In: Veröffentlichung der Deutschen Nationalbibliothek in Zusammenarbeit mit dem Leipziger Arbeitskreis zur Geschichte des Buchwesens (ed.) , Leipziger Jahrbuch zur Buchgeschichte. Vol. 4. Wiesbaden: Harrassowitz. pp. 269-282 [PDF, 2MB]

Jäger, Georg (1993): Die theoretische Grundlegung in Gieseckes Der Buchdruck in der frühen Neuzeit. Kritische Überlegungen zum Verhältnis von Systemtheorie, Medientheorie und Technologie. In: Internationales Archiv für Sozialgeschichte der deutschen Literatur (IASL), Vol. 18, No. 1: pp. 180-196 [PDF, 2MB]

Jäger, Georg (1992): Reclams Universal-Bibliothek bis zum Ersten Weltkrieg. Erfolgsfaktoren der Programmpolitik. In: Bode, Dietrich (ed.) : Reclam. 125 Jahre Universal-Bibliothek 1867-1992. Stuttgart: Reclam. pp. 29-45 [PDF, 2MB]

Jäger, Georg (1994): Keine Kulturtheorie ohne Geldtheorie. Grundlegung einer Theorie des Buchverlags. In: Schmidt, Siegfried J. (ed.) : Empirische Literatur- und Medienforschung. Beobachtet aus Anlaß des 10jährigen Bestehens des LUMIS-Instituts. Vol. 7. Siegen: LUMIS, Universität GH Siegen. pp. 24-40 [PDF, 428kB]

K

Kohle, Hubertus (April 2016): Open Access – eine Schicksalsfrage für die Digitalen Geisteswissenschaften? In: Akademie aktuell. Zeitschrift der bayerischen Akademie der Wissenschaften, Vol. 56, No. 1: pp. 56-58 [PDF, 1MB]

O

Oliver, Mary Beth; Bartsch, Anne (2010): Appreciation as audience response. Exploring entertainment gratifications beyond hedonism. In: Human Communication Research, Vol. 36, No. 1: pp. 53-81 [PDF, 500kB]

Oliver, Mary Beth; Bartsch, Anne (2011): Appreciation of entertainment. The importance of meaningfulness via virtue and wisdom. In: Journal of Media Psychology, Vol. 23, No. 1: pp. 29-33 [PDF, 379kB]

R

Reinemann, Carsten; Scherr, Sebastian; Stanyer, James (2016): Harte Zeiten – Hard News? Strukturelle und situationale Einflüsse auf die Präsenz von Hard und Soft News in der politischen Berichterstattung 16 westlicher Demokratien. In: de Vreese, Claes; Esser, Frank; Hopmann, David (eds.) : Comparing political journalism. London: Routledge. [PDF, 432kB]

Reinemann, Carsten; Stanyer, James; Scherr, Sebastian; Legnante, Guido (2012): Hard and soft news: A review of concepts, operationalizations and key findings. In: Journalism, Vol. 13, No. 2: pp. 221-239 [PDF, 418kB]

S

Schubert, Julia (1. April 2008): Der Liebesarbeiter oder Die elastische Theorie des Alexander Kluge. Eine wissenssoziologische Untersuchung zum Öffentlichkeitsverständnis eines Medienaktivisten. Master of Arts, Institut of Communication Studies
[PDF, 2MB]

T

Thurman, Neil; Cornia, Alessio; Kunert, Jessica (9. May 2016): Journalists in the UK. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism. [PDF, 2MB]

Thurman, Neil; Schifferes, Steve (March 2012): The Future of Personalisation at News Websites: Lessons from a Longitudinal Study. In: Journalism Studies, Vol. 13, No. 5-6: pp. 775-790 [PDF, 349kB]

Thurman, Neil; Schifferes, Steve; Fletcher, Richard; Nic, Newman; Hunt, Stephen; Aljosha, Schapals (23. February 2016): Giving computers a nose for news: exploring the limits of story detection and verification. In: Digital Journalism: pp. 1-11 [PDF, 311kB]

W

Wallraff, Martin (2013): Ein frühes Buch der Universität Basel. Die Matrikel der theologischen Fakultät. In: Lanfranchi, Corina (ed.) : Gut zum Druck! Streifzüge durch 525 Jahre Druck- und Verlagsgeschichte in Basel. Basel: Schwabe. pp. 42-51

This list was generated on Wed Aug 31 07:46:57 2016 CEST.