Logo
DeutschClear Cookie - decide language by browser settings
Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date
Number of items: 162.

Article

Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2005): Knowledge convergence in computer-supported collaborative learning. The role of external representation tools. In: Journal of the Learning Sciences, Vol. 14, No. 3: pp. 405-441

Weinberger, Armin and Ertl, Bernhard and Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2005): Epistemic and social scripts in computer-supported collaborative learning. In: Instructional Science, Vol. 33, No. 1: pp. 1-30

Fischer, Frank and Troendle, Pamela and Mandl, Heinz (2003): Using the Internet to improve university education. Problem-oriented web-based learning with MUNICS. In: Interactive Learning Environments, Vol. 11, No. 3: pp. 193-214

Fischer, Frank and Bruhn, Johannes and Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz (2002): Fostering collaborative knowledge construction with visualization tools. In: Learning and Instruction, Vol. 12, No. 2: pp. 213-232

Gräsel, Cornelia and Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2001): The use of additional information in problem-oriented learning environments. In: Learning Environment Research, Vol. 3, No. 3: pp. 287-305

Mandl, Heinz and Scriba, Peter Christian (1994): "Thyroidea" - ein fallbasiertes Computerlernprogramm für die Ausbildung in der Medizin. In: Gesellschaft von Freunden Und Förderern der Universität München: Zur Unterrichtung unserer Mitglieder und Freunde, Vol. 60: pp. 20-21

Fischer, M. and Gräsel, Cornelia and Lahoda, P. and Fischer, Frank and Kittel, Alexander and Kuhlendahl, B. and Puchert, C. and Schmid, G. and Widmer Hüffer, C. and Fabian, D. and Hohnloser, J. and Gärtner, Roland and Mandl, Heinz and Scriba, Peter Christian (1993): Thyroidea. Fallbasiertes Lernen in der Medizin. In: Chronik / Ludwig-Maximilians-Universität München, LMU, Vol. 72

Book Section

Hany, Ernst A. and Heller, Kurt A. (1993): Entwicklung kreativen Denkens im kulturellen Kontext. In: Mandl, Heinz and Dreher, M. and Kornadt, H.-J. (eds.) : Entwicklung und Denken im kulturellen Kontext. Göttingen: Hogrefe. pp. 99-115

Paper

Hense, Jan Ulrich and Mandl, Heinz (2006): Selbstevaluation als Ansatz der Qualitätsverbesserung von E-Learning-Angeboten. (Research report No. 184). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Kopp, Birgitta (2006): Blended Learning: Forschungsfragen und Perspektiven. (Research report No. 182). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Kopp, Birgitta and Mandl, Heinz (2006): Selbst gesteuert kooperativ lernen mit neuen Medien. (Report of Best practice No. 33). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Hense, Jan Ulrich and Mandl, Heinz and Schratzenstaller, Andreas (2005): Bildungscontrolling in der Schule? Möglichkeiten und Grenzen des Prozess-, Output- und Transfercontrollings am Beispiel eines innovativen Unterrichtsprojekts. (Research report No. 179). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Bürg, Oliver and Mandl, Heinz (2005): Evaluation eines innovativen E-Learning-Schulungskonzepts in der betrieblichen Weiterbildung eines Pharmaunternehmen. (Report of Best practice No. 32). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Mandl, Heinz and Kopp, Birgitta (2005): Aspekte didaktischen Handelns von Lehrenden in der Weiterbildung. (Research report No. 180). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Ertl, Bernhard and Kopp, Birgitta (2005): Computer support for collaborative learning environments. (Research report No. 181). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Hasenbein, Melanie and Mandl, Heinz and Winkler, Katrin (2005): Konzeption und Evaluation des Distanzkurses "Basiskompetenz wissensorientiertes Management" der Volkswagen AutoUni. (Report of Best practice No. 30). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Deschler, Simone and Mandl, Heinz and Winkler, Katrin (2005): Konzeption, Entwicklung und Evaluation einer video- und textbasierten virtuellen Lernumgebung für eine Bundesbehörde. (Report of Best practice No. 31). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Hense, Jan Ulrich and Mandl, Heinz (2005): Projekt Tatfunk: Abschlussbericht zur Evaluation im Schuljahr 2003/04. (Research report No. 178). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Kopp, Birgitta and Mandl, Heinz (2005): Wissensschemata. (Research report No. 177). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Nistor, Nicolae and Schnurer, Katharina and Mandl, Heinz (2005): Akzeptanz, Lernprozess und Lernerfolg in virtuellen Seminaren - Wirkungsanalyse eines problemorientierten Seminarkonzepts. (Research report No. 174). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Ertl, Bernhard and Kopp, Birgitta and Mandl, Heinz (2005): Supporting Collaborative Learning in Videoconferencing using Collaboration Scripts and Content Schemes. (Research report No. 176). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Bürg, Oliver and Rösch, Sonja and Mandl, Heinz (2005): Die Bedeutung von Merkmalen des Individuums und Merkmalen der Lernumgebung für die Akzeptanz von E-Learning in Unternehmen. (Research report No. 173). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Ertl, Bernhard and Kopp, Birgitta and Mandl, Heinz (2004): Effects of individual prior knowledge on collaborative knowledge construction and individual learning outcome in videoconferencing. (Research report No. 171). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Ertl, Bernhard and Mandl, Heinz (2004): Kooperationsskripts als Lernstrategie. (Research report No. 172). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Bürg, Oliver and Kronburger, Katrin and Mandl, Heinz (2004): Implementation von E-Learning in Unternehmen - Akzeptanzsicherung als zentrale Herausforderung. (Research report No. 170). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Hense, Jan Ulrich (2004): Lernen unternehmerisch denken: Das Projekt Tatfunk. (Research report No. 169). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Bürg, Oliver and Mandl, Heinz (2004): Akzeptanz von E-Learning in Unternehmen. (Research report No. 167). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Ertl, Bernhard and Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2004): Conceptual and socio-cognitive support for collaborative learning in videoconferencing environments. (Research report No. 168). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Winkler, Katrin and Mandl, Heinz (2004): Virtuelle Communities – Kennzeichen, Gestaltungsprinzipien und Wissensmanagement-Prozesse. (Research report No. 166). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Kopp, Birgitta and Ertl, Bernhard and Mandl, Heinz (2004): Unterstützung kooperativen, fallbasierten Lernens in Videokonferenzen: Der Einfluss von sozio-kognitiven Skripts und Wissensschemata. (Research report No. 164). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Hense, Jan Ulrich and Mandl, Heinz (2003): Selbstevaluation – Ein Ansatz zur Qualitätsverbesserung pädagogischer Praxis und seine Umsetzung am Beispiel des Modellversuchprogramms SEMIK. (Research report No. 162). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Weinberger, Armin and Ertl, Bernhard and Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2003): Epistemic and Social Scripts in Computer-Supported Collaborative Learning. (Research report No. 163). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Bürg, Oliver and Winkler, Katrin and Gerstenmaier, Jochen and Mandl, Heinz (2003): Design virtueller Lernumgebungen für die universitäre Lehre: Das Lernmodul "Mediendidaktik" für Lehramtstudierende im Aufbaustudiengang Medienpädagogik. (Report of Best practice No. 29). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Kopp, Birgitta and Dvorak, Susanne and Mandl, Heinz (2003): Evaluation des Einsatzes von Neuen Medien im Projekt "Geoinformation - Neue Medien für die Einführung eines neuen Querschnittfachs". (Research report No. 161). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Krause, Ulrike-Marie and Stark, Robin and Mandl, Heinz (2003): Förderung des computerbasierten Wissenserwerbs im Bereich empirischer Forschungsmethoden durch kooperatives Lernen und eine Feedbackmaßnahme. (Research report No. 160). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Mandl, Heinz (2003): Web-based learning in the field of empirical research methods. (Research report No. 159). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Weinberger, Armin and Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2003): Gemeinsame Wissenskonstruktion in computervermittelter Kommunikation: Wirkungen von Kooperationsskripts auf den Erwerb anwendungsorientierten Wissens. (Research report No. 156). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Henninger, Michael and Mandl, Heinz (2003): Fostering reflection in the training of speech-receptive action. (Research report No. 157). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Weinberger, Armin and Reiserer, Markus and Ertl, Bernhard and Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2003): Facilitating collaborative knowledge construction in computer-mediated learning with structuring tools. (Research report No. 158). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Weinberger, Armin and Mandl, Heinz (2003): Computer-mediated knowledge communication. (Research report No. 155). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Hinkofer, Ludwig and Mandl, Heinz (2003): Implementation von E-Learning in einem Pharmaunternehmen. (Report of Best practice No. 28). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Winkler, Katrin and Mandl, Heinz (2003): Wissensmanagement in Communities: Communities als zentrales Szenario der Weiterbildungslandschaft im dritten Jahrtausend. (Report of Best practice No. 27). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Ertl, Bernhard and Reiserer, Markus and Mandl, Heinz (2002): Cooperative Learning in Videoconferencing: The Influence of Content Schemes and Cooperation Scripts on Shared External Representations and Individual Learning Outcomes. (Research report No. 154). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Bürg, Oliver and Mandl, Heinz (2002): Optimierung einer virtuellen Lernumgebung zum Erwerb anwendbaren Wissens im Bereich empirischer Forschungsmethoden: Effekte zusätzlicher Strukturierungsmaßnahmen. (Research report No. 151). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Stegmann, Karsten and Mandl, Heinz (2002): Konzeption einer netzbasierten Lernumgebung zur Förderung des Wissenserwerbs im Kontext der Ausbildung in empirischen Forschungsmethoden und Statistik. (Research report No. 152). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Weinberger, Armin and Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2002): Gemeinsame Wissenskonstruktion in computervermittelter Kommunikation: Welche Kooperationsskripts fördern Partizipation und anwendungsorientiertes Wissen? (Research report No. 153). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Kruppa, Katja and Mandl, Heinz and Hense, Jan Ulrich (2002): Nachhaltigkeit von Modellversuchsprogrammen am Beispiel des BLK-Programms SEMIK. (Research report No. 150). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Nistor, Nicolae and Mandl, Heinz (2002): Das virtuelle Seminar KOALAH: "Lernen in Computernetzen". (Report of Best practice No. 26). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Stark, Robin and Mandl, Heinz (2002): "Unauffällige", "Vorwissensschwache", "Unmotivierte" und "Musterschüler": homogene Untergruppen beim Lernen mit einem komplexen Lösungsbeispiel im Bereich empirischer Forschungsmethoden. (Research report No. 147). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Kopp, Veronika and Balk, Michael and Mandl, Heinz (2002): Evaluation problemorientierten Lernens im Münchner Modell der Medizinerausbildung - Bewertung durch die Studierenden (1997 bis 2001). (Research report No. 148). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Flender, Judith and Mandl, Heinz (2001): Lösungsbeispiel "pur" oder "angereichert"? Bedingungen und Effekte erfolgreichen Lernens mit einem komplexen Lösungsbeispiel im Bereich empirischer Forschungsmethoden und Statistik. (Research report No. 146). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Weinberger, Armin and Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2001): Scripts and scaffolds In Problem-based computer supported collaborative learning environments: fostering participation and transfer. (Research report No. 144). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Krause, Ulrike-Marie (2001): Lernkompetenz für die Wissensgesellschaft. (Research report No. 145). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Mandl, Heinz (2001): Entwicklung, Implementation und Evaluation eines beispielbasierten Instruktionsansatzes zur Förderung von Handlungskompetenz im Bereich empirischer Forschungsmethoden. (Research report No. 141). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reiserer, Markus and Ertl, Bernhard and Mandl, Heinz (2001): Fostering collaborative knowledge construction in desktop videoconferencing. Effects of content schemes and cooperation scripts in peer teaching settings. (Research report No. 143). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Tröndle, Pamela and Mandl, Heinz (2001): Using the Internet to improve university education: Problem-oriented web-based learning and the MUNICS environment. (Research report No. 138). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Hinkofer, Ludwig and Mandl, Heinz (2001): Konstruktion, Implementation und Evaluation beispielbasierten Lernens und Lehrens zur Förderung des Erwerbs anwendbaren Wissens im kaufmännischen Berufsschulunterricht. (Research report No. 139). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reiserer, Markus and Mandl, Heinz (2001): Individuelle Bedingungen lebensbegleitenden Lernens. (Research report No. 136). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gerstenmaier, Jochen and Mandl, Heinz (2001): Methodologie und Empirie zum Situierten Lernen. (Research report No. 137). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2001): Fostering shared knowledge with active graphical representation in different collaboration scenarios. (Research report No. 135). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Pyysalo, Riikka and Kruppa, Katja and Mandl, Heinz (2001): Problemorientiertes Lernen in computerunterstützten Lernumgebungen: Internationale best-practice Beispiele. (Report of Best practice No. 25). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Henninger, Michael and Hörfurter, Andreas and Mandl, Heinz (2001): Training soft skills with software. (Research report No. 130). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Hinkofer, Ludwig and Mandl, Heinz (2001): Beispielbasiertes Lernen im Bereich Buchführung: Einfluss instruktionaler Erklärungen und multipler Perspektiven auf Lernverhalten und Lernerfolg. (Research report No. 134). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Balk, Michael and Reiserer, Markus and Hinkofer, Ludwig and Kren, Franci (2001): Evaluation of the interactive multimedia business simulation SPACE (Simulating Project Auditing and Controlling Excellence). (Report of Best practice No. 24). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology

Winkler, Katrin and Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (2000): Learning Communities und Wissensmanagement. Beschreibung einer firmenübergreifenden Learning Community am Beispiel einer Wissensmanagement-Fallstudie. (Research report No. 126). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Erlach, Christine and Tröndle, Pamela and Ertl, Bernhard and Stegmann, Karsten and Haibach, Carsten and Mandl, Heinz (2000): TuBI - ein virtuelles Seminar zur Text- und Bildgestaltung im Internet. (Research report No. 23). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2000): Lehren und Lernen mit neuen Medien. (Research report No. 125). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (2000): Conditions and effects of example elaboration. (Research report No. 124). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gerstenmaier, Jochen and Mandl, Heinz (2000): Konstruktivistische Ansätze in der Psychologie. (Research report No. 123). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Mandl, Heinz (2000): Being there or being where? Videoconferencing and cooperative learning. (Research report No. 122). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz and Manhart, Peter and Kruppa, Katja (2000): Systematische Einbeziehung von Medien, Informations- und Kommunikationstechnologien in Lehr- und Lernprozesse. (Research report No. 121). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Mandl, Heinz (2000): Probleme in der Methodenausbildung: Analyse und Intervention aus motivationstheoretischer Perspektive. (Research report No. 116). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Mandl, Heinz (2000): Das Theorie-Praxis-Problem in der pädagogisch-psychologischen Forschung - ein unüberwindbares Transferproblem? (Research report No. 118). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Reinmann-Rothmeier, Gabi (1999): Unterrichten und Lernumgebungen gestalten (überarbeitete Fassung). (Research report No. 60). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1999): Teamlüge oder Individualisierungsfalle? Eine Analyse kollaborativen Lernens und deren Bedeutung für die Förderung von Lernprozessen in virtuellen Gruppen. (Research report No. 115). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Law, Lai Chong and Ertl, Bernhard and Mandl, Heinz (1999): Collaborative learning of Java programming in the graphic-enhanced videoconferencing environment: A pilot study. (Research report No. 113). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Gruber, Hans and Renkl, Alexander and Mandl, Heinz (1999): Instruktionale Effekte einer kombinierten Lernmethode: Zahlt sich die Kombination von Lösungsbeispielen und Problemlöseaufgaben aus? (Research report No. 114). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1999): Die Entwicklung von Learning Communities im Unternehmensbereich am Beispiel eines Pilotprojekts zum Wissensmanagement. (Research report No. 110). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz (1999): Problemorientiertes Lernen in der Methodenausbildung des Pädagogikstudiums. (Research report No. 111). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gerstenmaier, Jochen and Mandl, Heinz (1999): Konstruktivistische Ansätze in der Erwachsenenbildung und Weiterbildung. (Research report No. 109). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Bruckmoser, Sepp and Konschak, Jana (1999): Problemorientiertes Lernen im Münchner Modell der Medizinerausbildung. Evaluation des Kardiovaskulären Kurses. (Research report No. 105). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Tröndle, Pamela and Fischer, Frank and Mandl, Heinz and Koch, Jürgen and Teege, Gunnar and Schlichter, Johann (1999): Multimediales Lernen an der Universität. Munics - Munich Net-based learning in Computer Science. (Research report No. 107). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Bruhn, Johannes and Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz (1999): Kooperatives Lernen mit Videokonferenzen: Gemeinsame Wissenskonstruktion und individueller Lernerfolg. (Research report No. 108). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Koch, Stephan and Mandl, Heinz (1999): Wissensmanagement - Anwendungsfelder und Instrumente für die Praxis. (Research report No. 103). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Mandl, Heinz (1999): Strategiemodellierung mit Expertenmaps. (Research report No. 104). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gruber, Hans and Mandl, Heinz and Renkl, Alexander (1999): Was lernen wir in Schule und Hochschule: Träges Wissen? (Research report No. 101). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Henninger, Michael and Mandl, Heinz (1998): Vom Wissen zum Handeln - ein Ansatz zur Förderung kommunikativen Handelns. (Research report No. 98). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1998): Multiple Wege zur Förderung von Wissensmanagement in Unternehmen. (Research report No. 99). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1998): Implementation konstruktivistischer Lernumgebungen - revolutionärer Wandel oder evolutionäre Veränderung? (Research report No. 100). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1998): Instruktionale Maßnahmen zur Überwindung von Transferproblemen im Bereich Ökonomie. (Research report No. 96). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Bruhn, Johannes and Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz (1998): Strukturangebote für die gemeinsame Wissenskonstruktion beim kooperativen Lernen. (Research report No. 97). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1998): Wissensmanagement. Eine Delphi-Studie. (Research report No. 90). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Mandl, Heinz (1998): Konzeptualisierung von Motivation und Motivierung im Kontext situierten Lernens. (Research report No. 91). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Reinmann-Rothmeier, Gabi and Gräsel, Cornelia (1998): Gutachten zum BLK-Programm: Systematische Einbeziehung von Medien, Informations- und Kommunikationstechnologien in Lehr-Lernprozesse. (Research report No. 93). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Martin and Gräsel, Cornelia and Bruckmoser, Sepp and Konschak, Jana and Baehring, Thomas and Mandl, Heinz and Scriba, Peter Christian (1998): Formative evaluation of the CASUS authoring system for problem-based learning. (Research report No. 94). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Henninger, Michael and Mandl, Heinz (1998): Doing evaluation in a process-oriented way: Theoretical implications and methodological problems. (Research report No. 95). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Henninger, Michael and Mandl, Heinz and Pommer, Mona and Linz, Maria (1998): Die Veränderung sprachrezeptiven Handelns: Einfluß des instruktionalen Gestaltungsprinzips Authentizität. (Research report No. 88). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Law, Lai Chong and Mandl, Heinz and Henninger, Michael (1998): Training of reflection: Its feasibility and boundary conditions. (Research report No. 89). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1998): Wenn kreative Ansätze versanden: Implementation als verkannte Aufgabe. (Research report No. 87). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Reinmann-Rothmeier, Gabi (1997): Wenn Neue Medien neue Fragen aufwerfen: Ernüchterung und Ermutigung aus der Multimedia-Forschung. (Research report No. 85). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gräsel, Cornelia and Fischer, Frank and Bruhn, Johannes and Mandl, Heinz (1997): "Ich sag Dir was, was Du schon weißt". Eine Pilotstudie zum Diskurs beim kooperativen Lernen in Computernetzen>. (Research report No. 82). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1997): Wissensmanagement: Phänomene - Analyse - Forschung - Bildung. (Research report No. 83). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gräsel, Cornelia and Fischer, Frank (1997): Facilitating problem-orientated learning: The role of strategy modeling by experts. (Research report No. 84). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1997): Lernen in Unternehmen: Von einer gemeinsamen Vision zu einer effektiven Förderung des Lernens. (Research report No. 80). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Gruber, Hans and Renkl, Alexander and Mandl, Heinz (1996): "Wenn alles drunter und drüber geht fühle ich mich so richtig wohl" - Ambiguitätstoleranz und Transfererfolg. (Research report No. 75). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gräsel, Cornelia and Bruhn, Johannes and Mandl, Heinz and Fischer, Frank (1996): Lernen in Computernetzen unter konstruktivistischer Perspektive. (Research report No. 73). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Renkl, Alexander and Gruber, Hans and Mandl, Heinz (1996): Situated learning in instructional settings: From euphoria to feasibility. (Research report No. 74). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gerstenmaier, Jochen and Mandl, Heinz (1996): Wissensanwendung im Handlungskontext. Die Bedeutung intentionaler und funktionaler Perspektiven für den Zusammenhang von Wissen und Handeln. (Research report No. 71). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Henninger, Michael and Mandl, Heinz (1996): Sind Effekte von Kommunikationstrainings meßbar? Konstruktvalidierung eines Verfahrens zur Erfassung der Fähigkeit zu sprachlichem Handeln. (Research report No. 69). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1996): Wissen und Handeln. Eine theoretische Standortbestimmung. (Research report No. 70). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Gruber, Hans and Mandl, Heinz and Renkl, Alexander (1996): Wenn Expertise nichts nützt. Eine Replikationsstudie. (Research report No. 68). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Renkl, Alexander and Gruber, Hans and Mandl, Heinz (1996): Learning from worked-out examples: The effects of example variability and elicited self-explanations. (Research report No. 76). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1996): Lernen mit Multimedia. (Research report No. 77). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Henninger, Michael and Mandl, Heinz and Balk, Michael (1996): Moderatorentraining für Ärzte zur Leitung von Qualitätszirkeln. Evaluation eines konstruktivistischen Trainingsansatzes. (Research report No. 65). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Kittel, Alexander and Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz (1996): Strategien zur Bearbeitung von Diagnoseproblemen in komplexen Lernumgebungen. (Research report No. 66). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Gruber, Hans and Renkl, Alexander and Mandl, Heinz and Graf, Markus (1995): Dissoziation und Konvergenz instruktionaler Effekte beim komplexen Lernen. (Research report No. 63). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Nistor, Nicolae and Mandl, Heinz (1995): Lernen in Computernetzwerken. Erfahrungen mit einem virtuellen Seminar. (Research report No. 64). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Gräsel, Cornelia and Kittel, Alexander and Mandl, Heinz (1995): Entwicklung und Untersuchung eines computerbasierten Mappingverfahrens zur Strukturierung komplexer Information. (Research report No. 57). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Gruber, Hans and Graf, Markus and Renkl, Alexander and Mandl, Heinz (1995): Komplexes Lernen in der kaufmännischen Erstausbildung: Kognitive und motivationale Aspekte. (Research report No. 58). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Renkl, Alexander and Mandl, Heinz (1995): Kooperatives Lernen: Die Frage nach dem Notwendigen und dem Ersetzbaren. (Research report No. 56). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1995): Auf dem Weg ins Informationszeitalter? Was Wirtschaft, Politik und Öffentlichkeit bewegt, was auf die Gesellschaft und auf die Bildung zukommt. (Research report No. 54). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Stark, Robin and Graf, Markus and Renkl, Alexander and Gruber, Hans and Mandl, Heinz (1995): Förderung von Handlungskompetenz durch geleitetes Problemlösen und multiple Lernkontexte. (Research report No. 55). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1995): Nachgefragt: Das Phänomen Weisheit und seine Entstehung. Alltagsverständnis von Studierenden. (Research report No. 52). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Reinmann-Rothmeier, Gabi (1995): Weisheit - antiquiertes Wunschbild oder aktueller denn je? Befunde, Konzepte und Überlegungen zum Phänomen Weisheit. (Research report No. 53). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz and Kroschel, Eve (1995): Lerngeschichten. Lernerfahrungen als Grundlage für den Einstieg in die Lernpsychologie. (Research report No. 49). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1995): Situiertes Lernen in multimedialen Lernumgebungen. (Research report No. 50). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gruber, Hans and Mandl, Heinz (1995): Auswirkungen von Erfahrung auf die Entwicklung von Expertise. (Research report No. 45). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Renkl, Alexander and Gruber, Hans and Mandl, Heinz (1995): Kooperatives problemorientiertes Lernen in der Hochschule. (Research report No. 46). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Prenzel, Manfred and Mandl, Heinz and Reinmann-Rothmeier, Gabi (1994): Ziele und Aufgaben der Erwachsenenbildung. (Research report No. 44). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Frank and Kittel, Alexander and Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz (1994): Diagnostische Prozesse in der Medizin. Ansätze zur Beschreibung und Förderung. (Research report No. 43). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz and Fischer, Martin and Gärtner, Roland (1994): Vergebliche Designermüh? Interaktionsangebote in problemorientierten Computerlernprogrammen. (Research report No. 38). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1994): Lernen als Erwachsener. (Research report No. 39). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1994): Zum Problem der Wissensanwendung. (Research report No. 36). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gerstenmaier, Jochen and Mandl, Heinz (1994): Wissenserwerb unter konstruktivistischer Perspektive. (Research report No. 33). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1994): Wissensvermittlung: Ansätze zur Förderung des Wissenserwerbs. (Research report No. 34). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Fischer, Martin and Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz and Gärtner, Roland and Scriba, Peter Christian (1994): Konzeption und Entwicklung eines fallbasierten, computerunterstützten Lernprogramms in der Medizin (THYROIDEA). (Research report No. 35). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1994): Lehren und Lernen mit dem Computer. (Research report No. 30). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1994): Communities of practice towards expertise: The role of social interaction in learning. (Research report No. 28). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gruber, Hans and Mandl, Heinz (1993): Das Entstehen von Expertise. (Research report No. 27). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gräsel, Cornelia and Mandl, Heinz (1993): Förderung des Erwerbs diagnostischer Strategien in fallbasierten Lernumgebungen. (Research report No. 26). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Beitinger, Gabriele and Mandl, Heinz and Puchert, Claudia (1993): Der Medienbaustein "Impulse zum Weiterlernen": Konzeption und Evaluation. (Research report No. 25). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Dittler, Ulrich and Mandl, Heinz (1993): Computerspiele unter pädagogisch-psychologischer Perspektive. (Research report No. 20). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gruber, Hans and Renkl, Alexander and Mandl, Heinz and Reiter, Wilfried (1993): Exploration strategies in an economics simulation game. (Research report No. 21). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz and Götz, Klaus (1993): Evaluierung eines computerunterstützten Lernprogramms zur Datenadministration. Subjektive Einschätzung motivationaler und kognitiver Wirkungen. (Research report No. 22). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1993): Learning to apply: From "school garden instruction" to technology-based learning environments. (Research report No. 15). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1993): Lernen in Schule und Hochschule. (Research report No. 16). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Beitinger, Gabriele and Mandl, Heinz and Renkl, Alexander (1993): Suggestopädische Praxis. (Research report No. 17). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Geyken, Alexander and Reiter, Wilfried and Mandl, Heinz (1993): Tele-CBT. (Research report No. 18). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1993): Lernen im Physikunterricht Brückenschlag zwischen wissenschaftlicher Theorie und menschlichen Erfahrungen? (Research report No. 19). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1993): Misconceptions and knowledge compartmentalization. (Research report No. 14). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Reinmann-Rothmeier, Gabi and Mandl, Heinz (1993): Lernen in Unternehmen. (Research report No. 12). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gräsel, Cornelia and Prenzel, Manfred and Mandl, Heinz (1993): Konstruktionsprozesse beim Bearbeiten eines fallbasierten Computerlernprogramms. (Research report No. 13). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1992): Problems of knowledge utilization in the development of expertise. (Research report No. 9). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Gruber, Hans and Mandl, Heinz (1992): Begabung und Expertise. (Research report No. 10). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Henninger, Michael and Mandl, Heinz and Nistor, Nicolae (1992): CaiMan. Computer aided interactive-multimedial Manager-Training - Ein konstruktivistisches Tool zum Erwerb kommunikativer Fertigkeiten. (Research report No. 11). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Prenzel, Manfred and Mandl, Heinz (1992): Transfer of learning from a constructivist perspective. (Research report No. 6). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1992): Lernen mit dem Computer. Empirisch-pädagogische Forschung in der BRD zwischen 1970 und 1990. (Research report No. 7). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Beitinger, Gabriele and Mandl, Heinz (1992): Konzeption und Entwicklung eines Medienbausteins zur Förderung des selbstgesteuerten Lernens im Rahmen der betrieblichen Weiterbildung. (Research report No. 8). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gräsel, Cornelia and Prenzel, Manfred and Bruckmoser, Sepp and Lyon, Harold C. and Eitel, Florian H. (1991): Clinical reasoning in the context of a computer-based learning environment. (Research report No. 4). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Prenzel, Manfred and Gräsel, Cornelia (1991): Das Problem des Lerntransfers in der betrieblichen Weiterbildung. (Research report No. 1). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1991): Kontextualisierung von Expertise. (Research report No. 2). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander (1991): Prozesse der Wissensanwendung beim Problemlösen in einer kooperativen Situation. (Research report No. 3). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336

This list was generated on Thu Apr 17 23:30:02 2014 CEST.