![]() | Up a level |
Hense, Jan Ulrich; Mandl, Heinz (May 2006): Selbstevaluation als Ansatz der Qualitätsverbesserung von E-Learning-Angeboten. (Research report No. 184). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 180kB]
Schäfer, Mechthild; Korn, Stefan; Werner, Nicole; Crick, Nicki (May 2006): "... und es wird immer und immer schlimmer!" – Zur Unterscheidung von Bullying und Viktimisierung in der weiterführenden Schule. (Research report No. 183). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 202kB]
Mandl, Heinz; Kopp, Birgitta (February 2006): Blended Learning: Forschungsfragen und Perspektiven. (Research report No. 182). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 343kB]
Mandl, Heinz; Ertl, Bernhard; Kopp, Birgitta (November 2005): Computer support for collaborative learning environments. (Research report No. 181). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 88kB]
Mandl, Heinz; Kopp, Birgitta (November 2005): Aspekte didaktischen Handelns von Lehrenden in der Weiterbildung. (Research report No. 180). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 101kB]
Hense, Jan Ulrich; Mandl, Heinz; Schratzenstaller, Andreas (November 2005): Bildungscontrolling in der Schule? Möglichkeiten und Grenzen des Prozess-, Output- und Transfercontrollings am Beispiel eines innovativen Unterrichtsprojekts. (Research report No. 179). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 144kB]
Hense, Jan Ulrich; Mandl, Heinz (August 2005): Projekt Tatfunk: Abschlussbericht zur Evaluation im Schuljahr 2003/04. (Research report No. 178). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 332kB]
Kopp, Birgitta; Mandl, Heinz (April 2005): Wissensschemata. (Research report No. 177). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 63kB]
Ertl, Bernhard; Kopp, Birgitta; Mandl, Heinz (March 2005): Supporting Collaborative Learning in Videoconferencing using Collaboration Scripts and Content Schemes. (Research report No. 176). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 212kB]
Günther, Susanne; Gerstenmaier, Jochen (March 2005): Führungsfrauen im Management: Erfolgsmerkmale und Barrieren ihrer Berufslaufbahn. (Research report No. 175). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 417kB]
Nistor, Nicolae; Schnurer, Katharina; Mandl, Heinz (March 2005): Akzeptanz, Lernprozess und Lernerfolg in virtuellen Seminaren - Wirkungsanalyse eines problemorientierten Seminarkonzepts. (Research report No. 174). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 218kB]
Bürg, Oliver; Rösch, Sonja; Mandl, Heinz (February 2005): Die Bedeutung von Merkmalen des Individuums und Merkmalen der Lernumgebung für die Akzeptanz von E-Learning in Unternehmen. (Research report No. 173). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 215kB]
Ertl, Bernhard; Mandl, Heinz (November 2004): Kooperationsskripts als Lernstrategie. (Research report No. 172). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 98kB]
Ertl, Bernhard; Kopp, Birgitta; Mandl, Heinz (November 2004): Effects of individual prior knowledge on collaborative knowledge construction and individual learning outcome in videoconferencing. (Research report No. 171). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 205kB]
Bürg, Oliver; Kronburger, Katrin; Mandl, Heinz (August 2004): Implementation von E-Learning in Unternehmen - Akzeptanzsicherung als zentrale Herausforderung. (Research report No. 170). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 172kB]
Mandl, Heinz; Hense, Jan Ulrich (May 2004): Lernen unternehmerisch denken: Das Projekt Tatfunk. (Research report No. 169). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 102kB]
Ertl, Bernhard; Fischer, Frank; Mandl, Heinz (April 2004): Conceptual and socio-cognitive support for collaborative learning in videoconferencing environments. (Research report No. 168). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Bürg, Oliver; Mandl, Heinz (April 2004): Akzeptanz von E-Learning in Unternehmen. (Research report No. 167). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 105kB]
Winkler, Katrin; Mandl, Heinz (March 2004): Virtuelle Communities – Kennzeichen, Gestaltungsprinzipien und Wissensmanagement-Prozesse. (Research report No. 166). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 1MB]
Schäfer, Mechthild; Korn, Stefan; Brodbeck, Felix C.; Wolke, Dieter; Schulz, Henrike (February 2004): Bullying Roles in Changing Contexts: The Stability of Victim and Bully Roles from Primary to Secondary School. (Research report No. 165). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 120kB]
Kopp, Birgitta; Ertl, Bernhard; Mandl, Heinz (February 2004): Unterstützung kooperativen, fallbasierten Lernens in Videokonferenzen: Der Einfluss von sozio-kognitiven Skripts und Wissensschemata. (Research report No. 164). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 110kB]
Weinberger, Armin; Ertl, Bernhard; Fischer, Frank; Mandl, Heinz (December 2003): Epistemic and Social Scripts in Computer-Supported Collaborative Learning. (Research report No. 163). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 502kB]
Hense, Jan Ulrich; Mandl, Heinz (December 2003): Selbstevaluation – Ein Ansatz zur Qualitätsverbesserung pädagogischer Praxis und seine Umsetzung am Beispiel des Modellversuchprogramms SEMIK. (Research report No. 162). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 152kB]
Kopp, Birgitta; Dvorak, Susanne; Mandl, Heinz (November 2003): Evaluation des Einsatzes von Neuen Medien im Projekt "Geoinformation - Neue Medien für die Einführung eines neuen Querschnittfachs". (Research report No. 161). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 133kB]
Krause, Ulrike-Marie; Stark, Robin; Mandl, Heinz (September 2003): Förderung des computerbasierten Wissenserwerbs im Bereich empirischer Forschungsmethoden durch kooperatives Lernen und eine Feedbackmaßnahme. (Research report No. 160). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 190kB]
Stark, Robin; Mandl, Heinz (March 2003): Web-based learning in the field of empirical research methods. (Research report No. 159). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 111kB]
Weinberger, Armin; Reiserer, Markus; Ertl, Bernhard; Fischer, Frank; Mandl, Heinz (February 2003): Facilitating collaborative knowledge construction in computer-mediated learning with structuring tools. (Research report No. 158). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 540kB]
Henninger, Michael; Mandl, Heinz (February 2003): Fostering reflection in the training of speech-receptive action. (Research report No. 157). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 289kB]
Weinberger, Armin; Fischer, Frank; Mandl, Heinz (February 2003): Gemeinsame Wissenskonstruktion in computervermittelter Kommunikation: Wirkungen von Kooperationsskripts auf den Erwerb anwendungsorientierten Wissens. (Research report No. 156). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 709kB]
Weinberger, Armin; Mandl, Heinz (January 2003): Computer-mediated knowledge communication. (Research report No. 155). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 103kB]
Ertl, Bernhard; Reiserer, Markus; Mandl, Heinz (October 2002): Cooperative Learning in Videoconferencing: The Influence of Content Schemes and Cooperation Scripts on Shared External Representations and Individual Learning Outcomes. (Research report No. 154). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 92kB]
Weinberger, Armin; Fischer, Frank; Mandl, Heinz (July 2002): Gemeinsame Wissenskonstruktion in computervermittelter Kommunikation: Welche Kooperationsskripts fördern Partizipation und anwendungsorientiertes Wissen? (Research report No. 153). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 504kB]
Stark, Robin; Stegmann, Karsten; Mandl, Heinz (July 2002): Konzeption einer netzbasierten Lernumgebung zur Förderung des Wissenserwerbs im Kontext der Ausbildung in empirischen Forschungsmethoden und Statistik. (Research report No. 152). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 1MB]
Stark, Robin; Bürg, Oliver; Mandl, Heinz (July 2002): Optimierung einer virtuellen Lernumgebung zum Erwerb anwendbaren Wissens im Bereich empirischer Forschungsmethoden: Effekte zusätzlicher Strukturierungsmaßnahmen. (Research report No. 151). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 157kB]
Kruppa, Katja; Mandl, Heinz; Hense, Jan Ulrich (June 2002): Nachhaltigkeit von Modellversuchsprogrammen am Beispiel des BLK-Programms SEMIK. (Research report No. 150). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 123kB]
Stark, Robin (February 2002): Conceptual Change: kognitivistisch oder kontextualistisch? (Research report No. 149). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 331kB]
Kopp, Veronika; Balk, Michael; Mandl, Heinz (January 2002): Evaluation problemorientierten Lernens im Münchner Modell der Medizinerausbildung - Bewertung durch die Studierenden (1997 bis 2001). (Research report No. 148). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 324kB]
Stark, Robin; Mandl, Heinz (January 2002): "Unauffällige", "Vorwissensschwache", "Unmotivierte" und "Musterschüler": homogene Untergruppen beim Lernen mit einem komplexen Lösungsbeispiel im Bereich empirischer Forschungsmethoden. (Research report No. 147). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 133kB]
Stark, Robin; Flender, Judith; Mandl, Heinz (December 2001): Lösungsbeispiel "pur" oder "angereichert"? Bedingungen und Effekte erfolgreichen Lernens mit einem komplexen Lösungsbeispiel im Bereich empirischer Forschungsmethoden und Statistik. (Research report No. 146). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 139kB]
Mandl, Heinz; Krause, Ulrike-Marie (November 2001): Lernkompetenz für die Wissensgesellschaft. (Research report No. 145). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 123kB]
Weinberger, Armin; Fischer, Frank; Mandl, Heinz (November 2001): Scripts and scaffolds In Problem-based computer supported collaborative learning environments: fostering participation and transfer. (Research report No. 144). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 1MB]
Reiserer, Markus; Ertl, Bernhard; Mandl, Heinz (October 2001): Fostering collaborative knowledge construction in desktop videoconferencing. Effects of content schemes and cooperation scripts in peer teaching settings. (Research report No. 143). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 116kB]
Fischer, Frank (October 2001): Gemeinsame Wissenskonstruktion -Theoretische und Methodologische Aspekte. (Research report No. 142). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 145kB]
Stark, Robin; Mandl, Heinz (October 2001): Entwicklung, Implementation und Evaluation eines beispielbasierten Instruktionsansatzes zur Förderung von Handlungskompetenz im Bereich empirischer Forschungsmethoden. (Research report No. 141). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 185kB]
Henninger, Michael (September 2001): Evaluation von multimedialen Lernumgebungen und Konzepten des e-learning. (Research report No. 140). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Hinkofer, Ludwig; Mandl, Heinz (September 2001): Konstruktion, Implementation und Evaluation beispielbasierten Lernens und Lehrens zur Förderung des Erwerbs anwendbaren Wissens im kaufmännischen Berufsschulunterricht. (Research report No. 139). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 322kB]
Fischer, Frank; Tröndle, Pamela; Mandl, Heinz (September 2001): Using the Internet to improve university education: Problem-oriented web-based learning and the MUNICS environment. (Research report No. 138). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 1MB]
Gerstenmaier, Jochen; Mandl, Heinz (May 2001): Methodologie und Empirie zum Situierten Lernen. (Research report No. 137). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 116kB]
Reiserer, Markus; Mandl, Heinz (May 2001): Individuelle Bedingungen lebensbegleitenden Lernens. (Research report No. 136). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 177kB]
Fischer, Frank; Mandl, Heinz (April 2001): Fostering shared knowledge with active graphical representation in different collaboration scenarios. (Research report No. 135). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 3MB]
Stark, Robin; Hinkofer, Ludwig; Mandl, Heinz (January 2001): Beispielbasiertes Lernen im Bereich Buchführung: Einfluss instruktionaler Erklärungen und multipler Perspektiven auf Lernverhalten und Lernerfolg. (Research report No. 134). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 254kB]
Henninger, Michael; Balk, Michael (January 2001): Integrative Evaluation: Ein Ansatz zur Erhöhung der Akzeptanz von Lehrevaluation an Hochschulen. (Research report No. 133). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 165kB]
Reinmann-Rothmeier, Gabi (January 2001): Wissensmanagement in der Forschung. Gedanken zu einem integrativen Forschungs-Szenario. (Research report No. 132). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 181kB]
Reinmann-Rothmeier, Gabi (January 2001): Wissen managen: Das Münchener Modell. (Research report No. 131). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 320kB]
Henninger, Michael; Hörfurter, Andreas; Mandl, Heinz (January 2001): Training soft skills with software. (Research report No. 130). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 236kB]
Reinmann-Rothmeier, Gabi (October 2000): Communities und Wissensmanagement: Wenn hohe Erwartungen und wenig Wissen zusammentreffen. (Research report No. 129). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 162kB]
Vohle, Frank; Reinmann-Rothmeier, Gabi (October 2000): Analogietraining zur Förderung von Kommunikation und Innovation im Rahmen des Wissensmanagements. (Research report No. 128). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 227kB]
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Erlach, Christine; Neubauer, Andrea (October 2000): Erfahrungsgeschichten durch Story Telling - eine multifunktionale Wissensmanagement-Methode. (Research report No. 127). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 224kB]
Winkler, Katrin; Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (September 2000): Learning Communities und Wissensmanagement. Beschreibung einer firmenübergreifenden Learning Community am Beispiel einer Wissensmanagement-Fallstudie. (Research report No. 126). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Fischer, Frank; Mandl, Heinz (July 2000): Lehren und Lernen mit neuen Medien. (Research report No. 125). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (June 2000): Conditions and effects of example elaboration. (Research report No. 124). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gerstenmaier, Jochen; Mandl, Heinz (April 2000): Konstruktivistische Ansätze in der Psychologie. (Research report No. 123). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 2MB]
Fischer, Frank; Mandl, Heinz (March 2000): Being there or being where? Videoconferencing and cooperative learning. (Research report No. 122). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gräsel, Cornelia; Mandl, Heinz; Manhart, Peter; Kruppa, Katja (February 2000): Systematische Einbeziehung von Medien, Informations- und Kommunikationstechnologien in Lehr- und Lernprozesse. (Research report No. 121). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi (February 2000): Chancen und Risiken eines Qualitätsmanagements für Schulen. (Research report No. 120). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin (January 2000): Bedingungen und Effekte erfolgreichen Lernens mit ausgearbeiteten Lösungsbeispielen. (Research report No. 119). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Mandl, Heinz (January 2000): Das Theorie-Praxis-Problem in der pädagogisch-psychologischen Forschung - ein unüberwindbares Transferproblem? (Research report No. 118). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin (January 2000): Instruktionale Effekte beim Lernen mit unvollständigen Lösungsbeispielen. (Research report No. 117). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Mandl, Heinz (January 2000): Probleme in der Methodenausbildung: Analyse und Intervention aus motivationstheoretischer Perspektive. (Research report No. 116). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (November 1999): Teamlüge oder Individualisierungsfalle? Eine Analyse kollaborativen Lernens und deren Bedeutung für die Förderung von Lernprozessen in virtuellen Gruppen. (Research report No. 115). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Gruber, Hans; Renkl, Alexander; Mandl, Heinz (October 1999): Instruktionale Effekte einer kombinierten Lernmethode: Zahlt sich die Kombination von Lösungsbeispielen und Problemlöseaufgaben aus? (Research report No. 114). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Law, Lai Chong; Ertl, Bernhard; Mandl, Heinz (October 1999): Collaborative learning of Java programming in the graphic-enhanced videoconferencing environment: A pilot study. (Research report No. 113). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Schäfer, Mechthild; Werner-Wellman, Nicole (September 1999): Offene Aggression und Beziehungsaggression als geschlechtstypische Formen von Aggression unter Schülern (Bullying). (Research report No. 112). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gräsel, Cornelia; Mandl, Heinz (August 1999): Problemorientiertes Lernen in der Methodenausbildung des Pädagogikstudiums. (Research report No. 111). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (August 1999): Die Entwicklung von Learning Communities im Unternehmensbereich am Beispiel eines Pilotprojekts zum Wissensmanagement. (Research report No. 110). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Fischer, Frank; Bruhn, Johannes; Gräsel, Cornelia; Mandl, Heinz (May 1999): Kooperatives Lernen mit Videokonferenzen: Gemeinsame Wissenskonstruktion und individueller Lernerfolg. (Research report No. 108). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Tröndle, Pamela; Fischer, Frank; Mandl, Heinz; Koch, Jürgen; Teege, Gunnar; Schlichter, Johann (May 1999): Multimediales Lernen an der Universität. Munics - Munich Net-based learning in Computer Science. (Research report No. 107). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gräsel, Cornelia (May 1999): Die Rolle des Wissens beim Umwelthandeln - oder: Warum Umweltwissen träge ist. (Research report No. 106). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Bruckmoser, Sepp; Konschak, Jana (May 1999): Problemorientiertes Lernen im Münchner Modell der Medizinerausbildung. Evaluation des Kardiovaskulären Kurses. (Research report No. 105). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Fischer, Frank; Mandl, Heinz (April 1999): Strategiemodellierung mit Expertenmaps. (Research report No. 104). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Koch, Stephan; Mandl, Heinz (April 1999): Wissensmanagement - Anwendungsfelder und Instrumente für die Praxis. (Research report No. 103). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Henninger, Michael (January 1999): Evaluation: Diagnose oder Therapie? (Research report No. 102). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Mandl, Heinz; Renkl, Alexander (January 1999): Was lernen wir in Schule und Hochschule: Träges Wissen? (Research report No. 101). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (December 1998): Implementation konstruktivistischer Lernumgebungen - revolutionärer Wandel oder evolutionäre Veränderung? (Research report No. 100). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (December 1998): Multiple Wege zur Förderung von Wissensmanagement in Unternehmen. (Research report No. 99). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Henninger, Michael; Mandl, Heinz (December 1998): Vom Wissen zum Handeln - ein Ansatz zur Förderung kommunikativen Handelns. (Research report No. 98). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Fischer, Frank; Bruhn, Johannes; Gräsel, Cornelia; Mandl, Heinz (October 1998): Strukturangebote für die gemeinsame Wissenskonstruktion beim kooperativen Lernen. (Research report No. 97). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (October 1998): Instruktionale Maßnahmen zur Überwindung von Transferproblemen im Bereich Ökonomie. (Research report No. 96). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Henninger, Michael; Mandl, Heinz (August 1998): Doing evaluation in a process-oriented way: Theoretical implications and methodological problems. (Research report No. 95). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Fischer, Martin; Gräsel, Cornelia; Bruckmoser, Sepp; Konschak, Jana; Baehring, Thomas; Mandl, Heinz; Scriba, Peter Christian (August 1998): Formative evaluation of the CASUS authoring system for problem-based learning. (Research report No. 94). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Reinmann-Rothmeier, Gabi; Gräsel, Cornelia (August 1998): Gutachten zum BLK-Programm: Systematische Einbeziehung von Medien, Informations- und Kommunikationstechnologien in Lehr-Lernprozesse. (Research report No. 93). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Law, Lai Chong (August 1998): Bridging the gap between knowledge and action: A situated cognition view. (Research report No. 92). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Mandl, Heinz (August 1998): Konzeptualisierung von Motivation und Motivierung im Kontext situierten Lernens. (Research report No. 91). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (August 1998): Wissensmanagement. Eine Delphi-Studie. (Research report No. 90). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Law, Lai Chong; Mandl, Heinz; Henninger, Michael (February 1998): Training of reflection: Its feasibility and boundary conditions. (Research report No. 89). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Henninger, Michael; Mandl, Heinz; Pommer, Mona; Linz, Maria (February 1998): Die Veränderung sprachrezeptiven Handelns: Einfluß des instruktionalen Gestaltungsprinzips Authentizität. (Research report No. 88). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (January 1998): Wenn kreative Ansätze versanden: Implementation als verkannte Aufgabe. (Research report No. 87). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Law, Lai Chong (January 1998): A situated action view of the role of plans and planning in program design and program debugging>. (Research report No. 86). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Reinmann-Rothmeier, Gabi (December 1997): Wenn Neue Medien neue Fragen aufwerfen: Ernüchterung und Ermutigung aus der Multimedia-Forschung. (Research report No. 85). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gräsel, Cornelia; Fischer, Frank (October 1997): Facilitating problem-orientated learning: The role of strategy modeling by experts. (Research report No. 84). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (October 1997): Wissensmanagement: Phänomene - Analyse - Forschung - Bildung. (Research report No. 83). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gräsel, Cornelia; Fischer, Frank; Bruhn, Johannes; Mandl, Heinz (October 1997): "Ich sag Dir was, was Du schon weißt". Eine Pilotstudie zum Diskurs beim kooperativen Lernen in Computernetzen>. (Research report No. 82). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Hörfurter, Andreas; Kalb, Thomas; Linder, Hans; Retzlaff, Cordula; Rudat, Britta; Schneller, Elisabeth; Zschiedrich, Bettina (July 1997): Berufserfahrung in der Krankenpflege. (Research report No. 81). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (April 1997): Lernen in Unternehmen: Von einer gemeinsamen Vision zu einer effektiven Förderung des Lernens. (Research report No. 80). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Schneller, Elisabeth; Winhart, Wolfgang; Zschiedrich, Bettina (April 1997): Erfahrung als Grundlage erfolgreichen Handelns: Frauen in Führungspositionen. (Research report No. 79). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Renkl, Alexander (March 1997): Intrinsic motivation, self-explanations, and transfer. (Research report No. 78). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (February 1996): Lernen mit Multimedia. (Research report No. 77). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Renkl, Alexander; Gruber, Hans; Mandl, Heinz (February 1996): Learning from worked-out examples: The effects of example variability and elicited self-explanations. (Research report No. 76). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Gruber, Hans; Renkl, Alexander; Mandl, Heinz (December 1996): "Wenn alles drunter und drüber geht fühle ich mich so richtig wohl" - Ambiguitätstoleranz und Transfererfolg. (Research report No. 75). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Renkl, Alexander; Gruber, Hans; Mandl, Heinz (November 1996): Situated learning in instructional settings: From euphoria to feasibility. (Research report No. 74). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gräsel, Cornelia; Bruhn, Johannes; Mandl, Heinz; Fischer, Frank (November 1996): Lernen in Computernetzen unter konstruktivistischer Perspektive. (Research report No. 73). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gold, Andreas; Gruber, Hans (June 1996): Lassen sich Altersunterschiede beim Lernen und Behalten visuell-räumlichen Materials verringern? (Research report No. 72). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gerstenmaier, Jochen; Mandl, Heinz (May 1996): Wissensanwendung im Handlungskontext. Die Bedeutung intentionaler und funktionaler Perspektiven für den Zusammenhang von Wissen und Handeln. (Research report No. 71). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (March 1996): Wissen und Handeln. Eine theoretische Standortbestimmung. (Research report No. 70). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Henninger, Michael; Mandl, Heinz (March 1996): Sind Effekte von Kommunikationstrainings meßbar? Konstruktvalidierung eines Verfahrens zur Erfassung der Fähigkeit zu sprachlichem Handeln. (Research report No. 69). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Gruber, Hans; Mandl, Heinz; Renkl, Alexander (February 1996): Wenn Expertise nichts nützt. Eine Replikationsstudie. (Research report No. 68). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Renkl, Alexander (January 1996): Lernen durch Erklären: Was, wenn Rückfragen gestellt werden? (Research report No. 67). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Fischer, Frank; Kittel, Alexander; Gräsel, Cornelia; Mandl, Heinz (January 1996): Strategien zur Bearbeitung von Diagnoseproblemen in komplexen Lernumgebungen. (Research report No. 66). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Henninger, Michael; Mandl, Heinz; Balk, Michael (January 1996): Moderatorentraining für Ärzte zur Leitung von Qualitätszirkeln. Evaluation eines konstruktivistischen Trainingsansatzes. (Research report No. 65). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Nistor, Nicolae; Mandl, Heinz (December 1995): Lernen in Computernetzwerken. Erfahrungen mit einem virtuellen Seminar. (Research report No. 64). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Gruber, Hans; Renkl, Alexander; Mandl, Heinz; Graf, Markus (December 1995): Dissoziation und Konvergenz instruktionaler Effekte beim komplexen Lernen. (Research report No. 63). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Balk, Michael; Dreyer, Axel; Kaiser, Ulrike; Schätz, Ulrike; Stumpf, Luitgard; Völkmann, Ulrike (November 1995): "Mein Leben mit dem Methodenkurs" - Analyse von StudentInnenwünschen und Möglichkeiten zu deren Umsetzung. (Research report No. 62). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Renkl, Alexander (November 1995): Lernen durch Lehren - oder doch lieber konventionell? (Research report No. 61). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Reinmann-Rothmeier, Gabi (November 1999): Unterrichten und Lernumgebungen gestalten (überarbeitete Fassung). (Research report No. 60). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Ziegler, Albert (November 1995): Components of expertise: Looking for SEEK in sorting. (Research report No. 59). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Gruber, Hans; Graf, Markus; Renkl, Alexander; Mandl, Heinz (October 1995): Komplexes Lernen in der kaufmännischen Erstausbildung: Kognitive und motivationale Aspekte. (Research report No. 58). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Fischer, Frank; Gräsel, Cornelia; Kittel, Alexander; Mandl, Heinz (October 1995): Entwicklung und Untersuchung eines computerbasierten Mappingverfahrens zur Strukturierung komplexer Information. (Research report No. 57). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Renkl, Alexander; Mandl, Heinz (August 1995): Kooperatives Lernen: Die Frage nach dem Notwendigen und dem Ersetzbaren. (Research report No. 56). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Stark, Robin; Graf, Markus; Renkl, Alexander; Gruber, Hans; Mandl, Heinz (July 1995): Förderung von Handlungskompetenz durch geleitetes Problemlösen und multiple Lernkontexte. (Research report No. 55). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (July 1995): Auf dem Weg ins Informationszeitalter? Was Wirtschaft, Politik und Öffentlichkeit bewegt, was auf die Gesellschaft und auf die Bildung zukommt. (Research report No. 54). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Reinmann-Rothmeier, Gabi (April 1995): Weisheit - antiquiertes Wunschbild oder aktueller denn je? Befunde, Konzepte und Überlegungen zum Phänomen Weisheit. (Research report No. 53). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (April 1995): Nachgefragt: Das Phänomen Weisheit und seine Entstehung. Alltagsverständnis von Studierenden. (Research report No. 52). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Renkl, Alexander (April 1995): Learning from worked-out examples: A study on interindividual differences. (Research report No. 51). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (March 1995): Situiertes Lernen in multimedialen Lernumgebungen. (Research report No. 50). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz; Kroschel, Eve (March 1995): Lerngeschichten. Lernerfahrungen als Grundlage für den Einstieg in die Lernpsychologie. (Research report No. 49). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Law, Lai Chong (March 1995): Constructivist instructional theories and acquisition of expertise. (Research report No. 48). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Niklas, Frank ORCID: 0000-0002-3777-7388
(2011):
Vorläuferfertigkeiten im Vorschulalter zur Vorhersage der Schulfähigkeit, späterer Rechenschwäche und Lese-und Rechtschreibschwäche. Diagnostik, Zusammenhänge und Entwicklung in Anbetracht der bevorstehenden Einschulung.
Schriften zur pädagogischen Psychologie, Vol. 48. Hamburg: Verlag Dr. Kovač.
Renkl, Alexander; Gruber, Hans (January 1995): Erfassung von Veränderung in der Gedächtnispsychologie: Wie und wieso? (Research report No. 47). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Renkl, Alexander; Gruber, Hans; Mandl, Heinz (January 1995): Kooperatives problemorientiertes Lernen in der Hochschule. (Research report No. 46). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Mandl, Heinz (January 1995): Auswirkungen von Erfahrung auf die Entwicklung von Expertise. (Research report No. 45). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Prenzel, Manfred; Mandl, Heinz; Reinmann-Rothmeier, Gabi (November 1994): Ziele und Aufgaben der Erwachsenenbildung. (Research report No. 44). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Fischer, Frank; Kittel, Alexander; Gräsel, Cornelia; Mandl, Heinz (September 1994): Diagnostische Prozesse in der Medizin. Ansätze zur Beschreibung und Förderung. (Research report No. 43). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Law, Lai Chong (September 1994): The role of plan and planning in computer programming expertise: A situated action view. (Research report No. 42). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Renkl, Alexander (September 1994): Träges Wissen: Die "unerklärliche" Kluft zwischen Wissen und Handeln. (Research report No. 41). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Weber, Angelika; Ziegler, Albert (August 1994): Methodische Probleme der Datengewinnung bei der Untersuchung des Expertiseerwerbs. (Research report No. 40). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (August 1994): Lernen als Erwachsener. (Research report No. 39). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gräsel, Cornelia; Mandl, Heinz; Fischer, Martin; Gärtner, Roland (August 1994): Vergebliche Designermüh? Interaktionsangebote in problemorientierten Computerlernprogrammen. (Research report No. 38). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Schiefele, Hans (July 1994): Lehrerausbildung. Wissenschaft für die Praxis. (Research report No. 37). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (July 1994): Zum Problem der Wissensanwendung. (Research report No. 36). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Fischer, Martin; Gräsel, Cornelia; Mandl, Heinz; Gärtner, Roland; Scriba, Peter Christian (March 1994): Konzeption und Entwicklung eines fallbasierten, computerunterstützten Lernprogramms in der Medizin (THYROIDEA). (Research report No. 35). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (March 1994): Wissensvermittlung: Ansätze zur Förderung des Wissenserwerbs. (Research report No. 34). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gerstenmaier, Jochen; Mandl, Heinz (March 1994): Wissenserwerb unter konstruktivistischer Perspektive. (Research report No. 33). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Kopp, Birgitta; Mandl, Heinz (February 2006): Selbst gesteuert kooperativ lernen mit neuen Medien. (Report of Best practice No. 33). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology [PDF, 134kB]
Bürg, Oliver; Mandl, Heinz (November 2005): Evaluation eines innovativen E-Learning-Schulungskonzepts in der betrieblichen Weiterbildung eines Pharmaunternehmen. (Report of Best practice No. 32). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology [PDF, 396kB]
Law, Lai Chong (February 1994): Transfer of learning: Situated cognition perspectives. (Research report No. 32). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Deschler, Simone; Mandl, Heinz; Winkler, Katrin (September 2005): Konzeption, Entwicklung und Evaluation einer video- und textbasierten virtuellen Lernumgebung für eine Bundesbehörde. (Report of Best practice No. 31). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology [PDF, 356kB]
Renkl, Alexander (February 1994): Learning for later teaching: Encouraging or threatening? (Research report No. 31). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Hasenbein, Melanie; Mandl, Heinz; Winkler, Katrin (September 2005): Konzeption und Evaluation des Distanzkurses "Basiskompetenz wissensorientiertes Management" der Volkswagen AutoUni. (Report of Best practice No. 30). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology [PDF, 218kB]
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (February 1994): Lehren und Lernen mit dem Computer. (Research report No. 30). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Bürg, Oliver; Winkler, Katrin; Gerstenmaier, Jochen; Mandl, Heinz (December 2003): Design virtueller Lernumgebungen für die universitäre Lehre: Das Lernmodul "Mediendidaktik" für Lehramtstudierende im Aufbaustudiengang Medienpädagogik. (Report of Best practice No. 29). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology [PDF, 1MB]
Gruber, Hans; Renkl, Alexander (February 1994): Ausbildung in empirischen Forschungsmethoden im Pädagogikstudium: Gestaltung und Evaluation. (Research report No. 29). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Hinkofer, Ludwig; Mandl, Heinz (January 2003): Implementation von E-Learning in einem Pharmaunternehmen. (Report of Best practice No. 28). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology [PDF, 251kB]
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (January 1994): Communities of practice towards expertise: The role of social interaction in learning. (Research report No. 28). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Mandl, Heinz (December 1993): Das Entstehen von Expertise. (Research report No. 27). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Winkler, Katrin; Mandl, Heinz (January 2003): Wissensmanagement in Communities: Communities als zentrales Szenario der Weiterbildungslandschaft im dritten Jahrtausend. (Report of Best practice No. 27). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology [PDF, 85kB]
Gräsel, Cornelia; Mandl, Heinz (October 1993): Förderung des Erwerbs diagnostischer Strategien in fallbasierten Lernumgebungen. (Research report No. 26). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Nistor, Nicolae ORCID: 0000-0002-9956-1670; Mandl, Heinz
(March 2002):
Das virtuelle Seminar KOALAH: "Lernen in Computernetzen".
(Report of Best practice No. 26).
LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology
[PDF, 112kB]
Beitinger, Gabriele; Mandl, Heinz; Puchert, Claudia (August 1993): Der Medienbaustein "Impulse zum Weiterlernen": Konzeption und Evaluation. (Research report No. 25). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Pyysalo, Riikka; Kruppa, Katja; Mandl, Heinz (April 2001): Problemorientiertes Lernen in computerunterstützten Lernumgebungen: Internationale best-practice Beispiele. (Report of Best practice No. 25). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology [PDF, 276kB]
Law, Lai Chong (August 1993): Symbolic processing vs. situated action: A dialectical synthesis? (Research report No. 24). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Balk, Michael; Reiserer, Markus; Hinkofer, Ludwig; Kren, Franci (January 2001): Evaluation of the interactive multimedia business simulation SPACE (Simulating Project Auditing and Controlling Excellence). (Report of Best practice No. 24). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology [PDF, 81kB]
Erlach, Christine; Tröndle, Pamela; Ertl, Bernhard; Stegmann, Karsten; Haibach, Carsten; Mandl, Heinz (September 2000): TuBI - ein virtuelles Seminar zur Text- und Bildgestaltung im Internet. (Research report No. 23). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336 [PDF, 686kB]
Gruber, Hans; Renkl, Alexander; Schneider, Wolfgang (July 1993): Expertise und Gedächtnisentwicklung. Längsschnittliche Befunde aus der Domäne Schach. (Research report No. 23). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Sailer, Michael; Hense, Jan; Mandl, Heinz; Klevers, Markus (2017): Fostering Development of Work Competencies and Motivation via Gamification. In: Competence-based Vocational and Professional Education : Bridging the Worlds of Work and Education. Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects, Vol. 23. Cham: Springer International Publishing. pp. 795-818
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz; Götz, Klaus (June 1993): Evaluierung eines computerunterstützten Lernprogramms zur Datenadministration. Subjektive Einschätzung motivationaler und kognitiver Wirkungen. (Research report No. 22). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Renkl, Alexander; Mandl, Heinz; Reiter, Wilfried (June 1993): Exploration strategies in an economics simulation game. (Research report No. 21). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Dittler, Ulrich; Mandl, Heinz (June 1993): Computerspiele unter pädagogisch-psychologischer Perspektive. (Research report No. 20). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (May 1993): Lernen im Physikunterricht Brückenschlag zwischen wissenschaftlicher Theorie und menschlichen Erfahrungen? (Research report No. 19). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Geyken, Alexander; Reiter, Wilfried; Mandl, Heinz (May 1993): Tele-CBT. (Research report No. 18). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (May 1993): Lernen in Schule und Hochschule. (Research report No. 16). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (May 1993): Learning to apply: From "school garden instruction" to technology-based learning environments. (Research report No. 15). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (April 1993): Misconceptions and knowledge compartmentalization. (Research report No. 14). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gräsel, Cornelia; Prenzel, Manfred; Mandl, Heinz (January 1993): Konstruktionsprozesse beim Bearbeiten eines fallbasierten Computerlernprogramms. (Research report No. 13). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Bäuerlein, Kerstin; Niklas, Frank ORCID: 0000-0002-3777-7388; Schneider, Wolfgang
(2014):
Fähigkeitsindikatoren Primarschule (FIPS). Überprüfung des Lernerfolgs in der ersten Klasse.
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang; Trauthorn, Ulrich (eds.) :
Lernverlaufsdiagnostik : Formative Leistungsdiagnostik. Tests und Trends : Neue Folge, Vol. 12. Göttingen u.a.: Hogrefe. pp. 127-144
Ghanem, Christian; Schwegele, Albert; Kollar, Ingo; Fischer, Frank; Pankofer, Sabine (2016): Bewährungshilfe und Wissenschaft: Eine Annäherung (?). Bedingungen für eine evidenzbasierte Sozialarbeitspraxis aus Sicht von Bewährungshelfer innen. In: Borrmann, Stefan; Thiessen, Barbara (eds.) : Wirkungen Sozialer Arbeit : Potentiale und Grenzen der Evidenzbasierung für Profession und Disziplin. Theorie, Forschung und Praxis der Sozialen Arbeit, Vol. 12. Opladen ; Berlin ; Toronto: Verlag Barbara Budrich. pp. 373-394
Reinmann-Rothmeier, Gabi; Mandl, Heinz (January 1993): Lernen in Unternehmen. (Research report No. 12). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Henninger, Michael; Mandl, Heinz; Nistor, Nicolae (August 1992): CaiMan. Computer aided interactive-multimedial Manager-Training - Ein konstruktivistisches Tool zum Erwerb kommunikativer Fertigkeiten. (Research report No. 11). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans; Mandl, Heinz (August 1992): Begabung und Expertise. (Research report No. 10). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (August 1992): Problems of knowledge utilization in the development of expertise. (Research report No. 9). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Schmiedeler, Sandra; Niklas, Frank ORCID: 0000-0002-3777-7388; Schneider, Wolfgang
(2011):
Möglichkeiten der frühen Diagnose von sprachlichen Kompetenzen sowie schriftsprachlichen und mathematischen Vorläuferfertigkeiten bei Muttersprachlern und Kindern mit Migrationshintergrund.
In: Hasselhorn, Marcus; Schneider, Wolfgang (eds.) :
Frühprognose schulischer Kompetenzen. Tests und Trends : Neue Folge, Vol. 9. Göttingen: Hogrefe. pp. 51-67
Beitinger, Gabriele; Mandl, Heinz (March 1992): Konzeption und Entwicklung eines Medienbausteins zur Förderung des selbstgesteuerten Lernens im Rahmen der betrieblichen Weiterbildung. (Research report No. 8). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (March 1992): Lernen mit dem Computer. Empirisch-pädagogische Forschung in der BRD zwischen 1970 und 1990. (Research report No. 7). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Prenzel, Manfred; Mandl, Heinz (March 1992): Transfer of learning from a constructivist perspective. (Research report No. 6). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Gruber, Hans (December 1991): Wissensakquisition und Gedächtnisleistung in Abhängigkeit vom Expertisegrad. (Research report No. 5). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gräsel, Cornelia; Prenzel, Manfred; Bruckmoser, Sepp; Lyon, Harold C.; Eitel, Florian H. (December 1991): Clinical reasoning in the context of a computer-based learning environment. (Research report No. 4). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Niedermeier, Sandra; Mandl, Heinz (2018): Web Based Training. E-Learning kompakt. In: Hohenstein, Andreas; Wilbers, Karl (eds.) : Handbuch E-Learning ; Expertenwissen aus Wissenschaft und Praxis ; E-Learning. Handbuch Personalentwicklung, Vol. 4. 72. Ergänzungslieferung. Köln: Dt. Wirtschaftsdienst.
Kopp, Birgitta (2020): Einsatz von Dilemmata zur Wertebildung in Schulen. In: Peters, Martina; Peters, Jörg (eds.) : Methoden im Philosophie- und Ethikunterricht. Philosophieren mit Dilemmata, Vol. 3. Hamburg: Felix Meiners Verlag. pp. 77-96
Kopp, Birgitta; Mandl, Heinz (2017): Gemeinsame Wissenskonstruktion. In: Bierhoff, Hans-Werner; Frey, Dieter (eds.) : Kommunikation, Interaktion und soziale Gruppenprozesse. Enzyklopädie der Psychologie ; Themenbereich C, Serie 6, Vol. 3. 1. Auflage. Göttingen: Hogrefe. pp. 109-128
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (November 1991): Prozesse der Wissensanwendung beim Problemlösen in einer kooperativen Situation. (Research report No. 3). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Mandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander (November 1991): Kontextualisierung von Expertise. (Research report No. 2). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336
Schultz-Pernice, Florian (2016): Bausteine einer Didaktik narrativer Serialität am Beispiel der TV-Serie EMERGENCY ROOM. In: Anders, Petra; Staiger, Michael (eds.) : Serialität in Literatur und Medien. Modelle für den Deutschunterricht. Vol. 2. 1. Auflage. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH. pp. 120-127
Mandl, Heinz; Prenzel, Manfred; Gräsel, Cornelia (November 1991): Das Problem des Lerntransfers in der betrieblichen Weiterbildung. (Research report No. 1). LMU Munich: Chair of Education and Educational Psychology, Internet, ISSN 1614-6336