Anzahl der Publikationen: 182
Monographie
Herausgeberschaft
Zeitschriftenartikel
Sustmann, Claudio; Dickopf, Steffen; Regula, Jörg T.; Kettenberger, Hubert; Molhoj, Michael; Gassner, Christian; Weininger, Diana; Fenn, Sebastian; Manigold, Tobias; Kling, Lothar; Kuenkele, Klaus-Peter; Schwaiger, Manfred; Bossenmaier, Birgit; Griese, Julia J.; Hopfner, Karl-Peter; Graff-Meyer, Alexandra; Stahlberg, Henning; Ringler, Philippe; Lauer, Matthias E.; Brinkmann, Ulrich; Schäfer, Wolfgang und Klein, Christian
(2019):
DuoMab: a novel CrossMab-based IgG-derived antibody format for enhanced antibody-dependent cell-mediated cytotoxicity.
In: Mabs, Bd. 11, Nr. 8: S. 1402-1414
Paper
Buchbeitrag
Gertheiss, Jan und Tutz, Gerhard
(2009):
Statistische Tests.
In: Schwaiger, Manfred und Meyer, Anton (Hrsg.):
Theorien und Methoden der Betriebswirtschaft. München: Vahlen. S. 439-454
Mayer, Verena
(2009):
Motivationstheorien.
In: Schwaiger, Manfred (Hrsg.):
Theorien und Methoden der Betriebswirtschaft : Handbuch für Wissenschaftler und Studierende. München: Vahlen. S. 225-250
Rinkenburger, Richard
(2009):
Einführung in die explorative Faktorenanalyse.
In: Schwaiger, Manfred und Meyer, Anton (Hrsg.):
Theorien und Methoden der Betriebswirtschaft: Handbuch für Wissenschaftler und Studierende. München: Vahlen. S. 455-476
Ebert, Tara A. E. und Raithel, Sascha
(2009):
Leitfaden zur Messung von Konstrukten.
In: Schwaiger, Manfred und Meyer, Anton (Hrsg.):
Theorien und Methoden der Betriebswirtschaft: Handbuch für Wissenschaftler und Studierende. München: Vahlen. S. 511-540
Fuchs, Sebastian
(2009):
Nutzenmessung mit Hilfe der Conjoint-Analyse.
In: Schwaiger, Manfred und Meyer, Anton (Hrsg.):
Theorien und Methoden der Betriebswirtschaft: Handbuch für Wissenschaftler und Studierende. München: Vahlen. S. 629-645
Lexikon-Artikel
Zeitungsartikel
Konferenzbeitrag
Traut, Stephan; Thürmel, Verena; Hess, Thomas
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3969-7477 und Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(2023):
That’s Not Who I Am! Investigating the Role of Uniqueness and Belongingness for Designing Successful Personalized Recommendations.
56th Hawaii International Conference on System Sciences 2023 (HICSS 2023), Maui, Hawaii, January 3-6, 2023.
In: Proceedings of the 56th Annual Hawaii International Conference on System Sciences : January 3-6, 2023,
S. 3828-3837
[PDF, 545kB]
Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560; Witmaier, Alexander; Morath, Tobias und Hufnagel, Gerrit
(2020):
Drivers of Corporate Reputation and Its Differential Impact on Customer Loyalty.
AMA Winter Academic Conference, San Diego, CA, 14-16 February 2020.
Lukas, Bryan und Ferrell, O. C. (Hrsg.):
In: Consumers and firms in a global world : AMA Winter Academic Conference 2020 : AMA educators proceedings volume 31 : San Diego, California, USA, 14-16 February 2020,
Bd. 31
Chicago, IL, USA: American Marketing Association.
MPM-3
Heß, Nicole J.; Rapp, Verena; Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560 und Niemann, Antje
(2019):
Track Me If You Can: Service-Related Technologies in the Insurance Industry - A Nuanced Perspective on Consumers' Value Assessment and Data Disclosure Behavior.
AMA Winter Academic Conference 2019, Austin, Texas, USA, 22-24 February 2019.
Lam, Son K.; Luo, Xueming und Giesler, Markus (Hrsg.):
In: Understanding complexity, transforming the marketplace,
Chicago, IL, USA: American Marketing Association.
Rapp, Verena und Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(2018):
Seeding the Virus – The Role of Ad Creativity for the Viral Reach of Online Video Ads.
2018 Winter AMA Conference, New Orleans, Louisiana, USA, 23-25 February 2018.
Goldenberg, Jacob; Laran, Juliano und Stephen, Andrew (Hrsg.):
In: Integrating Paradigms in a World Where Marketing is Everywhere. AMA Educators Proceedings Volume 29,
E-11
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ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(2017):
Managing corporate reputation: The impact of mass media news about corporate attributes on public opinion.
Winter Marketing Academic Conference, Orlando, Florida, USA, February 17-19, 2017.
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J4
Hausmann, Maximilian G.; Eberhardt, Johanna E.; Raithel, Sascha und Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(2017):
The Interplay of Consumer Engagement in Social Media and Brand Favorability.
Winter Marketing Academic Conference, Orlando, Florida, USA, February 17-19, 2017.
Chandy, Rajesh; Inman, Jeffrey und Moorman, Christine (Hrsg.):
In: Better marketing for a better world : Winter Marketing Academic Conference 2017 : AMA educators proceedings volume 28 : Orlando, Florida, USA, 17-19 February 2017,
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D5
Breberina, Jovica und Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(2016):
Black Sheep in the C-Suite: Investigating the Financial Impact of CEO Scandals.
Winter Marketing Academic Conference 2016, Las Vegas, Nevada, USA, 26–28 February 2016.
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In: Winter Marketing Academic Conference 2016. What Happens in Marketing, Stays Digital: Rethinking Marketing in the Era of Unlimited Data,
I37
Niemann, Antje und Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(2016):
Consumers' Expectations of Fair Data Collection and Usage. A Mixed Method Analysis.
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Breberina, Jovica Milan; Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560 und Shukla, P.
(2013):
Endorser’s Involvement in Scandals and their Influence on Consumer’s Self Expression and Brand Attitudes.
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American Academy of Advertising (Hrsg.),
In: Proceedings of the American Academy of Advertising Annual Conference, Albuquerque, New Mexico (USA),
Breberina, Jovica Milan; Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560 und Shukla, P.
(2013):
Endorsers, Scandals and Consumer Identity: A Negative Meaning Transfer Perspective.
American Academy of Advertising Global/Intercultural Conference, Honolulu, Hawaii (USA), Honolulu, Hawaii (USA), 2013.
In: Proceedings of the American Academy of Advertising Global/Intercultural Conference, Honolulu, Hawaii (USA),
Sarstedt, Marko
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5424-4268 und Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(2008):
Model Selection in Mixture Regression Analysis--A Monte Carlo Simulation Study.
31st Annual Conference of the German Classification Society, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg,, 7.-9. März 2007.
Preisach, Christine; Burkhardt, Hans; Schmidt-Thieme, Lars und Decker, Reinhold (Hrsg.):
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Meyer, Matthias
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Schwaiger, Manfred und Opitz, Otto (Hrsg.):
In: Exploratory Data Analysis in Empirical Research,
Berlin; Heidelberg: Springer. S. 504-513
Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560 und Meyer, Matthias
(2002):
The Estimation of Market Volumes.
International Conference on Operations Research, Duisburg, 3–5 September 2001.
Chamoni, Peter; Leisten, Rainer; Martin, Alexander; Minnemann, Joachim und Stadtler, Hartmut (Hrsg.):
In: Operations Research Proceedings 2001. Selected Papers of the International Conference on Operations Research (OR 2001), Duisburg, September 3–5, 2001,
Berlin; Heidelberg: Springer. S. 109-116
Unterreitmeier, Andreas und Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(2002):
Goodness-of-Fit Measures for Two-mode Cluster Analyses.
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Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(1997):
Two-Mode Classification in Advertising Research.
20th Annual Conference of the Gesellschaft für Klassifikation e.V., University of Freiburg, March 6–8, 1996.
Klar, Rüdiger und Opitz, Otto (Hrsg.):
In: Classification and Knowledge Organization. Proceedings of the 20th Annual Conference of the Gesellschaft für Klassifikation e.V., University of Freiburg, March 6–8, 1996,
Berlin; Heidelberg: Springer. S. 596-603
Schwaiger, Manfred
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0132-4560
(1995):
Improving Sample Results by Object-Weighting.
International Conference on Operations Research, Berlin, August 30 – September 2, 1994, Berlin, August 30 – September 2, 1994.
Derigs, Ulrich; Bachem, Achim und Drexl, Andreas (Hrsg.):
In: Operations Research Proceedings 1994,
Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg. S. 541-546
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Sat Feb 15 19:17:21 2025 CET
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